Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
nikolovvd - майстор
Преди време и аз бях сложил диоди на халогенките в банята, но диодите бяха така свързани, че когато едната лампа си почива, другата свети. По този начин са справях с трепкането и лампите горяха много по-рядко, дори изкарваха по две и повече години.
fox_vt - майстор
Аз без диоди на халогенките в банята вече са на 7-8 години и никога не съм ги сменял :? Не смея да сложа диоди че правнуците ми може да ми се ядосат че не искат да изгарят тия лунички :lol: :lol: :lol: На секашните китайски ментета крушки дето при първо пускане и лупват ако щеш и микропроцесор им сложи все тая :-D
Lisko - майстор
nikolovvd написа:
Преди време и аз бях сложил диоди на халогенките в банята, но диодите бяха така свързани, че когато едната лампа си почива, другата свети. По този начин са справях с трепкането и лампите горяха много по-рядко, дори изкарваха по две и повече години.
Тва е суперстранно ! Би трябвало да са квази-вечни както фокс пише.
kozl - майстор
Ако концепцията е крушките да са дълготрайни, може би щяха да влагат много по - качествени и трайни нажежаеми жички. Дори за защита от силния начален ток щяха да вграждат термистор в крушката.
А дано, ама надали.
Диода предпазва ли от големия, начален ток :? И все пак е начин за удължаване на срока на употреба. А защо и как :?
alsted - майстор
Отдавна очаквах този въпрос и май пак ще заорем надълбоко в нивата :-D Но да пробвам.
Колкото и да е голям тока през "студената жичка" в първия момент
Тока е средно около 3 ампера за 100W крушка.
при наличие на диод той ще е наполовина. Поне като ефеткивна стойност - тече само през единия полупериод (1/100 от секундата). После толкова време не тече и "жичката" малко изстива. После пак малко я доподгрява и пак малко изстива ... Загряването е инерционен процес и точно това е причината за прегарянето й. Точното съпротивление ограничаващо тока до критичната стойност (хем да е нажежена до краен предел за да излъчва светлина, хем да не се разтопи метала), се достига с известно закъснение. Точно в този къс период протича още малко по-голям ток, който със закъснение отдава фактически малко излишна енергия, жичката се преподгрява и метала се разтапя. Това е особено актуално при малко по-високо напежение на мрежата (например нощем). При наличие на диод това "преподгряване" не се случва. Тока е наполовина и няма как да се достигне критичния първоначален максимален ток.
kozl - майстор
alsted написа:
Отдавна очаквах този въпрос и май пак ще заорем надълбоко в нивата :-D Но да пробвам.............
1/100 от секундата обаче 50 пъти за 1 секунда как се съпоставя с 3 Ампера, средно, ефективен ток :?
Началния ток на крушката, най добре се изобразява на крива. На кривата може да се отчете за колко периода жичката достига оптимална температура и съответно как диода влияе на тока. И все пак намаляването на дълготрайността на крушките е свързано със силата на тока протичащ при студен старт, защото още имам матови крушки в спалнята купувани и завинтени някога, които продължават да светят, защото са през димер с плавен старт, т. е. ограничен начален ток. А тези в кухнята през об.ключ са сменяни многократно.
И все пак, за да свети крушката през диод, толкова колкото крушка без диод, налага се да се ползва крушка с по-голямо мощност. По - мощна крушка работи с непълна мощност :? Това дали е също причина за по-голяма дълготрайност?
todortv - майстор
Дълготрайност ще има, но очите ще се развалят преди да изгори лампата.
fox_vt - майстор
Затова димер или от онези схемички за плавен старт слагани в ключа на крушките Мек старт
jordanvass - майстор
kozl написа:
И все пак, за да свети крушката през диод, толкова колкото крушка без диод, налага се да се ползва крушка с по-голямо мощност. По - мощна крушка работи с непълна мощност :? Това дали е също причина за по-голяма дълготрайност?
При това положение крушката ще свети с много по-нисък КПД. Тя е предвидена да има оптимална ефективност при напрежението, за което е предназначена. Една крушка от 100 вата свети много повече от 200 ватова крушка, работеща на 100 вата мощност. При подноминално напрежение ще грее много повече, отколкото ще свети. Излъчваната от едно тяло енергия, в частност видимата светлина, е пропорционална на четвъртата степен на температурата му. Намаляйки температурата, за да щадиш крушката, ти рязко влошаваш нейното излъчване. Не знам дали в крайна сметка ще постигнеш някаква икономия. То точно затова са измислени халогенните лампи - хем да светят при по-висока температура от нормалните лампи и при това положение да излъчват много повече светлина, хем да не изгаря жичката.
Плавният старт е несравнимо по-добро решение.

Тема "Диод в ключ за лампа?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: