• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Всички имаме коли, нали ?
nikolovvd - майстор
ivanovbg написа:
На теория повечето конски сили под капака, при еднакво тегло на превозните средства определят кой автомобил ще стигне по бързо от точка А до точка Б. На практика е същото. Затова и всички състезания са за определено разстояние. Това "на старт", "на баир" са все субективни и неопределени ...
:partyman:
Това не е съвсем правилно съждение!
dyaneff написа:
Мощността продава коли но въртящия момент печели състезания.
Точно този въртящ момент печели състезанията, защото по-бързо ускоряваш, а в участъци с много завои това е решаващо. На дълъг прав участък конските сили си казват думата.
Пример.
С наличната ми мощност и тегло може би ще изпреваря всички джипове с 3 литрови дизели, без значение старт от място или ускорение от 60 до 150, но на максимална скорост не. По-доброто отношение тегло мощност дава предимство до едно време, след това повечето коне си казват думата.
DundyTheCroc - майстор
Николов, с каква кола си, пробвал съм се с най-слабия дизел на Q7 и го бия със съвсем малко на старт.
nikolovvd - майстор
Няма да споменавам марка и модел, за да не ме обвинят че се хваля. Тази сметка я правих миналата година за автомобил 1350 кг. и мощност 145 к.с., сравнени с 2500 кг. джип и 240 к.с. двигател.
DundyTheCroc - майстор
Моята е към 1400 кила и 150 коня, така че едва ли имаме голяма разлика във вървенето, много ще зависи от скорости и крайно предавателно число :wink:
Ето линк моята срещу едно Q7, аз не крия каква е, и да я рекламирам е толкова стара, че и на пътя се среща все по-рядко :-D
http://www.zeperfs.com/en/duel1439-826.htm
ivanovbg - майстор
Я прочетете този мит за конете и въртящия момент: http://www.heed-auto.com/index.php?opti ... ew&id=76&о на Itemid=80

И по накратко - преместването на едно тяло от А до Б се извършва работа. Когато я изминеш за по малко време какво е? Знаете ли определението за мощност? Това си е работа извършена за определено време. А въртящия момент ако не можеш да го приложиш на пътя си е обикновенно боксуване и никакво вървене. Така че сцеплението на гумите определя максималния въртящ момент който може да се приложи на пътя, а мощността -времето за което ще извършиш определената работа. Трябва да се има в предвид, че максималния въртящ момент на дизела е в ниските обороти, а там много по лесно се губи сцеплението, нагоре пък е куц кон. Не напразно най бързата кола в България е наше дело. Само 1070 коня на колелата или около 1300-1400 на двигателя. Докато се мъчехме с 1000 коня и висок въртящ момент само чупехме полуоски и скорости, а не можахме да паднем под 10сек на 400метра. Откакто сменихме концепцията - гоним ниски осмици.

Защо във Формулата се правят двигатели с малък въртящ момент? Да не би там да не искат да печелят състезания :wink: :lol: :lol: :lol:

Та да обобщим - въртящ момент се прави с предавки, но за да победиш се искат коне.
mendi - напреднал
Прочетох темата "по диагонал" и ако трябва да се върнем към първоначалния замисъл - колите с АГУ всъщнос използват ОГРОМНО данъчно облекчение. Разбира се не на касата в общината, а на касата на бензиностанцията. Това е защото пропан-бутанът е освободен от акциз!
Иначе на изхода на рафинерията цената на 1000 литра бензин не е много над цената на газа, но след това идват едни хубави 40% акциз, и още едни хубави 20% ДДС. Та полувината и повече от парите които ги оставяме на бензиновата колконка са налози.
DundyTheCroc - майстор
mendi написа:
Прочетох темата "по диагонал" и ако трябва да се върнем към първоначалния замисъл - колите с АГУ всъщнос използват ОГРОМНО данъчно облекчение. Разбира се не на касата в общината, а на касата на бензиностанцията. Това е защото пропан-бутанът е освободен от акциз!
Иначе на изхода на рафинерията цената на 1000 литра бензин не е много над цената на газа, но след това идват едни хубави 40% акциз, и още едни хубави 20% ДДС. Та полувината и повече от парите които ги оставяме на бензиновата колконка са налози.
Колега, чел си, ама не си дочел. Първо, акциза е твърда сума на количество гориво и не зависи от цената му. Второ, пропан-бутана е с акциз 340 лева за 1000 килограма. Трето - съгласен съм, че най-много лапа държавата от акциз, после ДДС и върху него, ама така са казали от ЕС :-D
dyaneff - майстор
Иванов, въпреки уважението ми към теб като професионалист, ще си позволя да не се съглася с теб. Твоите изводи и примери са валидни само на писта. Малко са хората които в ежедневието превъртат гуми, независимо от вида на двигателя, дизел или бензин.
nikolovvd - майстор
Е как да не превъртат гумите!?
Какво се търси на пистата - голямо отношение kW/kg, т.е. много мощност и леко купе.
Я сложи 1000 коня на един 2.5 тонен джип да видим за колко ще мине 1/4 миля.
На пътя се търси бързо спиране в завоите и бързо ускорение след това. Нещо, което бе демонстрирано от дизеловите двигатели в Льо Ман чрез победи.
thinkpad - майстор
nikolovvd написа:
На пътя се търси бързо спиране в завоите и бързо ускорение след това. Нещо, което бе демонстрирано от дизеловите двигатели в Льо Ман чрез победи.
Мощност и въртящ момент са взаимно обвързани. Мощността се получава от въртящият момент в дадени обороти. Колкото по-висока е мощността, в толкова по-широк диапазон двигателят може да поддържа висок въртящ момент. Един дизел има голям стартов въртящ момент и може да "отлепи" по-бързо, в ниски обороти. Понеже няма мощност, с повишаване на оборотите въртящият момент рязко ще намалява. Бензиновият двигател няма да "отлепя" и ускорява в ниските обороти толкова, но повишаването им няма да е съпроводено от такъв рязък спад на въртящият момент. Съответно ти може и да отлепиш по-бързо, но аз на дадена предавка ще мога да ускорявам по-дълго, съответно да приложа въртящият момент на автомобила ми в по-широка граница на оборотите. Съответно, ще те изям. Роля играят и предавките.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Тема "Защо няма отстъпка от данък за автомобили с АГУ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: