Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
angelfilev - специалист
sando82 написа:
Голяма грешка ли е това , понеже не мога да преценя. Зъбно колело ще е модул 1.5 , 26 зъба. Просто това е най малкото с централен диаметър 12мм.
Грешката е 0,51 мм.
sando82 - помощник
При 10 микро стъпки това прави 0.051мм което е приемливо.
Аз го смятам така: зъбното колело е с 39мм диаметър на стъпката.
39х3,14=122,46мм - това е изминатото разстояние при един оборот на изхода на редуктора
при редукция 4,25:1 следва:
122,46/4,25=28,81мм -това е изминатото разстояние при един оборот на мотора
при 200 стъпки на мотора имаме 28,81/200=0.144мм за една стъпка
една стъпка е 1.8 градуса, а хлабината на редуктора <=1.5 градуса
ако условно приемем , че хлабината е 1.8 т.е. една съпка(0.144мм) то според мене грешката ще е 0.144(за една стъпка)+0.144(от хлабината на редуктора)=0.288мм, а при 10 микростъпки 0.0288мм
Къде бъркам в сметките за да получим различни резултати
angelfilev - специалист
sando82 написа:
При 10 микро стъпки това прави 0.051мм което е приемливо.
Аз го смятам така: зъбното колело е с 39мм диаметър на стъпката.
39х3,14=122,46мм - това е изминатото разстояние при един оборот на изхода на редуктора
при редукция 4,25:1 следва:
122,46/4,25=28,81мм -това е изминатото разстояние при един оборот на мотора
при 200 стъпки на мотора имаме 28,81/200=0.144мм за една стъпка
една стъпка е 1.8 градуса, а хлабината на редуктора <=1.5 градуса
ако условно приемем , че хлабината е 1.8 т.е. една съпка(0.144мм) то според мене грешката ще е 0.144(за една стъпка)+0.144(от хлабината на редуктора)=0.288мм, а при 10 микростъпки 0.0288мм
Къде бъркам в сметките за да получим различни резултати
Хлабината и грешката нямат връзка със стъпки на мотора. Ако мотора е неподвижен и по някакъв начин разклатиш моста в една и друга посока ще измериш този луфт от 0,51 мм по сметки.
Вала на редуктора при неподвижен мотор може свободно да се върти в рамките на градус и половина.
sando82 - помощник
На мен ми се вижда доста. Според тебе приемлив ли е този луфт. Да поръчвам ли тези двигатели или да намаля диаметъра на зъбното колело на 21 зъба и да карам без редуктор. Получава се резолюция от 0.028 при 10 микростъпки, което за мене е ок.
angelfilev - специалист
sando82 написа:
На мен ми се вижда доста. Според тебе приемлив ли е този луфт. Да поръчвам ли тези двигатели или да намаля диаметъра на зъбното колело на 21 зъба и да карам без редуктор. Получава се резолюция от 0.028 при 10 микростъпки, което за мене е ок.
Не, за мен този луфт е неприемлив. Най-добре използвай мотор и ремъчна предавка със зъбен ремък към зъбното колело. Така ще имаш предавка например 1/3-5 без луфт.
В мрежата могат да се видят доста сполучливи конструкции. Не мога в момента да ти посоча.

Микростъпките повишават плавността, но не може да се разчита на точност в рамките на един оборот на мотора. Колкото повече са, толкова по-голяма разлика между отделните микростъпки може да има.
MrMurdjo - майстор
Половин милиметър е много. Неприемливо много.
angelfilev написа:
sando82 написа:
Голяма грешка ли е това , понеже не мога да преценя. Зъбно колело ще е модул 1.5 , 26 зъба. Просто това е най малкото с централен диаметър 12мм.
Грешката е 0,51 мм.
Можеш да си компенсираш хлабината от Config -> Backlash Изображение

Получава се едно забавяне при смяна на посоката на моторите когато е активна тази софтуерна компенсация. Може и да може да се оправи не съм се опитвал.


Ето и линк как става.
https://www.youtube.com/watch?v=dJ6eadoJJqo
kekata - напреднал
малко фрезоване от днес:
материала: бук
инструмент 22 мм
стъпка: 9мм
влизане по Z: 5мм
скорост на рязане: 4500мм/мин

https://www.youtube.com/watch?v=Zo2jgQF6CVk
sando82 - помощник
В крайна сметка се отказах от готовото решение с големия луфт. тези дни поразгледах решения "направи сам" и си харесах ето това решение:
https://www.youtube.com/watch?v=z_iLE2N ... PUohD-Dkeg
Гледам че доста успешно го използват по щатско.
Тук обаче имам няколко въпроса:
1. Голямата ремъчна шайба и зъбното колело лагеруват само на пас болт. Така не се ли получава износване на вътрешните отвори и в последствие хлабина.
2. Как може да се осъществи залепването на зъбно колело към ремъчна шайба. С лепило за метал надеждно ли ще е.
Ами май това е за сега.

EDIT: Айде сам ще си отговоря на първия въпрос. Открих каква е магията на лагеруването. Използвали са бронзова втулка, която играе ролята на лагер. Четох че било доста ефективно решение. На долната снимка се вижда.
http://www.cncrouterparts.com/images/CN ... %20003.JPG
Остава въпроса как да стане залепването или механичното свързване между з.колело и р.шайба
bdimov - специалист
kekata написа:
малко фрезоване от днес:
материала: бук
инструмент 22 мм
стъпка: 9мм
влизане по Z: 5мм
скорост на рязане: 4500мм/мин

https://www.youtube.com/watch?v=Zo2jgQF6CVk
Май не си дал линк към правилния клип. На този клип материала може и бук да е, но гледайки го нито инструмента ми се вижда да е 22мм. диаметър, нито скоростта 4 метра и половина в минута.

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: