Офф, това разчистването си е болест. Откилера ги събрах в кашони и ги занесох в мазата. Като разчиствах мазата ги занесох на тавана на бабата - че не го ползва. Сега вече са на вилата... 
От мобилни телефони до цифрови камери
Junak
- майстор
31 мнения в "Ремонт на AC конверторче"
lov
- майстор
- Мнения: 6263
ditronix написа:Че ти си магьосник бе! Аз се хващам, започвам, хвърлям, хвърлям и като се обърна-купчината станала по-голяма от преди!Да де като реша да прегледам отново това което вече съм заделил за изхвърляне и то стане наполовина.
Не ми говорете за боклуци че жената кога ли ще ме изгони от къщи. Два гаража в които до скоро се влизаше само с прибежки и припълзяване. Едно мазе и таванска стая и всичкото това пълно до горе. И аз като Хидразина реших че ще се местя в новия гаража колата да стои в другия. Направих рафтове стелажи и докато се усетя той се напълни а колата пак стои от вън.
- Мнения: 9
Айде стига бе!Как ви минават подобни мисли са подреждане, изхвърлане...
П. Петков
- специалист
- Мнения: 675
Вкъщи може да се носи само по тъмно и то по терлици, за да се избегнат гръмовержните реплики от вида: "Пак ли носиш накакви боклуци! Аман от тебе!"
Преди няколко месеца, изнасяйки рано сутринта сметта в контейнерите (При нас няма кофи!), като очевидно бях изпреварил успалите се брад,чеди, видях изхвърлен 500 кубиков, италиански, двускоростен канален вентилатор. Ама си беше чисто нов! Тихомълком го прибрах вкъщи и при огледа се оказа, че е с блокирала турбина. Помислих, че двигателят се е опекъл и е стопил пластмасата, но след като го разглобих се оказа нещо невероятно. Роторният пакет се беше изместил по оста към турбинния лагер, а вентилаторните рогчета на челните съединения на кафезчето опираха в щита. След внимателно стягане на ротора в менгемето и леко почуквайки по оста, успях да го центрирам спрямо лагерите, след което моторчето си тръгна като ново. Тъй като се усъмних в качествата му, с анемометър и с диференциален манометър му измерих параметрите в крайните точки (при отворена и при запушена турбина), като се оказа, че е съвсем читав. Не знам каква сила го е изместила, особено като се има предвид, че двигателчето е около 100 вата. Явно обаче, че собственикът му много не се е задълбочавал в анализа и просто го е изхвърлил.
Такова нещо виждам за втори път. Преди много години, подобен случай имах с една фреза ФУ 250, когато колегите се оплакаха, че двигателят работи, а шпинделът не се върти. Махнах ремъците и валът си въртеше нормално. При слагането на ремъците - не би! След като свалихме двигателя и го пуснахме, оказа се че пак си работи нормално! След повторно монтиране и пускане - пак същото! Повторно сваляне, само че този път ги накарах да застопорят статора и с едно дълго дърво, като с лост, натоварих вала. При това той спря, а роторът продължаваше да се върти!!! Оказа се че роторният пакет се е разпресовал от оста и се върти. Последва сваляне на лагерите, избиване на пакета, нова накатка на вала и отново набиване. Така ремонтиран някога, двигателят си работи нормално и досега! При струговете, когато се практикува противовключване, понякога се получава същото.
Що се отнася до сентенцията: "Виждал съм клошари, които не са радиолюбители, но никога не съм виждал радиолюбител, който да НЕ е клошар.", през стоте години на миналия век, от завода за изчислителна техника - София, изхвърляха цели машини (главно цифрови магнетофони). Ние ходехме и лакомо се ровехме в огризките, като сваляхме кой каквото може. Ама няма ст.н.с, няма н.с., няма инженери - всичките бяхме с бели престилки и омазани с прахоляци! Един циганин, който беше общ работник в ЦИИТ, като ни видеше че отиваме към "сметището", викаше с висок глас: "Пай се! Сапьорите ид,ат!"
От тогава са ми останали доста чешки импулсни захранвания 5V/70A, както и 30 волтови ПИК-ове. 
Все още ми е жал да ги изхвърля! А и не трябва да забравяме един от законите на Мърфи: "Току що безвъзвратно изхвърленият и с години непотребен детайл, веднага се оказва незаменим и жизнено необходим!"
Преди няколко месеца, изнасяйки рано сутринта сметта в контейнерите (При нас няма кофи!), като очевидно бях изпреварил успалите се брад,чеди, видях изхвърлен 500 кубиков, италиански, двускоростен канален вентилатор. Ама си беше чисто нов! Тихомълком го прибрах вкъщи и при огледа се оказа, че е с блокирала турбина. Помислих, че двигателят се е опекъл и е стопил пластмасата, но след като го разглобих се оказа нещо невероятно. Роторният пакет се беше изместил по оста към турбинния лагер, а вентилаторните рогчета на челните съединения на кафезчето опираха в щита. След внимателно стягане на ротора в менгемето и леко почуквайки по оста, успях да го центрирам спрямо лагерите, след което моторчето си тръгна като ново. Тъй като се усъмних в качествата му, с анемометър и с диференциален манометър му измерих параметрите в крайните точки (при отворена и при запушена турбина), като се оказа, че е съвсем читав. Не знам каква сила го е изместила, особено като се има предвид, че двигателчето е около 100 вата. Явно обаче, че собственикът му много не се е задълбочавал в анализа и просто го е изхвърлил.
Такова нещо виждам за втори път. Преди много години, подобен случай имах с една фреза ФУ 250, когато колегите се оплакаха, че двигателят работи, а шпинделът не се върти. Махнах ремъците и валът си въртеше нормално. При слагането на ремъците - не би! След като свалихме двигателя и го пуснахме, оказа се че пак си работи нормално! След повторно монтиране и пускане - пак същото! Повторно сваляне, само че този път ги накарах да застопорят статора и с едно дълго дърво, като с лост, натоварих вала. При това той спря, а роторът продължаваше да се върти!!! Оказа се че роторният пакет се е разпресовал от оста и се върти. Последва сваляне на лагерите, избиване на пакета, нова накатка на вала и отново набиване. Така ремонтиран някога, двигателят си работи нормално и досега! При струговете, когато се практикува противовключване, понякога се получава същото.
Що се отнася до сентенцията: "Виждал съм клошари, които не са радиолюбители, но никога не съм виждал радиолюбител, който да НЕ е клошар.", през стоте години на миналия век, от завода за изчислителна техника - София, изхвърляха цели машини (главно цифрови магнетофони). Ние ходехме и лакомо се ровехме в огризките, като сваляхме кой каквото може. Ама няма ст.н.с, няма н.с., няма инженери - всичките бяхме с бели престилки и омазани с прахоляци! Един циганин, който беше общ работник в ЦИИТ, като ни видеше че отиваме към "сметището", викаше с висок глас: "Пай се! Сапьорите ид,ат!"
Все още ми е жал да ги изхвърля! А и не трябва да забравяме един от законите на Мърфи: "Току що безвъзвратно изхвърленият и с години непотребен детайл, веднага се оказва незаменим и жизнено необходим!"
Последна промяна от П. Петков на съб дек 13, 2014 3:51 am, променено общо 1 път.
ditronix
- специалист
- Мнения: 763
Аха. Така е. Преди мнооооого години си направих тавана на апартамент. Колко карти сме изиграли, колко ма......съм .........., колко електроника мина оттам.... Да знае да разказва- ще спечели награда за белетристика таванчето
Е, от време на време- може би веднъж годишно- превъртах и се хващах да почиствам. Ей тъй един път грабнах метлата и почнах- туй не трябва, онуй не трябва... Айде в контейнера. После се хванах да правя нещо. Убийте ме, не помня какво. Седнах зад бюрото, запалих поялника, запалих цигара и ...оооооо,нееееееее! Нещото което ми затрябва почти веднага преди час влезе в контейнера
Ами сега?
Добре, че беше зимата. Добре, че мръкваше рано. Добре, че имах цигари. Добре, че не беше студено. Слязох долу и се оглеждах около половин час- дорде мръкне приемливо, на- газих в контейнера с фенера, извадих съкровището и оттогава- нищо не хвърлям! Нищо! Построих гараж, после купих нова кола и изпадна още един гараж на далавера-купих и него. Сега съм взел един и под наем. Едната от двете коли си седи навън-няма де да влезе
Моята е на сянка
Сега се чудя дали ще ми продадат и тоя, дето съм му наемател.... Тъпа история.
Тема "Ремонт на AC конверторче" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!