• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 17
Всички имаме коли, нали ?
thinkpad - майстор
ditronix написа:
Имал Иванчо джип и дай да му одерем кожата. И защо бе? Бачкал Иванчо, спечелил и вместо къща и две вили решил, че иска джип. Има си органи , които трябва и могат да проверяват законността на доходите. Ако тези на Иванчо са чисти-да си кара джипа. Ако не са -на почивка там дето трябва!
Ще му съдерем на Иванчо кожата и мазнината отдолу, защото има чисто нов ЖИП. Заема ми място в града, мърси като парен локомотив, харчи 30/100 и ми уврежда настилката повече. Като не иска голям данък, ще си купи Корса 1.0 96. И да, ще си платиш данъка, ако ще и 10000лв да стане. Защото данъчните са гадове и няма отървия от тях. Щом е за рекет, тука сме първи.
Chefo77 написа:
Хайде пак.
Браво, че сте фенове на миризливата нафта. Метанът и пропан-бутанът се ползват, защото са евтини, ама същевременно са и по-екологични. Специално тези на метан карат много по-евтино, отколкото вие с дизеловите печки. Сигурно се ядосваш, че не можеш да сложиш метан на твоята и да бръмчиш 100км за 4лв(образно казано).
Специално някои от време на време правят профилактика на АГУ. И АГУ е по-екологично от много по-нови дизели. И отново давам пример - взимам ЧИСТО нов автомобил и му слагам АГУ. Няма ли право той на преференции пред дизеловата ти печка, повече ли мърси? Да не говорим, че АГУ е вложение, като да си купиш електроавтомобил. Значи за него има отстъпки, за дизелова печка с Евро от 99-та година има, а за АГУ никога нищо няма. Нито за метан уредба.
sstefanov - майстор
Е нали се разбрахме, че данъкът е за имущество? Т.е. като монтираш АГУ стойността на автомобила не намалява, съответно - и данъкът не намалява.
Ако те слушат теб, стойността се увеличава, значи би трябвало и данъкът според твоите думи да е по-голям с АГУ. :)
Chefo77 - майстор
Тинки, не ме сравнявай с твоята особа, моля те! Мен не ме е яд, че не мога да си сложа газ (без значение вида). Ако искам, мога да продам едната кола и да си купя бензинка с метан или пропан бутан. Проблемът е в това, че в тези съм налял достатъчно пари, че да не оправдават покупка на ДРУГ автомобил, без значение от вида на горивото. Като купувах работната, исках бензин с газ точно заради текущите разходи и това няма защо да го крия. Е, изпадна добър дизел - взех дизела. Обмислям оферта за един пикап 2006-а на заводски метан, но точно горното ме спира - аз инвестирам в автомобилите си и нямам желание да правя безсмислени и скъпи подаръци.
Сега - ясно е, че ти не можеш да осъзнаеш какви са предимствата на нафтата пред газта, защото никога не си карал нормален дизел и защото за теб икономията е водеща. Не те виня, че си ограничен, имаш пълното право на това. Ако искаш, свали и продай бензиновата помпа - 20 лева са си 20 лева, пък така и така не ти трябва :wink:
Пък като искаш да си като в нормалните страни, ще ли се съгласиш да имаш отстъпка, но да минаваш втори преглед (обстоен) на газовата система, успоредна с нормалния ГТП? Ще се съгласиш ли прегледът да е толкова обстоен и категоричен, колкото ТЮВ-а? И тук нямаш никакво право да намесваш разликите в стандарта, защото технически неизправен автомобил може да отнеме живот и в Германия, и тук. И твоят живот за близките ти не е по-евтин, отколкото за немските семейства. Тук за да не минеш преглед трябва да ти закарат колата с колесар и да я бутат на влизане и излизане, ебаси.
Това за новата ти кола и АГУ-то пред дизеловата ми печка не мога да го коментирам, защото по-скоро ще заселят Луната, отколкото да стане. :-D Но да - трябва да имаш отстъпка.

Сстефанов, задаваш некоректно въпроса. Не му е изгодно да ти отговори, затова ще се врътне.
DundyTheCroc - майстор
inspo написа:
Е какво толкова не разбрахте. Данък МПС не е такса замърсяване и подобни. Данъчната оценка се прави на база стойноста на притежаваното имущество, било то кола, апартамент или друго.
Така, че в данъка няма нищо нередно.
Напълно ли си сигурен, че важи и за колите? Ето прост пример:
1. Мазда 3 1,5 100 к.с. Е5 сертификат, с всички екстри - 54 000 лв.
2. Great Wall C30 1,5 97 к.с. Е5 сертификат, стандартно оборудване - 21 000 лв.
Според сегашните ни закони двете коли ще плащат почти еднакъв данък (почти заради 3 к.с. разлика), макар че Маздата е над 2.5 пъти по-скъпа.
hidrazin - майстор
thinkpad написа:
...Сигурно се ядосваш, че не можеш да сложиш метан на твоята ....
Както винаги пълна некомпетентност, липса на елементарни знания и никаква обща култура.
Дизел на метан / LPG
Първо чети и се информирай, преди да пишеш тъпотии бе мушмурок. :lol:
:partyman:
iivanov - майстор
С две ръце съм ЗА газовата уредба , но да е фабрично монтирана на нов автомобил. Не че не карам таралясника на газ... :-D
Чефо, както и да го въртиш ,от ауспуха на дизела излиза пол'вината менделеева таблица, а от газта, вода и СО 2.
Хидра,не забравяй, че да сложиш газ на дизел, таралясника трябва да е от по– ново поколение. Тинки не кара такива коли. :-D
thinkpad - майстор
Chefo77 написа:
Тинки, не ме сравнявай с твоята особа, моля те!
Карал съм "нормален дизел" - Opel Vectra DTI. Дизелът няма предимства за мен пред газовите уредби. И да, като шофирам да стигна максимално евтино от А до Б е водещо. Ако искам нещо друго - имам копченце за превключване на бензин. Да ти кажа, 180км/ч и нагоре ги вървят с ГИ, който му правих профилактиката в крайна сметка.
Не ми говори за категорични прегледи, защото и твоите автомобили едвам или едва ли ще ги минат. И като може да си позволим толкова категорични ремонти със замяна на всяко винтче, като там където сравняваш, тогава ще ми говориш за толкова "категорични прегледи".
hidrazin написа:
Първо чети и се информирай, преди да пишеш тъпотии бе мушмурок. :
Това го има от много по-скоро и за жалост тъпотиите ги ръсиш ти. Хайде, моля те, подкарай ми дизелов автомобил САМО на пропан-бутан. Защото имах навремето една работна Астра с моноинжекцион, където въобще не й функционираше бензиновата помпа и работеше само на газ.
iivanov написа:
Хидра,не забравяй, че да сложиш газ на дизел, таралясника трябва да е от по– ново поколение. Тинки не кара такива коли.
А по-старите можеш да ги караш и с олио. И след теб мирише на гранясало олио и изгоряла риба.
Chefo77 - майстор
thinkpad написа:
Chefo77 написа:
Тинки, не ме сравнявай с твоята особа, моля те!
Карал съм "нормален дизел" - Opel Vectra DTI. Дизелът няма предимства за мен пред газовите уредби. И да, като шофирам да стигна максимално евтино от А до Б е водещо. Ако искам нещо друго - имам копченце за превключване на бензин. Да ти кажа, 180км/ч и нагоре ги вървят с ГИ, който му правих профилактиката в крайна сметка.
Не ми говори за категорични прегледи, защото и твоите автомобили едвам или едва ли ще ги минат. И като може да си позволим толкова категорични ремонти със замяна на всяко винтче, като там където сравняваш, тогава ще ми говориш за толкова "категорични прегледи".
Разбира се, че няма да има - след като няма икономическо предимство, значи за теб няма никакво. За теб само парите имат значение. За останалото не ти стига багажа.
Можеш да подложиш който и да е от двата ми автомобила на преглед. Само дето забравяш, че аз не съм оня, който 3 месеца избира най-евтиния автомобил в нета, нито пък се жалвам че е трябвало да сменя свещите само 2 седмици след като съм си купил колата, нито оревавам форума, че сам съм си прецакал стартера, но не съм виновен аз ... Казах ти - не ме сравнявай със себе си. Плувай в своята си локва и не мисли, че няма начин локвите на другите да не са толкова мръсни, колкото твоята.
А ти просто не зная как не тръгна да търсиш дизел от 80-те години, старо олио се намира за 50-60 стотинки на литър. Сметни го сравнено с газта и ще се почувстваш прецакан.
thinkpad - майстор
Chefo77 написа:
Разбира се, че няма да има - след като няма икономическо предимство, значи за теб няма никакво. За теб само парите имат значение. За останалото не ти стига багажа.
Хайде пак личностни нападки. Ако икономическото предимство го няма и минаваш много километри, то липсата на същото те удря в бюджета сериозно. И не просто икономическо, ами и екологично предимство имам.
Не съм избирал най-евтин автомобил. Ако исках евтин, щях да взема за 400лв - пак се намира. Исках нещо за определени финанси, което да е читаво. И честно казано, финансите в очите на много от българите не бяха малки.
Chefo77 - майстор
Защо, има ли някакво друго предимство газта, освен икономическо и то като цифрово изражение на газостанцията? Еко-то го оставяме, щом не си налапал ауспуха, значи е все тая. Да не би газта да има по-висок въртящ момент? Да не би да има почти константен разход на гориво? Да не би да има почти константни динамични показатели при произволен товар? Да не би двигателят да е с по-голям ресурс?
Ето затова ти казах, че нямаш багажа - защото всичко това ти го пренебрегваш с лека ръка, като оставяш икономическото предимство като единственото, което е важно. Пък ти го приемай като лична нападка. За разлика от теб, никой "фен на дизела" не твърди, че газта няма никакво предимство.
Всяко нещо си има цена. Не твърдя, че дизела е по-добър отвсякъде. Просто всеки си преценява приоритетите. В моя случай - личният автомобил исках да е дизел поради горепосочените предимства. Работната исках да е на газ, но предпочетох добрата техническа база, отколкото да наливам пари в празна каца. Както си направил и ти. Но не защитаваш избора си. Оправдаваш го.
Последна промяна от Chefo77 на чет ное 20, 2014 7:55 pm, променено общо 1 път.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 17

Тема "Защо няма отстъпка от данък за автомобили с АГУ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: