• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
h_e - специалист
ами определено се спирам на варианта "дишаща стена". Основен аргумент е, че искам да предпазя гредите в конструкцията и осб-то от евентуален конденз или "случайна/непредвидена" влага.
За да получа добра топлоизолация, се целя към 20см слой каменна вата.
Виждам с калкулатора, че наистина е по-добре да преместя осб плочата отвътре на гредовата конструкция, но ме притесняват следните моменти:

1) не видях подобна практика в книжките и клипчетата по "фрейминг технологията". Навсякъде гледам слагат осб-то отвън на конструкцията от греди.
2) незнам как ще направя скелето за 20см вата, така че хем да имам непроницаем въздужен плик, хем той да е здрав.
Как ще захвана за това скеле външната вентилируема фасада ?! няма ли да стане малко хлабаво :) Когато осб-то е по-средата като че ли ще е по-здраво..
3) чудя се мога ли да мина по-тънко и половината вата (дето е в гредовата конструкция) да е по лека и съответно по евтина. Всъщност при положение, че ще разчитам на вентилируема фасада, трябва ли въобще да взимам скъпата и тежка фасадна вата ?!

Иначе ето ги характеристиките на такъв вариант (20см слой вата 45кг/м3):

Прикачен файл

a2.png
a2.png (44.44 KиБ) Видяна 2377 пъти

Прикачен файл

a1.png
a1.png (43.58 KиБ) Видяна 2377 пъти
VLADO66 - майстор
Най-добре е да предвидиш замяната на OSB-то с диагонали и други укрепващи елементи.Така ще ти отпадне двоумението относно пароспиращата способност на плоскостите.
h_e - специалист
без осб-то няма ли да стане много "рехава" стената? като духне навън вятър, си представям как се появява подналягане което направо ще изтърбуши найлона. Той ще е като платно, без никаква твърда преграда, освен гипсфазера отвътре..
Tsilkov - майстор
h_e написа:
ами определено се спирам на варианта "дишаща стена". Основен аргумент е, че искам да предпазя гредите в конструкцията и осб-то от евентуален конденз или "случайна/непредвидена" влага.
Не си в правилна посока както и повечето хора блъскащи се с тази тематика. Ще се опитам да го обясня колкото се може по ясно (не мога да го обясня добре защото и аз не съм корифей в темата).
Предпазването на гредите и пластовете в стената (това което си написал че целиш) не прави стената "дишаща" и за него е достатъчно просто фасадата да ти е от "вентилируем тип" с пароизолация от към интериора.
За да е "дишаща" фасадата има отношение към микроклимата вътре в самото помещение а не толкова към дълготрайността на стената - позволява парите да минават отвътре-навън и това повишава комфорта вътре и намалява нуждата от допълнителна вентилация. Объркването обикновенно идва от това че за да е "дишаща" една фасада е почти сигурно че трябва да е "вентилируема". После обаче подхода към пластовете и следенето на изпълнението е коренно различен. За това те и питах към кое се стремиш?
h_e написа:
1) не видях подобна практика в книжките и клипчетата по "фрейминг технологията". Навсякъде гледам слагат осб-то отвън на конструкцията от греди.
Защото в масовия случей правя "вентилируема" а не "дишаща" фасада и просто отвътре винаги има пароизолация :wink:
h_e - специалист
мерси за разясненията! Сега вече мога да кажа, че целта ми не е непременно дишаща стена, а вентилируема фасада. Въпреки, че ето с този вариант мисля, че доста ще се приближа и до дишаща стена, заради свойството на isover duplex мембраната да спира зимата и да пуска лятото. При този вариант и конструктивно не би трябвало да имам проблеми с поставянето на 10см вата на някакво скеле може би от 2 слоя (хоризонтален и вертикален). Моля коментирайте, дали е удачен.

Изображение
Изображение
8180 - майстор
Аз лично, разбрах и приемам обясненията на г-н Цилков, но ще опитам да допълня.
С "вентилирана фасада" до голяма степен въпросът е почти ясен - необходим е достатъчен вентилируем слой преди крайното покритие, който допълнително отваря широки възможности за неговия избор.

За "дишаща стена" е по-мъгляво. Аз поне не съм срещал норматив. Мисля, колегата Антон беше споменал за обективен параметър Sd < 10m, достижим при подобни леки конструкции.
Доста се зарадвах и приветствах опита отново да разнищим този въпрос.
Извън числата, Цилков е напълно прав, че гонейки такова задание са необходими надеждни данни за използваните материали и методиката за пресмятане (в случая Калкулатор).

Доколкото видях, използваният тук Калкулатор (оригинал), пресмята общото Sd на стената и h_e би могъл да го назове за ориентация. В БГ версията на Марисан не откривам пресмятане на Sd, за съжаление - допускам оставено за следващи версии на Калкулатора.

В тази връзка, Марисан се опитват да изчислят нещата в ГОДИШЕН ПЛАН (според мен доста привлекателно). В оригинала не намерих подобна възможност и сигурно не е елементарно с материали, подобни на "Варио", които си променят Мю.
Интересно ми е какво е задал h_e за Мю/Sd в неговите сметки!?

Ще си позволя (разточително) - в конкретния случай (и според Цилков), "дишането" се лимитира от паробариерата. В задокеански източници се опитват да минимизират този ефект. Вероятно затова се появи това "Варио", към което имам известни резерви - иначе идеално, ако работи. Точно там е проблемът и според мен.

П.П. Ако Модератор приеме, сигурно си струва дискусията от включването на h_e да се обособи в отделна тема.
h_e - специалист
ето пълната спецификция, sd=5,99 !

Прикачен файл

x1.png
spec
x1.png (41.9 KиБ) Видяна 2213 пъти
dr_slavov написа:
v_tan написа:
Каква е ролята на дюбела? Не може ли само винт с някакви шайби за по голяма повърхност?
Здрасти, колега ! Получи ли отговор на въпроса с дюбела и ролята му ? Аз също съм се спрял на варианта с винтове и шайби, и досега не съм се заемал с подобно нещо, но е за роднина и няма как :)
Поздрави !
Фитилчо - майстор
И аз ще го играя с винтове и шайби, струва ми се най логично :wink:
dr_slavov - напреднал
Малко да възродя темата. Година и нещо след началото къщата вече е факт.
В момента съм на етап довършителни работи от вътре. Идва време да слагам гипсокартона и съм в дилема относно добавянето на паро непропусклива мембрана. Когато вкарам параметрите на стената в калкулатора ми дава, че няма да имам конденз никъде. Макар че са много близко линиите и при малка промяна в параметрите, например покачване на Т от 20С (колкото е стандартно) на 21 имам лека конденз. От друга страна стандартно в калкулатора влагата е 55%. Аз от една седмица засичам в къщи и се движа от 45-50%. Когато намаля влагата на 50% пак няма конденз. Това което ме притеснява е че калкулатора взема външна Т за нашия регион(Шумен) Януари -1,1С. А много често Т е под тази граница. Когато заложа -5 конденза става повече 0.009кг/м2. Незнам това сериозна цифра ли е? Би ли ми създало проблеми? Естествено всичко се оправя когато сложа мембрана (сн.2), но аз точно това питам дали мога да избегна. Проблема не е толкова финансов колкото се съмнявам, че ще намеря майстори които да го направят както трябва. Напълно изолирано около ел. , ВиК, залепено за профилите с двойно залепващо, без никакви дупки и т.н.

Прикачен файл

5-с фолио.png

Прикачен файл

5-.png
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Изолациа с EPS върху дървена къща." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: