• 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Всички имаме коли, нали ?
nikolovvd - майстор
thinkpad написа:
Съответно ти може и да отлепиш по-бързо, но аз на дадена предавка ще мога да ускорявам по-дълго, съответно да приложа въртящият момент на автомобила ми в по-широка граница на оборотите. Съответно, ще те изям. Роля играят и предавките.
А правиш ли сметка, че ще си зад мен в този момент, а идва следващия завой.
А, забравих! Ще чакаш правата отсечка.
ivanovbg - майстор
Не мислите с главите си. Повечето турбодизели поддържат въртящия момент от 1800 оборота до към 3500-3800 и после рязко пада, а бензиновите турбинки пак от 1800, но до 6500-7500 без да пада. Само от този факт се губи едно превключване на скорости.
dyaneff написа:
Твоите изводи и примери са валидни само на писта.
Зависи каква писта. А и повечето пътища, освен високопланинските проходи са си доста прави. А и ако има завой след 200 метра с големия въртящ момент ще вземеш първите 20-50м, а после до завоя ще дишаш прахта. Пистите на Формулата не са прави и както казах за тях се правят високооборотни двигатели, а не нискооборотни с голям въртящ момент. Ти си професионалист. Какво им пречи наместо да направят 18000 оборотен двигател с малък въртящ момен, да направят 9000-ден с двойно по голям. Толкова ли са глупави инженерите им?
gogo7777 - майстор
А правиш ли сметка, че ще си зад мен в този момент, а идва следващия завой.
А, забравих! Ще чакаш правата отсечка.
Искаш ли да ми го разкажеш тоя филм, с колкото и каквито си искаш завои. :)
thinkpad - майстор
nikolovvd написа:
А правиш ли сметка, че ще си зад мен в този момент, а идва следващия завой. А, забравих! Ще чакаш правата отсечка.
Има сериозен проблем и това е, че говорим за начален старт. Имаш секунда-две преимущество, докато аз вдигна обороти и сменя предавка. На завоя го няма тоя филм, какъвто го описваш. Ще сваля предавка, а то предавките са множител на въртящият момент. Забелязал ли си - по-ниска предавка = по-рязко ускорение? Имаш точно 2 секунди преимущество, преди да те изям с парцалите.
DundyTheCroc - майстор
Който е правил стартове с бензинова кола знае, че се тръгва от обороти, в които има максимум въртящ момент, да кажем 4000, другото е работа със съединителя да се балансира приплъзването на колелата :wink:
nikolovvd - майстор
Тъй де, но 2 литров бензинов двигател при 4-5000 об./мин. има около 180 Nm въртящ момент, а 2 литров дизел при 2-3000 оборота към 280-300 наличен от 1500 до 5000 оборота. Да не говорим, че отдавна турбо дупката е оправена. Дали с две турбини или с променлива геометрия няма значение.
DundyTheCroc - майстор
Не всичко е само въртящ момент, важното е и колко от него стига до задвижващите колела. Дизела обикновено е с по-голямо крайно предавателно число, което малко намаля въртящия на колелата. Като се добави по-тежката кола и необходимостта от по-честа смяна на предавките заради по-малкия работен диапазон нещата се изравняват, поне на старт.
http://www.zeperfs.com/en/duel826-4469.htm
Ето за пример моята кола срещу един нов дизел, в ускорението разликата не е фрапираща, но в доускорението нещата са плачевни за бензина.
thinkpad - майстор
nikolovvd написа:
Тъй де, но 2 литров бензинов двигател при 4-5000 об./мин. има около 180 Nm въртящ момент, а 2 литров дизел при 2-3000 оборота към 280-300 наличен от 1500 до 5000 оборота. Да не говорим, че отдавна турбо дупката е оправена. Дали с две турбини или с променлива геометрия няма значение.
Ще ги сънуваш тези обороти с този въртящ момент за дизел. А ти на вродено недъгава концепция можеш да й сложиш и 100 турбота. Аз ще се радвам, че хем имам по-прост, значително по-евтин за поддръжка автомобил с по-ниски изисквания към гориво, хем той е конкурентен на супер-дупер 100 турбинният автомобил. Понеже, то има и бензиново турбо вече. :-D Така е, науката е много математика. Честно казано, мързи ме да се задълбавам толкова.
DundyTheCroc написа:
Ето за пример моята кола срещу един нов дизел, в ускорението разликата не е фрапираща, но в доускорението нещата са плачевни за бензина.
Мога да ти кажа, че сравняваш автомобили от две различни поколения с 10 години разлика. :)
----
Все пак, темата е за АГУ. Не смятам, че "данъчното облекчение" иде от бензиностанцията. Все пак се дават облекчения за екология на бензинови и дизелови автомобили. А тези с АГУ изначално са много по-екологични.
dyaneff - майстор
[quote="DundyTheCroc"].....[quote]

http://www.zeperfs.com/en/duel349-857.htm
От сайта който показа Дънди крокодила моят автомобил срещу Венто ( мисля, че такова е на Тинки).
Вентото е малко по-мощно и малко по-леко.
thinkpad - майстор
dyaneff написа:
... моят автомобил срещу Венто ( мисля, че такова е на Тинки). Вентото е малко по-мощно и малко по-леко.
Разликата е много малка и субективна. Зависи кой как ще работи със скоростният лост. :) И да, Vento GL е моето.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Тема "Защо няма отстъпка от данък за автомобили с АГУ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: