Разбира се кой е PE и кой е N много просто. Изключ на ДТЗ-то. След това се проследява кой проводник има връзка с 0 в таблото. Малко неудобно, но по-еднозначно няма. Ако е някакво частно ДТЗ за частичен трижилен участък, а пък останалото е с 2 жила, връзка между PE и N се търси на първа кутия.
Иначе се предполага, че трябва да е спазен цветен код и жълто-зелен да е земя, синьо - нула, кафяво - фаза. Аз лично много държа на цветният код и на това през комутационни устройства да се изключва задължително фаза.
Хората за проследяване на кабели са измислили тон-генератори. Ако не - с мултимера и удължаване с достатъчно дълги кабели на сондите, та да стигнат и до двете места. Вие стойте си гадайте, до сега лично аз еднозначно щях да разбера кое аджеба е защитно заземяване/нула и кое е работна нула. Фазата еднозначно е ясна.
Може и да не се търси нула от таблото, ами от първата кутия, където има свързани жълто-зелени проводници. Всички жълто-зелени трябва да са обединени в таблото. Ако няма заземяване - ще бъдат свързани към нулата.
Просто ДТЗ прекъсва 2 проводника, само защитният трябва да е отделно. Понеже при липса на заземяване и жълт и син са всъщност "един", малко няма значение на кой ще свържеш ДТЗ, ама...
ПРИНЦИПНО има стандарт и трябва да се спазва.
Иначе се предполага, че трябва да е спазен цветен код и жълто-зелен да е земя, синьо - нула, кафяво - фаза. Аз лично много държа на цветният код и на това през комутационни устройства да се изключва задължително фаза.
Хората за проследяване на кабели са измислили тон-генератори. Ако не - с мултимера и удължаване с достатъчно дълги кабели на сондите, та да стигнат и до двете места. Вие стойте си гадайте, до сега лично аз еднозначно щях да разбера кое аджеба е защитно заземяване/нула и кое е работна нула. Фазата еднозначно е ясна.
Може и да не се търси нула от таблото, ами от първата кутия, където има свързани жълто-зелени проводници. Всички жълто-зелени трябва да са обединени в таблото. Ако няма заземяване - ще бъдат свързани към нулата.
Просто ДТЗ прекъсва 2 проводника, само защитният трябва да е отделно. Понеже при липса на заземяване и жълт и син са всъщност "един", малко няма значение на кой ще свържеш ДТЗ, ама...
