• 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 136
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
kalin72 - майстор
Ама няма компромиси при мен, с минимално качествени компоненти системата ми работи вече втора година :)
Помпена група при ДБ не е нужна, има една обикновена китайка Тайфу за 60 лева.
Аз обичам да си правя нещата сам, в случая съм доволен, и ако нещо се скапе, ще си го оправя, пак сам. С това искам да кажа, че ДБ системата е такава система, която може да се изгради, при спазване на някои не толкова трудни условия, от всеки малко по-сръчен човек. Не че и такава под налягане не може да се направи лесно и бързо, но ще е нужно малко повече познания и повече майсторлък :) Това е!
Andri01 - майстор
Свързващите тръби от СК до ДС и помпата / и двете са в каратавана/ са гофрирана неръждавейка по към 2м. Така,че няма опасност от повреждане на ППР тръбите при прегряване на празния колектор. ДС ми струва 45 лв заедно с емайлирането,помпа 150 лв, 4бр.кранове / единия с филтър/,изолация на тръбите и помпата - всичко това към 1000лв / май това го писах по-горе/. Труда не го смятам...понеже аз съм го правил,го пиша"безценен" :). Определено DB с-та е излиза по-евтина и по сигурна,от тази под налягане!Пропилен-гликола и той се икономисва,а иначе не е без пари!
П.С.: Възвратен и предпазен клапан не се монтират на DB .
LazarGanev - "Велик майстор"
ivanovbg написа:
Според мен не си прав. 3/4 си е добре и не влияе на КПД-то на системата.Това си е само преносен път за топлината и колкото е по лесно да минава толкова по добре. Ако се ползват тънки тръби има доста повече хидравлични загуби, трябва да имаме по голяма скорост на флуида(следователно по скъпа и яка помпа) за да пренесе добитата топлина до бойлера...Все едно да си пуснеш кабел квадрат и половина от стълба до електромера. Тъпо е да си мислиш, че 3/4 тръба се слага за по бързо източване, като в панела има 4 литра вода. Колко ще замръзне за 2-3 секунди? :wink: А и като гледам силното слънце зимата и слабия пламък в камината... :lol: :lol: :lol: То е кощунство да работи въобще слънчевото при -15С
Така че по широките тръби се слагат за да се ползва по слаба помпа, а не че не може да се източи системата. То за източване и дупка като игла стига :wink:
Не е нужно както казах цялото трасе да е метално ,а само 2 метра до горния край на панела примерно.
Иванов, по технологични инструкции на Бош тръба мед ф15 е достатъчна за 5 панела от техните или за 800л бойлер. Два панела съм ги свързвал с тръба ф12 и с помпа 25/4 си работи абсолютно нормално. Иначе съм виждал много соларни системи изградени с ППР тръба ф32. В таклива широки тръби има 20л вода, а в панела 2л - колко пъти трябва да тръгне и да спре помпата, докато горещата вода от панела отиде в серпентината за да си отдаде там топлината - ами тя си изстива по пътя :wink: . Иначе от некачествено източване съм ремонтирал няколко спукани панела заради замръзване на останала в тях вода
ivanovbg - майстор
Вероятно си ги сменил, но не можеш да ме убедиш, че са били с по тънка тръба или нещо от сорта. Според мен не са били монтирани правилно.
В 10 метра тръба при вътрешно ф20 има п*r2*L=3,14*1^2*1000cm=3140cm^2 или 3,14 литра вода. По спомен ф20 е вътрешния отвор на 3/4 цол тръба.
Половин цол тръба има вътрешен размер ф15 и по формулката - 1,76 литра - не е май много разликата :wink:

Предполагам че като професионално се занимаваш можеш да направиш един експеримент. За колко време ще изтекат 3 литра вода през 3/4 и 1/2 цола тръби. Не ми се смята, но едва ли разликата ще е над 2 секунди при 10 метра височина - 3 етажа.
Качващата вода може да се изпълни с 3/4 за да е облекчен пуска на помпата, но връщащата топла вода към бойлера не пречи да е даже 10мм. Все пак по време на източването от там ще влиза въздух и на него не му трябва кой знае каква дупка.
Та това са моите теоретични пресмятания. Ти ще кажеш има ли грешка.
:partyman:

П.П. А това за ползването на слънцето през зимата при отрицателни температури.... :lol: :lol: :lol: ... писал съм. Смятал ли си колко е слънчевата мощност зимата и на колко стотин грама пелети се равнява?

:? Сега ми дойде и една идея. Ако спуснеш тръбичката на ДБ съда почти до дъното и някои дребни доработки, съвсем лесно ДБ системата се превръща в система под налягане. Ако пароизпускателя се монтира на точното място на ДБ съда при прегряване системата съвсем лесно се превръща в ДБ =D>
LazarGanev - "Велик майстор"
Абе ти смяташ 10м, ама аз такива инсталации рядко съм правил, повечето са 20-30м, така че литрите стават поне 10. Не знам защо те интересува времето за изтичане, важни са обемите - обема на панела е няколко пъти по-малък от обема на тръбата и това е проблем.
kalin72 - майстор
Я пак с проблема, че нещо не схванах, то на 5та чаша вино, как инак да е :)
ivanovbg - майстор
За да замръзне водата в ДБ панела и да го спука трябва време. За секунди няма как да замръзне, като се има в предвид, че температурата на водата е над нулата при източването. Така че замръзването в ДБ панела не се дължи на тънки тръби. В този ред на мисли съда на ДБ ако е близо до панела, а помпата долу в котелното не би трябвало да замръзва нищо. Защо е нужно тогава дебели тръби да се монтират при ДБ системата?

Начертах примерен съд който може да се използва и в двата варианта. При екстремно прегряване системата автоматично се превръща в ДБ като предотвратява повече повреди и когато собственика вечерта се върне от работа пак ще е осигурила необходимата топла вода :-D

Прикачен файл

untitled.JPG
untitled.JPG (12.14 KиБ) Видяна 1948 пъти
Andri01 - майстор
Обем: панел-2,5л, тръбен път 20*0,15=3л /, ППР 20мм/, ДС 5л /при обем 8л/ и бойлер 2л. Общ обем на DB с-та 12,5л дестилирана вода.Обратно източване 10-15 сек.
saraneron - специалист
Хората, които се занимават с този бизнес в САЩ,Канада, Австралия, са казали!ДБ СИСТЕМА Е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЗА ДОМАШНИ УСЛОВИЯ ТЪЙ КАТО ТОГАВА ИМА МОМЕНТИ, КОГАТО ТОПЛАТА ВОДА НЕ СЕ ИЗХАРЧВА ВСЕКИДНЕВНО или ПОСТОЯННО ПРЕЗ ДЕНЯ ПО ЕДНА ИЛИ ДРУГА ПРИЧИНА ,ПРОСТО НЕ СИ ВСЕКИ ДЕН В КЪЩИ ИЛИ СЕ ПОЛЗВА САМО ВЕЧЕР СЛЕД РАБОТА ... А ЗА ВИЛАТА..., ТАМ пък си ПО ДВА, ТРИ ДНИ В СЕДМИЦАТА!Системата е устойчива на всякъкви ситуации без да се повреди ,/липса на ток с дни,прегряване ,всякъкви електрически повреди по контрролер помпа сенсори и т.н./по малка поддръжка в сръвненуие със системата под налягане.Системите под налягане са препоръгителни при постоянно натоварване,ресторанти къмпинги, бани , хотели,басейни..., където при постоянен разход на топла вода системата не изпада в стагнация!Има и постоянен надзор!
saraneron - специалист
Един машинен превод на част от чата на един англоезичен форум!

Дъг - за преодоляване на помпи стартиране лифт в система за източване на гърба /става въпрос за ДБ СИСТЕМА/, можете да добавите малки мозъци обем близо до соларните панели. Облак банка не е непременно достатъчно, за да спре движението в система за изтичане на гърба. Това ще зависи много от вашия колектори. Например колекционери в http://www.catchsolar.net/pages/solar_e ... ts_shx.php са склонни да продължи обращение, дори ако голям облак банки преминават. Това се дължи на материалните технология, която охлажда незабавно материали. Също така с нови помпи, които използваме и консумираме само 6 вата. Не забравяйте, че изтичане системите могат да се възползват от по-големи размери на тръба, защото няма натиск. Затворена система линия с гликол ще използват повече енергия да разпространи същата сума на течността и за компенсиране на по-ниска топлинна мощност, вие ще трябва да се появи движението от около 30 %.

Също така, тъй като Бен G споменава, трябва да инсталирате средство за защита срещу прегряване. Всеки пропуск да направите това е много лош дизайн. Имахме един норвежки човек, който инсталира на бойлер. Скоро след инсталиране той пише писмо за термостат, който мислеше, че е ненужно. След една седмица или така той твърди за предпазен вентил, който е постоянно капеща вода. Той прави договореност да го затворите. Няколко месеца по-късно имаме писмо от адвоката си (в същото време четем за експлозия във вестника). Оказа се, че този човек и семейството му са отишли на почивка и в същото време налягане изграждане в бойлера изградят и го взривят. Вода разширява 1600 пъти, когато прави на пара и къщата им, както и на съседите къща е напълно изчезна. Това е една истинска история. Така че дори и да не изпитвате никакви очевидни ситуации с дизайн с не защита срещу прегряване досега, вие ще разгледа тези елементи в добри проекти.


Бен Wittle - прекъсване мощност може да не е обикновено, но това не е добра практика да не дизайн за него. Също така не забравяйте, че много хора да отидете на почивка за по-дълги периоди. Това би означавало - няма вода вода търсене и следователно няма обръщение във вашата соларна енергия система. Някои хора дори изключване на захранването-пълно по време на ваканция. Добър дизайн вземат предвид всички тези фактори.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 136

Тема "Помощ при избор на вид слънчев колектор ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: