Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
pipilica - майстор
ОК Моя грешка сори
crez - майстор
Ето ти схемата на помпата http://images.rambler.ru/search?query=% ... 20250%2F25 Съвета на колегата в по горния пост отнасно смолата е неправилен. Слагаш тази част от помпата помпата с електромагнита в една тава във фурната и печеш на висока температера, смолата се стопява и изваждаш бубините (запазваш макарите). Най добре да ги занесеш да ти ги пренавие специалист, сам трудно ще се оправиш. След това ги слагаш на място им и ги заливаш пак със смола. Това е! Успех.
MamaMy - майстор
Това е за вибрационните помпи. http://muzhik-v-dome.ru/vodosnabzhenie/ ... mi-rukami/
А дали си заслужава ремонта при тази цена ако си е изработила гаранцията?

http://тримери.naedro.eu/vodni_pompi/vodnapompa_potopyaema_kalibr_hbv-028.html
fore - майстор
Някой отварял ли е бибо с турбинка ?

Става въпрос за Райдърска такава ? Работи добре, но ми прави впечатление че кабела -там където влиза в помпата- беше започнал да се протрива. Аз намотах-дебела изолирана медна тел- като арматура да го държи изправен нагоре и да не се мести много в основата си. До някъде свърши работа това, но започна да изтънява по нагоре, аз разтворих още по нагоре телта и така. :mrgreen:
Обаче видях че леко се е пукнал на едно место по надолу кабела-външната изолация.
Понеже отдолу съм развивал при турбинката решетката и не е проблем, но горе битовете са трилъчеви и си купих кутия със специални такива битове, заради тия трилъчевите.
Проблема е че ме е страх ако я отворя отгоре, после дали ще се уплътни добре при сглобяването си и дали няма да влезе вода.
Иначе мисля или да накася кабела ако я отворя или да сложа термошлаух.

Най лесно ми е да капна каноколит на пукнатото, но дали ще държи ?

Та ако я отворя, дали ще я затворя после като хората ?

Изображение

Дайте акъл ! Не е кой знае какво- даже отдолу като я отворих имаше малко като ръжда по вътрешният кожух на "неръждавейката", отвън е ок-блесити си, но пък върши работа и заради един кабел не ми се хвърля.
pipilica - майстор
Имам от по-стария модел на същата, с червен пласмасов капак, кабела вътре е залят с няква смола заедно със статора и не може да се сменя. И добре че е смолата щото уплътнението е пълна скръб. Мисли по въпроса как да го пооправиш външно, с каноколит и подобни няма да стане щото са твърди и се чупят.
ZMeyGorianin - майстор
Явно е дефект на модела! Аз нямам още такава помпа, но се каня да купувам същата, така че съм заинтересован от случая. Смятам, когато я взема да сложа допълнително около уплътнението термосвиваем шлаух с внимателно нагряване. Все ще го предпази по-дълго време!
Можеш да опиташ този начин и ти-видях, че го имаш като вариант.
fore - майстор
Хубаво, колега pipilica, възниква ми въпроса- тази смола играе роля на водоизолатор и понеже уплътнението е капут-там достига вода, так ли ?

Това значи че ако я отворя ще трябва да срежа смолата и да снадя там кабела, което е зле и ще предизвика вътрешен пробив в последствие.

Термошлаухката е вариант, но ще ми се наложи да срежа шукото от другият край- то е фабрично капсуловано. После да нанижа от там шлаухка и да монтирам или ново шуко с завиване или старото да го запоя и с шлаухка пак.

Ротундата-самовулканизиращата се лента също може да помогне - но е мека и незнам после дали няма да се скъса от триенето което е предизвикало и сегашната деформация.

Значи че ще капна каноколит на пукнатото е сигурно- то е доста малко за сега. каноколита се пука ако е подложен на големи деформации и висока температура. Тук температурата е ниска-5 градуса от водата и в тази точка на спукване деформацията е малка. Отгоре се чудя дали да намотам лената ПВЦ и пак да залея с каноколит или да сложа изолация от трифазен мошен кабел- цепена. Имам -50 сантима парчета и после с лента ПВЦ и каноколит. После пак ще намотам стабилизиращата тел отгоре да е изправен кабела.


Значи има 3 бебо на тия Китайци - едното е слабо -цялото е червено/черно ПВЦ - не го ползвам. Малък му е дебита и е за дрениране на мазета.
Второто е въпросното по мощно-1200 вата- цялото е от неръждавейка -с него си мия колата и поливам градината от герана- има дебит и работи добре. Кабела започва да е проблемен.

И двете са купувани от Бащата.

И накрая и аз се прецаках и купих е това от снимката за резерва за 100 пари - и то стои так и не се ползва за сега. В книжката пише в таблица че кабела е с едикакви си спецификации и създава илюзия че е надежден. Обаче Аз мисля че е същият твърд боклук.
Райдър си е райдър и Аз приключих с покупките на ел техника от въпросната фирма. Те си бяха Китайци, обаче напоследък занижиха качеството до 15-то.
hidrazin - майстор
Това с каноконолита въобще не е добра идея. Единствено самовулканизираща лента. Като тая дето предложи nikolson. Ако слагаш термосвиваем шлаух използвай такъв с лепилен слой. Нещо такова:
http://www.contragent.com/?cid=9&cat=106&pid=192
При нагряването лепилото се размеква и запълва всички най-малки дупчици. Става напълно херметично.
:partyman:
fore - майстор
Имам малко самовулакнизиращо, но ще се разходя да си купя още една ролка.

Термошлаухката е ок, но трябва да режа шукото- не ме кефи.

С каноколит и ПВЦ съм правил детайли които после даже и при нагряване издържат с години- дръжки на порцеланови чаши и тнт.
В случая каноколита ще уплътни пукнатото- като найлон. Отгоре ще намотам явно ротунда и може да бия за стабилизиране цепената изолация от трифазен- ще я заключа с медният изолиран кабел които в момента ползвам за стабилизатор.

С каноколит съм лепил и щуцера на карборатор на ладата- входен на бензина- не мръдна за мое учудване.
Сега уплътних и вакумен щуцер на тандем помпа на Пасат ТДИ. Самоче отгоре намазах и с покси-пол. Там има големи вибрации от мотора и задължително разбиват този щуцер. Стана бетон.

Та да не подценяваме каноколита. Проблема му е дали се съчетава с лепените повърхности- има пориозни пластмаси които се лепят с термична реакция за секунди с него и други които просто не могат да го втвърдят.
Тогава се сипва сода бикарбонат и става полимеризация. Но пак е чупливо и отлепящо се лесно.

Да каноколита не издържа на високи температури продължително- видрациите също го тормозят. Прегъването и пластичните деформации също го чупят.

В моя случай тези проблеми ги няма. Остава въпросът - дали изолацията ще влезне в реакция с каноколита или просто не. И в двата случая не губя нищо- ако влезе ще се зашие пукнатото-около 0.5 см и отгоре ще се слагат други изолатори, ако не хване- тогава другите ще трябва да уплътняват само.

Тема "Ремонт на потопяема водна помпа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: