• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
crez - майстор
:x :x :x :x http://cons-systems.ru/okhlazhdayuschaya-zhidkost
Требования к охлаждающей жидкости.
Защита системы охлаждения - очень важный аспект для нормальной и бесперебойной эксплуатации двигателей, особенно, если они работают в тяжелом режиме.
Современные двигатели становятся легче, компактнее и мощнее. Конструкторы стараются использовать нетрадиционные легкие металлы, такие как алюминий, пластмассы, а также уменьшить размеры узлов и агрегатов, в результате чего температура в зонах обмена возрастает. Поэтому к охлаждающим жидкостям предъявляются жесткие требования:
- снижение объема заливки;
- способность работать и противостоять коррозии при высоких температурах;
- хорошие теплоотводящие свойства;
- защита от замерзания;
- не подвержен образованию пены;
- высокая химическая термоокислительная стабильность в течение длительного времени эксплуатации двигателя;
- полная химическая нейтральность по отношению к металлическим деталям;
- высокая устойчивость к поглощению продуктов окисления (способность растворять образующуюся накипь);
- не разрушать материалы уплотнения;
- хорошие смазочные свойства;
- хорошая текучесть.........
hidrazin - майстор
Мисля че вече ти го казах - престани да се излагаш. Ти не можа да ми отговориш на един елементарен въпрос:
Какво по дяволите ще ти смазва в двигателя или домашното парното?
Или знаеш отговора ама не ти се иска да го кажеш, защото... :lol:
Аааа... И престани да постваш линкове писани незнайно от кого. Сега върви да си налееш мазут в радиатора на колата. :shock:
После го измери с аЙрометъра. :x
:partyman:
lov - майстор
Относно мазута в парните инстслации има малко заблуждение. Не че в по старите бумаги не съм го срещал но не беше точно заради корозия. Иначе имаше едно време парни помпи които се настройваха така че колкото пара излезе от котела толкова вода вкарваха. А тяхното мазане си беше на мазут и много гладнички бяха че направо се подвързваха към системата щото за ден по стотина литра май си лапаха. И всичкия заминава после по системата.
Не съм имал в предвид точно този компресор има и други а това че се добавя и вода са подробности щото има и други устройства пак свързани бутални и други системи където просто няма как да се ползва нещо друго по същата причина от запалване. Не ме карай да ровя че нета дето го имам е май по божия воля. Па и антена няма де да сложа на по високо че само бананови палми по край мен :x А те пущините нисички. И всичката техника работи на някава магия.
п.п. Иначе наистина в една кола няма какво да мажеш камо ли в парна инсталация. А това с присадките си е чист маркетингов трик. Инхибитирите против корозия са такава евтения че спрямо цената на опаковката /разбирай тубите/ тяхната цена те изглеждат златни. Направи си справка колко струва примерно кило калиев бихромат. Карам малко по спомени и верно за стар материал щото от десетина години е забранен май вече но за концентрация 0.002% като добавка сие смешно като цена. А понеже съм видял че работи съм си добавил в моята инсталация към водичката.
Последна промяна от lov на пет окт 10, 2014 10:12 pm, променено общо 2 пъти.
crez - майстор
hidrazin написа:
lov написа:
...Глицерина .... защо почти само той се ползва като смазка в кислородните компресори?
Я дай малко повече информация? За какви кислородни компресори става дума? Предполагам говориш за нещо от типа:
Кислороден компресор КП-75 за АКЗС-75
Тези дето зареждат кислородната арматура на самолетите? :-D
Там не се използва чист глицерин а глицериново-водна смес. И това не е заради "отличните" мазилни свойства на глицерина (с вода),
а защото ако се използва масло ще има голямо БУМ, ТРЯС, БАХХХ ... :lol:
Прикачен файл:
Компресор1.jpg
То всяка течност има мазилни свойства. Зависи от условията. Като се вижда от скана, и сярната киселина се използва за смазване на компресори.
Това въобще не означава че глицерина има място в антифриза за автомобилите и отоплителните инсталации. Още по-малко, че на антифриза му се търсят някакви мазилни свойства.
Така и никой не ми отговори какво по дяволите ще маже антифриза в една кола или парно?
:partyman:
Също като този скан изваден от праха и вторичните суровини :lol:
fox_vt - майстор
Ми кво смазва тръбите :-D да се лъзга по лесно-нал се сещате лъзга,лъзга напред-назад по системата докато роди :lol: Може да смаже и крановете,те сега сферични ама не и навремето,не че пък тогава са слагали антифриз де :-D Ако има електромагнитни кранчета също.Така или иначе ако ще маже нещо то не е с цел да маже а е едно от свойствата.Затова попитах колегата да каже за разликата между мазилни свойства и нещо мазно,но той не разбра уловката :) И ще се потретя като кажа пак за нафтата-има смазващо действие но то макар и да се разчита на него не е основното за което се ползва все пак :partyman:
ivanovbg - майстор
Антифриза смазва фибърчето на водната помпа в автомобила.
crez - майстор
http://mot.bg/blog/wp-content/uploads/2 ... 777888.jpg с това смятам да приключим и престани да дращиш глупости. От писанията ти разбирам, че си далеччччч от практиката и за това през цялото време питаше какво смазва. Турбината и това зеленичкото/наречено салник, не е семеринг/ има пряк контакт ТОЧНО ТАМ СМАЗВА АНТИФРИЗА. Ако пожелаеш мога да ти обясня от какво се състои салника. Мога да ти покажа и помпа работила само с вода, там се вижда разликата. При руските коли контактната шайба бе от графит и позволяваше да се кара с вода.
hidrazin - майстор
lov написа:
...Не съм имал в предвид точно този компресор има и други а това че се добавя и вода са подробности щото има и други устройства пак свързани бутални и други системи където просто няма как да се ползва нещо друго по същата причина от запалване. Не ме карай да ровя че нета ...
Е, за този се сетих на първо четене. То няма значение какъв е. Сега има и други смазки за там, основно синтетични на силиконова основа.
За добавянето на вода - не мисля че са подробности. Глицерина се смесва с вода в произволни съотношения. Все пак не спада към групата на маслата, а е по-скоро спирт. Интересното е друго. Глицерина си гори кат пич. Ама разтвора му с вода не се пали от чист кислород под високо налягане. Иначе при същите условия минералното масло с кислорода направо се взривява. Честно казано не знам защо е така и не бара глицерина. :?
За нета ти ми е ясно. не си прави труда да ровиш. За присадките е ясно че е маркетинг за да се похвалят и да изглежда много "научно", но са много необходими.
А бихромата - никой не го ползва. Преди години, който беше наясно с нещата го ползваше в комбинация с хромен анхидрид за промиване на системата и махане на котления камък. После пак се добавяше към водата за да предпази системата от отлагане на карбонати (варовик).
Сега в хубавите антифризи (не тези от промоция за 2 кинта литъра) се слага бензотриазол. Или по-точно е 1,2,3-бензотриазол... и да влезе умрелия.
Не знам колко е скъп, ама върши перфектна работа. Лични наблюдения от 5-6 години.
crez написа:
...с това смятам да приключим ...
Само обещаваш. Не за първи път. И ако го изпълниш, доста хора ще си отдъхнат от ... абе ти си знаеш. Колко хвана у средното?
И преди да ми даваш разни картинки, дето не с а ти ясни - ей ти да четеш. Почвам като теб да цитирам форуми и непроверени източници. :lol:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=1525832
И кат ша си говорим за картинки - ей ти една. Дано поне да можеш да си преведеш от какво е направен салника. Ако караш ЗИЛ-157 - може би да е от текстолит. Нама да ме учудиш. С тия мътни знания от преди 30-40 години...
Прикачен файл:
Крез духа.jpg
И знаеш ли какво? Ако антифриза влезе в салника за да го "маже" - пиши го бегал.
Не знам защо още се занимавам с теб? :?
ivanovbg написа:
Антифриза смазва фибърчето на водната помпа в автомобила.
Ами вземи да наливаш антифриз или мазут по метода на crez в сондажа на водната помпа дето си поливаш с нея зеленчука.
Ей така. Да не се износва фибърчето. :-D

:partyman:
komstiza - специалист
Антифриз трябва да се слага само ако има нужда да се предпази системата от замръзване,при неизползването и целогодишно.Антифриза в локалното парно може само да докара проблеми,но не и да помогне с нещо освен да предпази от замръзване.
От опит знам че може да се получат течове,които са липсвали при запълването с вода.
Също така при някой вид антифриз се получава реакция с метала и се образува една тиня,която неможеш да изчистиш повече и задръства страшно филтъра на помпата.
crez - майстор
hidrazin написа "Ами вземи да наливаш антифриз или мазут по метода на crez в сондажа на водната помпа дето си поливаш с нея зеленчука.Ей така. Да не се износва фибърчето." :lol: :lol: :lol:
Пак си пролича че никога не си виждал на живо "водната помпа дето си поливаш с нея зеленчука" първо, там салника няма допир с турбината за разлика от автомобилната, преди се използваше лоено-графитна набивка, сега обикновен гумен семеринг. Най-важното е че температурата на водата е 8-10 градуса.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Тема "Защо не бива да се използва антифриз в локално парно?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: