• 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 94
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
kozl - майстор
:shock: А на свещите де е пика :?
alsted - майстор
hidrazin написа:
... тока не е малък ... близо 600А.
Да протича, да протича, колко ток да протича през "първичната" за да се повиши напрежението ХкV :wink:
hidrazin - майстор
На свещите защо де е пик? На токовите клещи зададох време на запис само 10 секунди.
Включването на подгрева(свещите) се вижда на първата секунда.
После идва подгрев от 1-ва до 5,5-та секунда.
Следва палене около 2 секунди.
Половин секунда след стартирането на двигателя (след 7,56 секунди) се забелязва обратен ток от около 40 ампера.
Това е когато генератора достигне обороти достатъчно за да включи на заряд.
Та от там нататък е зарядния ток в първите секунди след запалване.
Някъде май имам и по-дълги записи. Там се вижда че зарядния ток бързо пада.
Това е. Много полезни токови клещи, стига да можеш да си я позволиш.
С обикновени клещи може да си измериш тока на свещите и зарядния ток но не и стартовия.
:partyman:
nv952 - майстор
hidrazin написа:
С обикновени клещи може да си измериш тока на свещите и зарядния ток но не и стартовия.
:partyman:
Демек с тия дето ми ги предложи.
Разгледах от любопитство клещите на флюк ама 1 000лв .... хубави ама скъпи. :)
hidrazin - майстор
Споко. С доста голяма част от моделите на FLUKE също не можеш да го измериш добре. Пробвано. :)
Винаги ти показва различни величини, обикновено по-малки от първия пик.
Тези с които съм направил измерванията и графиката по-горе в момента струват малко над 3000 лева.
:partyman:
fox_vt - майстор
Може и с обикновенни да се измери стартовия ток ама трябва да сте двама,така или иначе двигателя не пали за под секунда пък и точност от +/- 10 волта не е фрапантна при тия токове.Иначе не съм убеден че даже и с тоя уред за 3к лева всеки път ще показва един и същ пик,има твърде много променливи.Жалко че опцията inrush е само за променлив ток.
DMN - майстор
fox_vt написа:
Може и с обикновенни да се измери стартовия ток ама трябва да сте двама,така или иначе двигателя не пали за под секунда пък и точност от +/- 10 волта не е фрапантна при тия токове.Иначе не съм убеден че даже и с тоя уред за 3к лева всеки път ще показва един и същ пик,има твърде много променливи.Жалко че опцията inrush е само за променлив ток.
Може и сам да го измериш, ако клещите имат запаметяване "мин" и "макс", като тия на Мастеч, които ги коментирахме по-напред. Аз така съм си мерил стартовия ток с тях и ми показваше "макс" - 235А и след една профилактика на стартера слезе на 180А. Но едва ли това е точно първоначалния пик, който е показал Хидразин, .
А пък иначе +/- 10 волта са си направо фрапантна разлика за автомобилен акумулатор :-D, най-вероятно ампера си имал предвид.
hidrazin - майстор
Пробвах и с няколко други модела клещи на FLUKE. Никой от тях не успя да хване и покаже този първия пик.
Показанията на другите се въртяха около 350А. Никое от тях не скочи над 400А. Няма си на идея защо. :?
Измерванията са правени с FLUKE 345. Ето тук може виртуално да си го разцъкате за да видите какво може.
Ето му демото:
http://content.fluke.com/comx/demo-CLAMP/345_Demo.html
Даже и аз не съм му разучил всичките възможности. Все не остава време да се заиграя с него.
:partyman:
kozl - майстор
Да Хидра хубавите играчки са скъпи :cry:
На москвето 408 май му беха инициалите имаше амперметър от гехератора (ако е било генератор , а не динамо) към акумулатора. Екстра, която показваше пълни ли се или не акумулатора и която пък и създаваше ядове с U падове :lol:
За свещите питам, защото набарах един аналогов амперметър 140А и като му прикачих дебели жици с щипка за "+" клема на акумулатора го превърнах в импровизиран уред за мерене на подгревни свещи за по-дърти дизели. В началото стрелката забива в края на скалата и после по въобръжаема ( в мислите ми) експоненциална крива тока спада и стрелката се балансира някъде към 60-80А или около 15-20А на свещ за 4 цилиндрова таратайка. Сега при новите и още по новите модели дизели с бързонагряващи се и лесно разпадащи се свещи не можах да си пробвам импровизирания уред, оти не знам къде съм го скрил :-D
Та за това питах за пика, ама явно тия свещи на са кат моите на дъртото пежо :?
hidrazin - майстор
:? Относно свещите. Има някаква логика в това дето обясняваш. При мен обаче такъв пик не показа.
Това измерване правих миналата година с няколко уреда. Това FLUKE 345 беше последното с което си играх да измервам тока.
Освен това направих и няколко измервания. Предполагам от тези няколко стартирания на двигателя се е вдигнала температурата.
Вероятно поради тази причина при конкретното измерване не ми показа някакъв голям пик.
Иначе свещите са напълно обикновени и са от също така стар дизел. :-D
Ако ми остане време и и да не е някой гаден студен ден, ще гледам да повторя измерването при напълно студен мотор още при първото подгряване.
fox_vt написа:
....Жалко че опцията inrush е само за променлив ток.
Какво искаш да кажеш с това?
:partyman:
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 94

Тема "Купуване на Мултицет-какъв?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: