Ел. инструментите. Консумативи.
koveslav - майстор
"Ексцентричността" е точно половината от хода който обсъждахме.Аз ти измерих хода при мен,така и така ще отвяраш картера,измери го по същия начин и при теб...Ти още като каза,че не се събира биелата с дистанционните шайби в буталото,замириса нещо работата с това бутало ама....
themechanic - специалист
А можеш ли да кажеш колко е високо при теб буталото че утре да го замеря и аз за да сравня размерите, моето старото е 33 мм.
И защо ако излезе че буталото е по високо не удря горе при ГМТ не ми е ясно, все пак това са поне 2 мм от това което се вижда през изпускателния прозорец?
themechanic - специалист
Така, разглобих машината и установих: буталото е що годе в рамките с един мм е по високо но за сметка на долната част, т.е. от повърхността му до центъра на отвора за буталния болт е 18 мм и при старото и новото. Старото е 33 мм а новото е 34, а по сайтовете за части го засякох че трябва да бъде 32 мм.
Иде ред на цилиндъра: изпускателния му прозорец е по нисък с 2 мм от стария и от там идва и стърченето на буталото със същия размер в ДМТ т.е. на стария е 57 мм а на новия 55 мм мерено от повърхността на картера. Оказа се обаче че това е по малкия проблем, има разлика и в дълбочината на приливните канали, и те са с по 2 мм по ниски от стария цилиндър или при стария са дълбоки 64,5 а при новия 62,5 мм замерено пак от повърхността на картера.
Фактите ще оставя на специалистите но аз си мисля по пътя на логиката че именно тази разлика в каналите е причина за слабата мощност, тъй като в ДМТ тези канали са с по 2 мм по затворени от при стария цилиндър, което пък от своя страна може би намалява и количеството на горивната смес навлязла през тях в горивната камера. Т.е. ако се приеме че повърхността буталото слиза на 57 мм от повърхността на картера (защото като сложа стария цилиндър буталото слиза наравно с долния ръб на изпускателния прозорец а той се намира на 57 мм от повърхността на картера, както споменах по горе) в ДМТ, каналите при стария цилиндър са отворени 7,5 мм а при новия 5,5 мм!
Сега вече се разбра че целият комплект се разминава в размерите от всякъде по малко и всичко това натрупа доста грешки за да може тоя двигател да работи що годе нормално...
koveslav - майстор
Споко,ще премеря и аз утре всички тези параметри и ще сравниш всичко-дали са ти дали неправилен комплект или просто всички тези разминавания са,за да не можеш да правиш комбинации.Днес жена ми има юбилей,чакам гости и ако се забия пак в гаража.....До утре!
themechanic - специалист
Еее, викам си, край тоя му писна от моите приключения. До тук моите благодарности за правилните насоки които ми подаваш, така че ако ти писне от моите дивотий не се задължавай с нищо, те моите играчки край няма да имат!
Приятно изкарване на празника и поздрави за госпожата!!!
koveslav - майстор
Благодаря за пожеланията!Ето я обещаната информация.Тази сутрин малко криво чертая :D ,но се надявам поне да съм мерил точно.Сегментите са с дебелина 1,2,а другите размери са на схемите,дано са станали прегледни.Опс-не се вижда височината на преливните канали-65мм е.

Прикачен файл

Photo0378.jpg

Прикачен файл

Photo0377.jpg

Прикачен файл

Photo0374.jpg

Прикачен файл

Photo0376.jpg

Прикачен файл

Photo0375.jpg
themechanic - специалист
Значи ако ако буталото и цилиндъра са ти размер 40 мм машината е ms 230 защото на ms 250 всички размери са 42,5 или 45 куб см, затова и всички размери съвпадат с моя стария цилиндър и бутало. Въпроса беше за размери от ms 250 на цилиндъра и бутало дали съвпадат с размерите по височина на ms 230 т.е. всички размери без диаметъра на цилиндъра и буталото, или наистина при ms 250 приливните канали и изпускателния прозорец са по ниски с около 2 мм от ms 230.
Сега последно машината при теб каква е: ms 230 или ms 250, ако е ms 250 размера на диаметъра на буталото трябва де е 42,5 а ако е ms 230-40 мм, но от схемата си показал диаметър на буталото 40 мм, от което следва да е ms 230.
themechanic - специалист
Сега звъннах на един търговец на резервни части като го провокирах да ми каже дали има разлика във валовете на двата модела, като уж търся вал за ms 250, а на страницата му има за ms 230 и от там ми казаха че нямало разлика в двата модела и затова са сложили само на единия модел наличността.
От тук следва факта че разлика във размерите на височината на изпускателния и всмукателния прозорец на двата цилиндъра не би трябвало да има, както и във височината на приливните канали, т.е. разликата м/у двата цилиндъра и буталата на двата модела трябва да е само в диаметрите съответно 40 към 42,5 мм. Излиза че моят цилиндър за ms 250 е сгрешен при производството от китайчетата тъй като изпускателния прозорец и приливните канали са с по 2 мм по надолу от от истинските размери за двата модела. Разбира се това е логическо разсъждение след като и аз и ти мерим размери само на ms 230 без да сме мерили размерите на ms 250...
koveslav - майстор
themechanic написа:
Сега последно машината при теб каква е: ms 230 или ms 250, ако е ms 250 размера на диаметъра на буталото трябва де е 42,5 а ако е ms 230-40 мм, но от схемата си показал диаметър на буталото 40 мм, от което следва да е ms 230.
Етикета на машината е MS250.Възможно е китайските братя да не правят разлика ли,не знам.Ще ти снимам и етикета,съжалявам за разминаването,всъщност сега за пръв път вадя буталото от цилиндъра.
themechanic - специалист
Етикетите ги мани ти, буталото 40 или 42,5 мм е?

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: