Всички имаме коли, нали ?
Gnus - специалист
Колеги, я кажете, какво става като се махне катализаторът на 20+ годишна кола? Подобрява ли се вървежът? Спада ли разходът?
А като заместител какво е по-добре да се сложи - резонатор или права тръба?
И въобще струва ли си?
Става дума за бензинка.
rositodor - специалист
Подобрява се мощността...
crez - майстор
Увеличава се разхода на гориво.
VLADO66 - майстор
Слага се резонатор,защото иначе се получава едно неприятно дрънчене.Ако стария катализатор е бил позапушен ще се почувства разлика във вървежа.
hidrazin - майстор
Слага се резонаторно гърне или искрогасително. Ако сложиш права тръба или празно гърне, няка кой да свали температурата и другите гърнета си заминават скоропостижно. Освен това се увеличава и разхода без катализатора/
Ако катализатора не е подпушен не е нужна подмяна. Ако все пак се решиш да го сваляш, стария се продава и то на прилична сума. Само гледай да остане цял и да не го натрошиш. Ако въобще е останало нещо вътре де.
:partyman:
Gnus - специалист
Някой ми каза, че катализаторът като остарее не само че не катализира, но и вътрешната му структура се скапва и пречи на потока на изгорелите газове.
Затова повдигам темата да чуя повече мнения.
Освен това, ако ми го изкупят, ще платя съвсем малко за цялата операция.
stiv1961 - майстор
Gnus написа:
Освен това, ако ми го изкупят, ще платя съвсем малко за цялата операция.
И ще ти останат парички :) Вчера сутринта колегата пали служебния бус Форд Транзит и чуваме яко бръмчене. Казва, че в петък го е оставил и всичко е било нормално. Като се надупи и погледна отдолу се оказа, че някой хайдук се е опитал да пререже катализатора. Тръбата срязана почти докрай, но явно нещо го е стреснало и се е отказал. Майстора после каза, че апашите лягат и с някаква гъвкава ножовка режат и бегат :axe:
Илчо Илиев - майстор
Не знам тая кола как върви с този катализатор, но махането му само ще подобри нещата, особено мощността ...
На моя дрънгел му беше затъкнат катализатора идеално, все едно имаше картофи в ауспуха и след разбиването на вътрешната част, просто Орел-а литна...
Нито има повече шум, нито разхода е по-висок от на колеги с такъв модел,но виж за изгарянето на следващите гърнета....има голяма логика, все пак моя е дизел...
Абе да не ти е дерт, виж някой майстор и го свали, сложи парче тръба, покарай и ако не ти хареса, винаги можеш пак да си го монтираш, а за цената...много е относително, може и да не ти дадат за 2 бири,зависи какъв модел ти е ''имането''....
vlax - майстор
Илчо Илиев написа:
Не знам тая кола как върви с този катализатор, но махането му само ще подобри нещата, особено мощността ...
На моя дрънгел му беше затъкнат катализатора идеално, все едно имаше картофи в ауспуха и след разбиването на вътрешната част, просто Орел-а литна...
Нито има повече шум, нито разхода е по-висок от на колеги с такъв модел,но виж за изгарянето на следващите гърнета....има голяма логика, все пак моя е дизел...
Абе да не ти е дерт, виж някой майстор и го свали, сложи парче тръба, покарай и ако не ти хареса, винаги можеш пак да си го монтираш, а за цената...много е относително, може и да не ти дадат за 2 бири,зависи какъв модел ти е ''имането''....
В никакъв случай само тръба.
Всяко малко гърне ще е по добре от тръба.
hidrazin - майстор
Илчо, дизела няма нищо общо с бензинката. При него имаш дозиране на нафтата от помпата и няма как да ти увеличи разхода.
При бензинките го увеличава и понякога доста осезаемо. В никакъв случай само тръба!
Към Gnus - това с остаряването няма нищо общо със задънването на катализатора. Катализатора се задънва основно по две призини:
- Колата "гори" масло. Попадналото масло от повреден деигател може да коксува в питата на катализатора и да го запуши частично.
- Колата има проблеми с изгарянето. Част от горивото не изгаря в двигателя а се изхвърля. Тогава то обикновено изгаря в катализатора като му повишава температурата до около 1000 и повече градуса. В резултат на това част от керамиката на питата се стопява и после пречи на изгорелите газове.
Един бърз начин за проверка дали е запушен катализатора е като се развие лабда сондата преди катализатора и колата се покара така. Ако е задънен, ще се усети сериозна промяна във вървенето на колата.
Не вярвай на тези от сервизите за гърнета. Според тях катализатора ВИНАГИ е запушен и трябва да се махне. :lol: А колко ти струва стария катализатор? Пиши на лични каква е колата и коя година. Може би ще мога да те ориентирам за цената.
:partyman:
Аааа.... Катализаторите ги крадат с нещо подобно.
Изображение

Тема "Дали да махна катализатора" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: