Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
MrMurdjo - майстор
sando82 написа:
.............................
Остава въпроса как да стане залепването или механичното свързване между з.колело и р.шайба
Връзката според мен трябва да е с къс вал. Със залепване въобще не го виждам как може да стане.
Лагеруването може и да е с малки лагери.
А бронзовите втулки са класика, стара колкото машиностроенето. Ако се спираш на втулки, потърси някакъв подходящ размер готови синтеровани. Те имат микропореста структура и се напояват с масло за смазване.
От подходящ близък размер може да се се пипне леко на струг. Но най-добре готови. За лесна подмяна.
В автомобилните стартери са такива, също и в един куп електромотори.
angelfilev - специалист
sando82 написа:
В крайна сметка се отказах от готовото решение с големия луфт. тези дни поразгледах решения "направи сам" и си харесах ето това решение:
https://www.youtube.com/watch?v=z_iLE2N ... PUohD-Dkeg
Гледам че доста успешно го използват по щатско.
Тук обаче имам няколко въпроса:
1. Голямата ремъчна шайба и зъбното колело лагеруват само на пас болт. Така не се ли получава износване на вътрешните отвори и в последствие хлабина.
2. Как може да се осъществи залепването на зъбно колело към ремъчна шайба. С лепило за метал надеждно ли ще е.
Ами май това е за сега.

EDIT: Айде сам ще си отговоря на първия въпрос. Открих каква е магията на лагеруването. Използвали са бронзова втулка, която играе ролята на лагер. Четох че било доста ефективно решение. На долната снимка се вижда.
http://www.cncrouterparts.com/images/CN ... %20003.JPG
Остава въпроса как да стане залепването или механичното свързване между з.колело и р.шайба
Предполагам, че двете колела са нанизани на бронзовата втулка и залепени към нея, а също помежду им.
С лепилата на LOCTITE става неразглобяемо.
sando82 - помощник
И аз нещо подобно мисля да стане. Вчера поръчах колелата и ремъчните шайби с централен отвор 8мм. Има бронзови фтулки с външен диаметър 8мм-вътрешен 6мм. такива мисля да използвам на пас болт с шийка 6мм. Мислих и за миниатюрни лагери но за да стане както трябва ще трябва да се дигне диаметъра на зъбното колело, а това води до по малка точност.
Поръчах ремъчни шайби 20 зъба и 72 зъба - получава се редукция 3,6:1. Зъбното колело 20 зъба модул 1. За резолюция получавам 0.087мм за една стъпка на двигателя. При 10 микростъпки 0,0087мм, което е повече от добре. Говоря непрекъснато за 10 микростъпки понеже мисля да използвам драйвери с контролер Gecko drive g540, a той работи само в режим на 10 микростъпки.
Единственото тъпо нещо е, че ремъчната шайба 20 зъба е с централен 6мм а мотора евентуално ще е с ос 8мм, което налага да се разшири централния отвор на струг.
Поздрави.
kekata - напреднал
bdimov написа:
kekata написа:
малко фрезоване от днес:
материала: бук
инструмент 22 мм
стъпка: 9мм
влизане по Z: 5мм
скорост на рязане: 4500мм/мин

https://www.youtube.com/watch?v=Zo2jgQF6CVk
Май не си дал линк към правилния клип. На този клип материала може и бук да е, но гледайки го нито инструмента ми се вижда да е 22мм. диаметър, нито скоростта 4 метра и половина в минута.
Хм, не знам как преценяваш колко е инструмента? Ето снимка с размери. И скоростта си е толкова - нали аз съм я задал. Дали "гледайки" е толкова вече е друг въпрос :)

Прикачен файл

22mm-frezer.jpg
marian2784 - напреднал
а колко е стената на куба? Изглеждат повече като 2000мм/мин поне по сметки и хронометър
bdimov - специалист
kekata написа:
bdimov написа:
kekata написа:
малко фрезоване от днес:
материала: бук
инструмент 22 мм
стъпка: 9мм
влизане по Z: 5мм
скорост на рязане: 4500мм/мин

https://www.youtube.com/watch?v=Zo2jgQF6CVk
Май не си дал линк към правилния клип. На този клип материала може и бук да е, но гледайки го нито инструмента ми се вижда да е 22мм. диаметър, нито скоростта 4 метра и половина в минута.
Хм, не знам как преценяваш колко е инструмента? Ето снимка с размери. И скоростта си е толкова - нали аз съм я задал. Дали "гледайки" е толкова вече е друг въпрос :)
Ами не споря. Не е невъзможно и аз да бъркам. Просто чисто визуално този фрезер на фона на шпиндела изглежда тънък, но явно шпиндела ще да е огромен тогава и самия робот. Най-големия шпиндел, който съм виждал на живо беше 4 киловата и при него пак фи-22мм. не изглежда така "тънък" , както е тук :? :lol: :-D
kekata - напреднал
Шпиндела е 12KW HSD 929, робота е с размах на ръката 3,50м :)
Стената на куба е 250мм, гайката на холдера е 50мм - за мащаб.
Относно скоростта - нали знаете че линейната скорост и скоростта при движение по окръжност не са едни и същи? Вс пак, окръжността е направена от голям брой отсечки, койт се интерполират за да се получи плавен преход. Същото е и при рязане на сложен релеф - няма как да не забави за да направи детайлите - всяка машина има алгоритъм за преодоляване на масата на инструмента за да се спази траекторията.. или поне би трябвало - робота има със сигурност.
marian2784 - напреднал
Извинявай но при 250 в диаметър и 14-15 секунди колко мм в минута прави?
angelfilev - специалист
marian2784 написа:
Извинявай но при 250 в диаметър и 14-15 секунди колко мм в минута прави?
При 14 сек се получава внушителна скорост от 3366 мм/мин.
MrMurdjo - майстор
Зависи как е реализирано управлението на движенията. Промишлените машини с вградени контролери за движение могат да имат алгоритми за защита, независимо от зададената в машинния код скорост, могат да я ограничат за избягване на претоварване от резки ускорявания и спирания на масата на подвижните части. Например при движение в кръг с относително малък радиус във всеки квадрант двете оси постоянно се редуват да ускоряват и спират. Поради малкия радиус развъртането до зададенат скорост и спирането след това за кратко време може просто да е невъзможно или прекалено шоково за механиката.

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: