• 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17
Всички имаме коли, нали ?
nikolovvd - майстор
Ако в Сандански го сменяш на 10000 (20000), то в София е невъзможно поради замърсения въздух. Ако някой си е запазил въздушният или поленовия фиртър от София или страната, нека му направи една снимка и да го качи.
Chefo77 - майстор
Гого
Ще коментирам лаконично: ХАХАХА.
Мога и да добавя: Корола 110 коня бензин ме бие на старт. Факт. Няма значение защо. На летящ нещата не стоят така обаче. И нямат нищо общо на баир. Та какво викаш за всеки терен? Дизелът, за който говоря, не е от най-модерните. Но ако държиш, може и такъв да ти намеря :wink:

По другия въпрос: 10 000 за въздушен филтър във Варна е кошмар. Моите ги сменям на 5 000. В София предполагам е по-зле въздуха от варненския.

И по мнението на пансим: Наистина съвременните бензинки не отстъпват сериозно на дизелите откъм разход. Но са по-безпроблемни, за жалост, и с по-евтина поддръжка. Че един Екобууст на Форд или ТСИ на вагините си е перфектен мотор отвсякъде.
gogo7777 - майстор
Готов съм за всякакви подвизи и терени, ама нямам я вече бегачката.
Chefo77 - майстор
Хайде сега - оправдания ... :lol:
ivanovbg - майстор
На теория повечето конски сили под капака, при еднакво тегло на превозните средства определят кой автомобил ще стигне по бързо от точка А до точка Б. На практика е същото. Затова и всички състезания са за определено разстояние. Това "на старт", "на баир" са все субективни и неопределени ...
:partyman:
pansim - майстор
ditronix написа:
pansim, писах по-горе- пропан-бутанът е високооктаново гориво и иска повече въздух, за да има правилно протичащ горивен процес. След като обикновената газова уредба се управлява от "бензиновата" електроника, единственото, което можем да направим е да поддържаме въздушния филтър чист с оглед осигуряване на достатъчно въздух за горивната смес. Или поне близо до достатъчното количество.
Според теорията има едно съотношение наречено стехиометрична горивна смес. Няма високооктаново или ниско октаново. Има стехиометрична смес.
До колкото не ме лъже паметта /отдавна не се интересувам активно от двигатели/ за да е икономичен един двигател се използува малко по-бедна смес от теоретично необходимата /стехиометрична смес/ а за да развие пълна мощност - малко по богата.
В този ред на мисли - би следвало електрониката да взема под внимание количеството въздух /нали затова има дебитомер или МАР сензор/ и да коригира сместа.
С това не искам да кажа да не си сменяме филтрите :) .... :partyman:

А за разхода на газ - при каране само по магистрала лятото тази година ми даде 7.3 при скорост 110км/ч. Засичане пълно-пълно - само магистрала и 4 човека в колата.
ivanovbg - майстор
Той, ditronix, живее малко в миналия век. В ерата на карбураторите и затова е така. Чистия въздушен филтър има отношение само за максималната мощност, а колата повечето време се кара с 10-30% от нея. Така че и да закъснеете със смяната малко... Виж ако се задръсти доста и във влажно време е възможно да се скъса мръсния филтър ще засмуче парчетата хартия. Даже са ми идвали и такива надупчени с отвертката за да минава въздуха :lol: :lol: :lol:
:partyman:
dyaneff - майстор
Мощността продава коли но въртящия момент печели състезания.
Svetoslavoff1 - майстор
Chefo77 написа:

... съвременните бензинки не отстъпват сериозно на дизелите откъм разход. Но са по-безпроблемни, за жалост, и с по-евтина поддръжка...
Чефо, това според теб е недостатък ли, що ли :?
DundyTheCroc - майстор
При равни условия в повечето случаи бензина бие на старт заради по-ниското тегло, по-големия работен диапазон на двигателя, по-късното превключване на скоростите. На доускорение на една и съща висока предавка винаги бие дизела заради големия въртящ момент в целия работен диапазон. И бензина, и дизела си имат плюсове и минуси, в семейството имаме и двата типа двигатели и никой не се оплаква като кара колата на другия :) Аз нямам нищо против да крузвам на магистралата на 6-та с Пасатора, а бащата да се прави на състезател по завоите с ГТ-то :-D
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17

Тема "Защо няма отстъпка от данък за автомобили с АГУ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: