• 1
  • 2
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
goshkou - напреднал
Здравейте,

имам проблем с мотора на аспиратора. Във всички положения на ключетата има само ниски обороти, по-ниски от нормалните. Главината на мотора грее осезателно. Къде е по вероятно да е проблема? В управлението, кондензатор или в намотки. Физическа пречка за развъртането на двигателя няма.
rado_ev - специалист
Привет! Ако имаш достъп до мотора, капни машинно масло на втулките за да се пораздвижат. Едната втулка е под турбината на вентилатора и там достъпа е по труден. Може да се наложи сваляне на турбинката. Друга причина е износена втулка под турбината. Тогава се получава задържане при тръгване и по-трудно развъртане. След процедурата с мазането, ако се върти с еднакви обороти на всички степени ще търсиш повреда в ключа. Общо взето е това. Всичко обаче ще правиш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО при ИЗКЛЮЧЕНО напрежение. Успех с ремонта.
kuger - майстор
Аз пък си мисля за мазнотии и затягане по втулките на мотора, смажи и пиши за проблема. Доста ме съмнява, че има кондензатори.
Ако аспираторът е близо до нагряващи повърхности, провери и за деформации по пластмасите в него.
goshkou - напреднал
Турбината се върти на ръка изключително леко и държи инерция абсолютно безшумно.
Проблема ми е, че и достъпа до намотките, за да ги премеря и достъпа до управлението, където евентуално би имало изтрещяли кондензатори е завряно на кучето в ***** и ми се иска да разглобявам минимално. Някъде има ли електрически схеми на аспиратори Бош DHI-635H
rado_ev - специалист
Може тогава някое от копчетата да се е повредило. Без разглобяване няма да мине. :) Кондензатори няма. Копчетата подават директно на съответната намотка. От мотора излизат проводници за различните скорости. Трябва да са четири проводника - три за скоростите и един за затваряне на веригата към нулата. Иначе за ел схема фазата отива на входа на копчето което е за вентилатора. После чрез превключване на копчето фазата отива към проводниците на мотора за различните скорости. След мотора веригата се затваря към нула.
goshkou - напреднал
Абсолютно вярно. 4 клеми на гърба на двигателя. За удобство до тях стигат 2 бели и 2 черни проводника :-D За още по голямо удобство за дълбоко зачукани и не мога да бръкна с мултицет, нито да ги разкача за да видя какво става.

Схемата става първи приоритет, за да не работя на сляпо. :? Някой да има?
tysonlkr - специалист
И аз залагам на кондензатор.
Този на двигателя кондензатор, а не някой от управляващата платка ако има изобщо такава :wink:
Търси кондензатора на двигателя.
hidrazin - майстор
goshkou написа:
...Схемата става първи приоритет, за да не работя на сляпо. :? Някой да има?
Каква схема бре??? Това да не ти е совалката Чалънджър?
Разглобяваш, гледаш, измерваш ... и те така.
:partyman:
goshkou - напреднал
Така. Бутоните са ОК. Кондензатора го има и е ОК и за всеки случай подменен с нов. За съжаление проблематикате е в мотора. Да имате идея къде може да се намери такова нещо? Правилно се ориентирам, че е комплект с турбината и не се избива, нали?
Прикачен файл:
WP_20141003_004.jpg
Прикачен файл:
WP_20141003_005.jpg
  • 1
  • 2

Тема "Аспиратор, проблем с двигател или управление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: