• 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 1565
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Фитилчо - майстор
Добър вечер колеги :)

Искам да попитам тази горелка може ли да се постави на котел Sime? и той ще е ефективен ли с нея? http://shop.amigobg.com/product/1215/ko ... olida.html

Благодаря !
filmatoplo - майстор
#-o Еййй това не се сетих , следващия път ще видя за надписа Температуре .Горелката ще стане на Симето -за да стане обаче ефективно трябва да му се монтират 2 бр отражателни прегради :wink: .
batboby - напреднал
Ето я и моята конфигурация с подово и стайни термостати, монтирана вчера. За сега всичко работи перфектно. Ще отоплявам сглобяема къща 210кв.м. Външните панели са 20см и вътре има 18см каменна вата+8см стиропор отвън. Цялата къща е облицована и 5см камък.

Изображение


Изображение
Изображение
Изображение
Последна промяна от batboby на ср окт 15, 2014 7:32 pm, променено общо 1 път.
filmatoplo - майстор
Поясни малко , левия балон буфер ли е :? , десния си личи че е бойлера :wink: .Шнека понеже се мандахерца винаги го захващам с синджирче за тавана :wink: , обясни и за помпите коя -коя е .И при теб ли кривото желязце не влиза в клапата -щом седи на котела :wink: .
batboby - напреднал
filmatoplo написа:
Поясни малко , левия балон буфер ли е :? , десния си личи че е бойлера :wink: .Шнека понеже се мандахерца винаги го захващам с синджирче за тавана :wink: , обясни и за помпите коя -коя е .И при теб ли кривото желязце не влиза в клапата -щом седи на котела :wink: .
Да, левият балон е буфер 200л. Относно шнека за сега влиза плътно в бидона, а и пелетите го натискат. Ако почне да се "мандахерца" ще го вържа и аз. Помпите - едната е за буфера, а другата за бойлера. В средата между буфера и бойлера е помпата за подовото. Кривото желязце въобще не знам къде му е мястото.
geniya - специалист
plastkomfort написа:
Къде я слагаш тая ламаринка ?
Да напиша и аз какво се получи, след слагане на ламаринката се получиха следните плюсове:
- котела вдига по-бързо температурата, което говори за по-добро усвояване
- температурата на изходящите газове падна с около 10оС
- налепите на задната стена /гърба/ на котела които бяха черни от въглищата, след слагане на ламаринката побеляха и взеха да се люпят, но на разстояние 2/3 отгоре надолу, това се получи след няколко часа работа с ламарината

Ламарината е чисто и просто продължение на малката плоча, която е 12,5см широка, ламарината стърчи 5см и общата дължина е 17,5см.
Общото сечение на оставащия отвор през който да минават газовете е 200см2, който е равен на светлото сечение на димоотвода.
Мисля, че ламарината помага, ако бъркам някой да ме поправи.
Последна промяна от geniya на ср окт 15, 2014 8:58 pm, променено общо 2 пъти.
filmatoplo - майстор
:wink: Моля ти се де :) -кривото желязце движи една клапа под горния капак на котела , важна е -поне от гледна точка сега да не ти седи отворена :wink: .Надигни горния капак (когато не гори котела) , под него има друг , развий 3те крилчати гайки и ще видиш клапата , на клапата има застопоряващ болт , кривото желязце влиза отвън на котела и влиза там където е болта да се затегне , на дясната ламарина на котела има подготвено отворче от където ще мине :wink: , ако не влиза -се пилва с 1 мм и влиза като у тях си :-D .
filmatoplo - майстор
:-D Абе гений -какви 200 сантиметра бе :wink: цитат -Общото сечение на оставащия отвор през който да минават газовете е 200см
milenskior - специалист
geniya написа:
plastkomfort написа:
Къде я слагаш тая ламаринка ?
Да напиша и аз какво се получи, след слагане на ламаринката се получиха следните плюсове:
- котела вдига по-бързо температурата, което говори за по-добро усвояване
- температурата на изходящите газове падна с около 10оС
- налепите на задната стена /гърба/ на котела които бяха черни от въглищата, след слагане на ламаринката побеляха и взеха да се люпят, но на разстояние 2/3 отгоре надолу, това се получи след няколко часа работа с ламарината

Ламарината е чисто и просто продължение на малката плоча, която е 12,5см широка, ламарината стърчи 5см и общата дължина е 17,5см.
Общото сечение на оставащия отвор през който да минават газовете е 200см, който е равен на светлото сечение на димоотвода.
Мисля, че ламарината помага, ако бъркам някой да ме поправи.
Аз понеже си изработих сам плочите и ги отпуснах по широки, като в момента са ми една крива и две прави по 135 мм едната.
При това положение отзад се получава 60 мм отвор през който да минава дима, а иначе е около 150 мм с размерите на оригиналните чугунени плочи.
За съжаление аз нямам с какво да измеря температурата на изходящите газове от котела, но кюнеца го пипам с ръка, тъй че според мен са по ниски от 100 градуса.
Мисля да си изработя и едни криви ламаринки които да пъхна в отворите над горивната камера където минава дима преди да напусне котела.
Гледах някъде в нета един клип, че монтират такива ламаринки. Предполагам, че ще подобри още малко топлообмена.
filmatoplo - майстор
Скоро ще правя един отражател на чугунен котел Фероли , там още умувам около закрепването , понеже няма къде да легнат плочи , няма ръбове както при Виадруса :wink: , над плочата отгоре ще поставя няколко шини на зиг -заг -допълнително да забавят газовете и лакатушейки да постоплят още малко глидерите :wink: .
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 1565

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: