• 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 94
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
alsted - майстор
Само да не се гласиш да мериш 50 Ампера :-D
fore - майстор
Не е толкова голям- колкото палеца ми почти.

Това са финни уреди- дисплея им е с гумички за контакт към платката и всичко е СМД мотаж. Моя отначалото отвреме на време като го вклчвах и понякога премигаше дисплея.
После понеже и Аз съм голям майстор бях мерил проводимост на контакта и го бях изключил в долното положение(моя има два стопа-горе и долу) и превъртях галетният превключвател през кондензаторите и проводимостта. Щях да меря 220 и измерих, но беше вързан към веригата вече. Щото преди това мерих проводимостта на контакта както споменах. Та разбрах, че това не е като мултицета ми. Мина за гаранционен проблем. Сега вече не ми премига и дисплея както преди- работи си ок.

Също скоро разбрах че ако меря Ампери не е проблем да превъртам от тях до мерене на напрежението с вързан уред. Понеже и това успях да сътворя скоро. Но просто Амперклещите в режим на Ампери не затварят към сондите нищо. Та вече в долен стоп не го и слагам да ми е мирна главата. Много ме бърка работата със старият ми мултицет явно.

Абе финна машинка е, а и се ремонтира при нужда.

50 Ампера -задължително ще ги меря с тоя 50 ватовият резистор на ръка. :mrgreen:
DMN - майстор
alsted написа:
Само да не се гласиш да мериш 50 Ампера
И в тоя ред на мисли, при големи токове измерването с 1 ом вече ще е некоректно, щото ще се измери през него ток 50А, но когато махнем резистора и направим свързавнето без него, реално тока, който ще протече ще бъде по-голям, (то не че и амперклещите ще го измерят безгрешно де :-D) . Иначе за измерване на малките токове под 1А не е чак такъв проблем :)
thinkpad - майстор
Ако токови клещи от 100лв имат такава "точност", то тези за 20лв каква им е точността? Десетици? :?
valentino76bs - майстор
fox_vt написа:
Като мериш стартовия ток трябва да си до уреда и да гледаш какво показва докато друг върти стартера.Показанието доста бързо се сменя така че трябва хубаво да гледаш.Каква е тая кола с над 600А ток?
Хидразин беше качил една "кардиограма" с целия процес при някъв дизел опел първоначалния пик беше над 600 А после се успокоява под 200А.Скоро един приятел ревна нещо че колата му трудно палела ПЕжО 307 ХДИ закарахме я да я видят мериха тока и му показа около180 ампера и казаха нещо не ти е наред стартера ,връзките и т.н. много бил тока до към 140 150 бил нормално./и излязоха прави/ . Дано да си спомням правилно да не заблудя някой.И го мериха с този големия мастеч до 1000ампера който е.
fore - майстор
Тоест моят дето мери до 600 не стига явно наистина.
hidrazin - майстор
valentino76bs написа:
Хидразин беше качил една "кардиограма" с целия процес ....
...... много бил тока до към 140 150 бил нормално./и излязоха прави/ .....И го мериха с този големия мастеч до 1000ампера който е.
Ами нормално. С този уред никога няма да разберат колко е стартерния ток.
А за тях е нормално защото са сравнявали показанията на "уреда" които е показал при изправен стартер.
И това за тях е "еталон". С такъв уред може само да "измериш" нещо относително. Поредните гаражни "майстори".
Хич не е сериозно да отидеш в сервиз, да си плащаш и да ти измерват нещо с любителски, евтин, китайски уред от сорта на MASTECH. :lol:
Още повече с такъв , който въобще не е предвиден да прави такива измервания. Дори и не всички FLUKE могат да го измерят реално.
Писал съм малко по-назад в темата:
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 20#p652757
Може да покажат колко е след първоначалния пик, но не и него. И показанията ще са доста относителни.
То ако 140-150А било нормален стартерен ток, защо тогава на акумулаторите пишат друго?
Например стратерен ток от порядъка на 560, 640. 740 ... ампера???
http://www.akumulator.bg/index.php?view ... &Itemid=20
Ами защо де се набутват? Ще правят акумулатори със стартврен ток примерно някакви си 300А. :lol:
Та извода е един - Козата си сака пръч!!!
Тези клещички не са върховно постижение на измервателната апаратура.
Няма как за 100-200-300... лева да се вземе нещо върховно. Колкото, толкова.
:partyman:
P.S. Aaaa.... Накой беше казал че трябвало двама за да измерят с такъв уред стартерния ток.
И цяла комисия да си назначат пак нищо няма да измерят. :lol:
fox_vt - майстор
fore написа:
А виж това с ръчният режим не съм се сетил да го пробвам !

Ще пробвам.

Иначе моя е доста прецизен, и 0,01 А ги кове.

И да ти кажа като го зануля, тогава не ми прави точни измервания в малките ампери. Значи ти пробваи без да зануляваш за да видиш как ще е тогава.

То вярно че показва някакви малки ампери от предишното мерене, ама като се мери отново -примерно по нисък ток- то уреда го отчита точно.
Ама ти на автоматичен режим ли го мериш :shock: Автоматичния е само когат токовете са стабилни той докато се усети накъде и всичко е свършило.

По отношение на стартерния ток сте в голяма заблуда в която бях и аз преди време.Колкото по стар дръгела и стартера е по голям физически толкова тока е по голям.НА сеата тока отива към 400А на рено лагуна е 200А на сегашната ми лагуна също стартера е голям като на жигулата моторчето за чистачки.Всичко опира до редуктор и предавателно съотношение.Беше то времето когато акумулаторите трябваше да осигурят 500-600+ А.РАзбира се говорим за двигатели с кубатура до 2000 кубика дизел.

Ако отидеш в сервиц в който ще мерят тока с уред за 5к лева ще ти се иска никога да не си стъпвал там-"ремонта"е европейски-нов стартер,нов акумулатор,нови кабели ново,ново,ново -цена 2-3x по цената на колата.Айде стига знаем ги официалните сервизи какво представляват достатъчно автофоруми чета.Човек разбиращ си от работата и знаеш кое как работи и само с пробна лампа ще се оправи.Ти да не мислиш че в оторизираните сервизи минават обучение във фирмен сервиз :lol:
hidrazin - майстор
fox_vt написа:
По отношение на стартерния ток сте в голяма заблуда в която бях и аз преди време.Колкото по стар дръгела и стартера е по голям физически толкова тока е по голям....
Ти да не мислиш че в оторизираните сервизи минават обучение във фирмен сервиз :lol:
Е наистина заблудата е голяма но заблуденият си само ти. Това че стартера е по-голям физически (на поглед) съвсем не означава че и стартерния му ток е голя.
Валидно е и обратното. Външния вид често лъже. Казваш че на стар дъргел и стартера е по-мощен? Я да видим:
Рено Лагуна 1.9 dTi - стартер 2kW
http://store.emk-33.com/category/333/st ... 333&page=1
Опел ASCONA B 2.0 D 1975-та година 2kW
http://store.emk-33.com/category/333/st ... 333&page=1
На един двигател да му развъртиш чарколяците си иска определена мощност.
Тая мощност я взимаш от акумулатора. И тъй като акумулатора е 12 волта, то тока трябва да съответства на дадената мощност.
Независимо дали стартера е от старите без предавка или от новите с малък мотор и планетарен редуктор. Та не се лъжи от малкия мотор на стартера.
Освен това стратерния ток никога няма да е еднакъв при две последователни паления. Нито пък зимата при -20 градуса, лятото при +30 градуса или селд като двигателя вече е загрял до номиналната си температура. Та такива твърдения е стартерния ток бил примерно 200А са ... хммм... :-D
Относно фирмените сервизи - да ходят на специализация и обучение. Що, ти не си ли стъпвал в такъв сервиз?
Със сигурност знам поне един такъв сервиз. Фирмения на Volkswagen в Стара Загора.
:partyman:
Последна промяна от hidrazin на съб яну 10, 2015 2:17 pm, променено общо 1 път.
fox_vt - майстор
Това го казвам от личен опит толедото въртя 380А до 400А колегата с лагуната върти 180А до 200А лагуната дти сега на моята лагуна дци също около 200А се върти.И трите са 1,9.И имах предвид не по мощен а по голям ток дърпа.А щом осезаемо електродвигателя е по малък то вероятно му трябва по малък ток.Тия 2kW какво показват мощноста на електродвигателя или мощноста на целия стартер + редуктора?И да стартерния ток се дава от завода производител от-до ако не е в тези граници не е добре,и разбира се винаги е над нормата.Прав си за това че даже и с твоя уред няма да отчетеш две еднакви паленета откъм ток,това аз го казах в другата тема :)
На един двигател да му развъртиш чарколяците си иска определена мощност.
Абсолютно е така но бавен ел двигател+слаб редуктор и бърз ел.двигател и силен редуктор изобщо не е същото и тока също. :)
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 94

Тема "Купуване на Мултицет-какъв?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: