• 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 65
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
agro - специалист
Винаги съм си мислел, че ламбда сондата служи, за да казва като последна инстанция колко въздух е нужен на котела. Иначе за какво е завряна в колектора.
Ореховите черупки са прекрасно гориво. Дай боже всекиму!
Radoslaw - специалист
Който може да си го позволи е щастливец.нещо ,като природно направени пелети ,че и с по-коляма калоричност.И по тихо да не те чуят ,производителите,че ще надуят цената.
filmatoplo - майстор
Вчера го видях котлето направо да го цункаш , отзад на димоотвода има ламбда сонда и температурен датчик -абе зелен бомбон .
s_s1 - специалист
Явно костилките овлажняват, защото сложих едно кашонче на топло в/у котела и като ги разбърквам усещам, че са влажни, а като са влажни по-малко топлят. А показанията на ламбда сондата се менят, защото сместта от черупки и костилки не е с еднаква плътност и в единица обем примъквана от шнека влиза различно к-во гориво. И ако взема да се вманиачавам въздуха никога не е колкото трябва.
Котела корегира само 10% съотношението като променя стойностите на вентилатора, което даже не е достатъчно при работа с една и съща марка пелети, но различни партиди. Хубавото е, че гори всичко което му предложиш и нищо не връща.
Radoslaw - специалист
s_s1 написа:
Явно костилките овлажняват, защото сложих едно кашонче на топло в/у котела и като ги разбърквам усещам, че са влажни, а като са влажни по-малко топлят. А показанията на ламбда сондата се менят, защото сместта от черупки и костилки не е с еднаква плътност и в единица обем примъквана от шнека влиза различно к-во гориво. И ако взема да се вманиачавам въздуха никога не е колкото трябва.
Котела корегира само 10% съотношението като променя стойностите на вентилатора, което даже не е достатъчно при работа с една и съща марка пелети, но различни партиди. Хубавото е, че гори всичко което му предложиш и нищо не връща.

Някой ,беше дал доста добро сравнение за твоя случай.
Все едно да караш кола с автоматична или обикновенна скоростна кутия.
Ламбда сондата е хубаво нещо спор няма.Дават и до 20 % икономия на гориво,но същото нещо можеш да го постигнеш и с постоянно коригиране на настройките.Иначе ,кажи две думи ,как се държи котела,наистина ,ще е интересно.Имаш един от най хубавите ,които могат да се намерят в България.
s_s1 - специалист
Отново да понапиша: Вече втори сезон ползвам котела и впечатленията са ми по-дълбоки /обратно на повърхностни/.

При запалване: започва да подава въздух със скорост на вентилаторите 17. Следи за темп на изгорелите газове /Тизг/ и за показания на ламбда сондата. Подава и гориво от шнека на интервали съответстващи на мощност 60%. Ако до някакво време 3-7 мин. /Тизг/ не достигне мисля, че 50 ако не чете сонда или по-ниска ако чете сонда /фузи лоджик вкл/изкл./ спира подаване на гориво и въздух и започна подгряване със запалка за около 2-3 минути. След това пали със скорост на вентилаторите 40, като през това време не подава гориво. След около 4-5 мин започва да подава гориво от шнека на интервали съответстващи на мощност 60%. и със скорост на вентилаторите 17. Работи в този режим около 15 минути, като не прави корекции по ламбда сонда. След което започва да променя мощността си в зависимост от темп на котела/Ткот/, като при намаляване на /Ткот/ увеличава мощността. Вече прави корекции на скоростта на вентилаторите, като мин. скорост е 10 при 20% мощност. При превишаване на /Тизг/ на 145-150С намалява мощността на котела ако темп. на радиаторите /Трад/ е достигната, но не е достигната зададената Ткот. Преди достигане на зададената Ткот, но достигане на /Трад/ също мощността се намалява като мин. мощност е 20%. Ако Ткот започне да намалява, отново увеличава мощността. При достигане на зададената Ткот продължава да работи на 20% мощност още известно време при което, ако термовентилите са затворили и няма нужда от мощност Ткот започва бавно да се покачва и при превишаване с 5С на зададената спира подаването на гориво и въздух. След около 10-20 мин шнека еднократно започва да подава гориво за 10 сек.
При падане под зададената на Ткот отново подава гориво от шнека на интервали съответстващи на мощност 60%. и със скорост на вентилаторите 17. При което се повтаря цикъла...

Това е за сега. Друг път ще продължа с 4 пътния вентил, помпата и режимите на отопление.
agro - специалист
Ако аз си правя логика на управление на котела /някой ден ще го направя/, ще разсъждавам по следния начин:
1. Колко силно да гори котела /колко гориво да постъпва/ се избира от нуждите на отоплявания обем - темп. на водата, термостати и прочее.
2. Как котела да гори ефективно при вече избраната сила на горене - най добре го контролира ламбда управление. Показанията на сондата /ако са коректни/ са решаващи за ефективността на моментния горивен процес. По-ефективно ще е само управление с вграден газоанализатор. При това не зависи от вида на горивото - кеф ти въглища, кеф ти пелети.

В момента ефективното горене не ме интересува, защото горя много евтино гориво и не си струва да инвестирам в икономичност на горивния процес. Подаването на гориво и чистенето на котела обаче е много болен въпрос и в това съм се захванал да инвестирам, но това е предмет на една друга тема, чието развитие може да се проследи на друго място във форума.
s_s1 - специалист
Според производителите може да се свърже и с 3 пътен вентил, но по-правилно е да е с 4 пътен, за да се използва функцията на котела осигуряваща комфорт на отоплението при която /Трад/ е в зависимост от темп. измерена от външния датчик /Тв/., като по крива при намаляване на външната темп. /Тв/ се повишава /Трад/, като /Ткот/=/Трад/+10С. Има възможности да се настройват коефициенти на увеличение на /Трад/ в зависимост дали системата на отопление е нискотемпературна /подово/, средно темп. радиатори и високотемп. /радиатори, които не са сметнати за топлозагубите в отопляемите помещения и се налага да работят на висока темп., като в най-студените дни котела няма да може да осигури необходимата темп. на комфорт в отопляваните помещения. Освен това чрез управлението кривата може "да се повдига" с колкото градуса пожелаете, т.е. ако при някаква /Тв/, /Трад/ е = "Х" и задавам да се повдигна с "У" С, то тогава /Трад/ е = "Х" + "У" С.
При първоначално запалване на горивото в котела при достигане на /Ткот/ се включва помпата. Към 4-пътния вентил се подава сигнал за отваряне, като това се повтаря няколко пъти до достигане на необходимата /Трад/. В първоначалния момент темп. на водата, която се връща от радиаторите и много ниска - под 20С и при спадане на /Ткот/ на 42С помпата изключва. Но проблема е в това, че 4-пътния вентил "не се грижи" в котела да се връща топла вода, за да няма конденз, електрониката го управлява само, за да може най-бързо да достигне зададената /Трад/. И не знам до колко при този начин се скъсява живота на котела.

Друг път ще продължа със стайния термостат.
boyukliev - помощник
Ss1, интересно ми стана ,това което описваш е всъщност алгоритъма на работа на електрониката (логиката), но не разбрах добре две неща:
1. Управлението по температурна крива нали не е единствената възможност? при Дефро го има същото (следи 4 точки по кривата, две над нулата и две под, за всяка една можеш да му дадеш различно отклонение), но може да му кажеш, че искаш само по стаен термостат, тогава той игнорира външния датчик и работи само по вътрешния, не по крива. Предполагам и на Фузи Ложика е така.
2. Относно четирипътния - няма ли в сетингите настройка на минималната температура на връщащата вода, всъщност защо питам, не може да няма. Е, ако му дадеш 60 градуса, както се препоръчва на лепенка залепена отстрани на котела (Дефро), ТОГАВА четирипътния, след като котела стигне минималната темп. за отваряне включване на помпата (или ако е на паралелни помпи - на двете помпи, на БГВ и на инсталацията), те тръгват, съответно след малко на входа на котела идва хладка вода и веднага четирипътният затваря пътя към инсталацията и системата почва да върти през шунта- изход вход, като клапана полека започва да отваря нагоре, следейки температурата на входа. Понеже при мен инсталацията е бая голяма, а по мои сметки котела е на ръба на нужната ми мощност, аз му свалям температурата на връщащата - правя я 45 градуса и този процес на игра на четирипътния да пуска по малко, докато загрее системата и отвори до 100% отнема само няколко часа (когато навън е над 0), при по-студено - не знам, ще е повече.
Е, при теб не можеш ли да играеш с този параметър - температура на връщащата?
А дали има конденз.... Сигурно, иначе едва ли изрично щеше да пише с червено отстрани не друго, а точно за това - Увага!!!
agro - специалист
Имам една молба-въпрос към специалистите по котли и отопление с тях. Може ли някой да ми обясни защо се налага управлението на котела да се грижи за случващото се в отопляемите от него обеми. Не следва ли то да се грижи само за правилния горивен процес и за осигуряване на изискваната от потребителите енергия, т.е. да поддържа някаква зададена температура на водата в инсталацията? Това доста би опростило управлението на котела. Доколко консуматорите ще ползват произведената топлина би трябвало да си е тяхна работа, както е в централните топлофикации. В хола ти е топло - намаляваш отоплението, същевременно го усилваш в спалнята и т.н. Ако имаш пари за автоматизация - регулираш отоплението автоматично във всяка стая. Управлението на котела само следи да е налице необходимата топлинна мощност и горивния процес да е максимално ефективен при тази мощност.Откъде накъде котела ще се вълнува от неща като външната температура например. Или е необходимо температурата на водата в инсталацията да е различна при различните външни температури. Или понеже съм с преоразмерени конвектори, тези неща не ги забелязвам? :?
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 65

Тема "Всегоривни котли" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: