• 1
  • 2
От мобилни телефони до цифрови камери
pipilica - майстор
Имам един UPS но му заминаха акумулаторите 2х12 волта, имам два стари от колите горе долу са живи, не ми се дават пари за нови за UPS-а. Но имам една идея закачам двата акумолатора към UPS-а но през як диод и правя външно зарядно за акумулаторите щото UPS-а със сигурност няма да издържи на зарядния ток. Имам некви яки диоди сигурно са 80-100 ампера, имам траф за 32 волта ще свърши работа та остава въпроса ще тръгне ли системата.
MamaMy - майстор
Това с диода не е добра идея. Говоря от опит. Това, че слагаш големи акумулатори означава, че ще работи по дълго време в генераторен режим. Трябва да наблегнеш сериозно на по-дебели кабели, активно охлаждане и схема която да го пуска само когато генерира. Смени радиаторите на транзисторите с по-големи. Вентилатора трябва да смуче от вън студен въздух и да охлажда и трансформатора. Сега вече може да мислиш за външно зарядно. мисля, че няма нужда да го разделяш от схемата на юпс-а. Вържи го на акумулаторите. Като спре тока и юпс-а започне да генерира, зарядното няма да работи поради липса на ток.
kabel96 - специалист
Първо и най важно.Пусни юпс да работи и виж да не изключва по време а не по напрежение на акумулаторите.Ако е от вторите продължаваш нататък.Останалото както ти каза колегата .Ако не те притеснява времето на заряд на големите акумулатори не ти трябва друго външно зарядно.
hrpankov - специалист
....акумулаторите в ЮПС-а се зареждат до по-високо напрежение....
можеш вече заредени авто-АК да подключиш към работещ ЮПС през лампа от фар.... виж как ще ги възприеме и какъв е падът в/у лампата..... ако е по-малко от 1,5-2в. , шунтирай смело фарчето... но външните АК тябва да се зареждат от външно зарядно...
ZMeyGorianin - майстор
hrpankov написа:
... но външните АК тябва да се зареждат от външно зарядно...
Хм, защо тогава УПС-а на ИНТИЕЛ-Поморие ми го дадоха направо с кабелни обувки като за автоакумулатор?
ditronix - специалист
АК автомат Калашников ли е? Него съм го зареждал с патрони :-D
hrpankov написа:
....акумулаторите в ЮПС-а се зареждат до по-високо напрежение....
можеш вече заредени авто-АК да подключиш към работещ ЮПС през лампа от фар.... виж как ще ги възприеме и какъв е падът в/у лампата..... ако е по-малко от 1,5-2в. , шунтирай смело фарчето... но външните АК тябва да се зареждат от външно зарядно...
Грешно! Абсолютно! Както се зареждат автоакумулаторите, така се зареждат и масово употребяваните в UPS -ите акумулатори. Защото и двата вида са ОЛОВНИ акумулатори. Това, че едните са с течен електролит, а другите с гел не променя технологията на заряд!
hidrazin - майстор
И какво да кажа? То всичко вече е казано. Всичките постове по темата са верни, с изключение на този на hrpankov.
И двата модела акумулатори са оловни и се зареждат по един и същи начин.
Зарядното на UPS-a ще му трябва повече време да ги зареди.
Няма нужда от ламби, "яки" диоди, външни зарядни ...
Това ако pipilica мисли да си го ползва като нормален UPS.
Ако предвижда да работи по-дълго време е добре да се помисли и за охлаждане.
Ама нито е написал какъв е UPS-a, нито за къв чеп ще го ползва. :-D
:partyman:
gogyto - специалист
hidrazin написа:
нито за къв чеп ще го ползва. :-D
Не му се дават парици за нови акумулатори, има непотребни от автомобил и иска да ги ползва тях. :cool:
hidrazin - майстор
То това е ясно. Не е ясно за какво ще го ползва и какъв е - за комп, за парно, ако щеш за градински лампички. :-D
:partyman:
  • 1
  • 2

Тема "Преработка на UPS" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: