Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
marian2784 - напреднал
На мен в работата ми се налага да резбовам с център фанук с монтирана 90 градусова глава (не знам как се казва на бъларски)
ползвам това
T1 M6
G58
G43 H1 Z100
S2OO M3 F200
G0 X-2 Y0 Z0
G1X10M3
G1X-2M4
GO Z100 M5
M30
MrMurdjo - майстор
bdimov написа:
Здравейте,
Аз имам що годе подобен въпрос като на колегата с Алуминия и борьола но става въпрос за ПДЧ ( талашит ). Всички фрезери ги дават за МДФ, разпелено ПВЦ, плексиглас, еталбонд и какво ли още не, но точно за ПДЧ поне аз не съм срещал. Тук идва и проблема...много бързо се захабяват, а ми се налага да режа ПДЧ. Гледам много мебелни фирми предлагат в продуктовата си гама мебели, на които си личи че е играл рутера. Някой ако реже такива материали и има преки впечатления нека сподели :)
Лепилата и всякакви примеси, които влизат в плочите разгонват фамилията на фрезерите. Най-дълго би трябвало да издържат карбидните и тези с твърдосплавни пластини. Но ако прегряват (недобро съотношение обороти/подаване/дълбочина), износването се ускорява. Обикновено с прави режещи ръбове за да не повдигат материала. Тези с обратна спирала го притискат, но вкарват в канала много стружки и триенето води до прегряване. Има и едни за разкрой - режещите ръбове са набраздени и дробят материала. Но с такива не съм работил. Както и с ПДЧ практически не съм рязал нищо съществено. Не знам как биха се държали фрезери тип "царевичен кочан". Много добре режат плоскости с фибри и смоли - текстолит, стъклотекстолит и гетинакс. Направо ги смилат на прах.
Във фирмите предполагам имат постоянен цикъл на работа - заточване. Те тези правозъбите се заточват и най-лесно май.
kekata - напреднал
за ПДЧ най-добре режат диамантените (поликристални), но са скъпи. Иначе - със сменяеми пластини е най-оправдано откъм цена. Аз съм рязал с нож с двойна компресия - за да става и горния и долния срез гладък и нямаше проблем. Но не режа ежедневно, за дългосрочна работа не знам как би било рентабилно.
bdimov - специалист
Мммм диамантени поликристални не съм виждал и нямам никаква идея. Дай линк към нещо такова да погледана характеристики, цени и т.н. Ножовете със сменяеми пластини откъм цена сигурно ще са както казваш, но колко ли е най-малкия диаметър, защото на мен нож, който ми прави 14-16 и нагоре милиметра "ряз" не ми върши работа. А колкото до високопроизводителните "кукурузни" фрези ( царевичен кочан ) и в момента имам 1-2 при мен и си ги ползвам. Там проблемите са ми други. Като нова фрезата работи перфектно, тихо, бързо, реже добре и отгоре и отдолу. Проблема е че и те, както и другите фрезери и гравири са от един и същ материал ( карбидна стомана ), която колкото и здрава да е бих казал че бързо "свършва". Купувам едни от 48 лева ( с ДДС ) за 6мм. диаметър.... това е другия ми проблем че няма по-голяма цанга за моя шпиндел ( малък е 1,5 киловата ).
Предлагаха ми едни "царевици" от друга фирма, които са с титаниево покритие и има давали 30% повече живот. Там пак проблем! Първо нямат 6-ца, а от 8мм. нагоре ( мислех да купя и да и стъргам опашката на шлайф ) но като ми казаха цена от 138 лева за брой и ме загубиха тотално в играта :D Та аз за тези пари ще взема 3 от другите и със сигурност повече метри ще изкарам. Интересното в тази фирма беше че цената на царевица 8мм. и 24мм. се различаваше с точно 10 лева. :? В една трета фирма гледам предлагат фрезери, които ги дават точно за ПДЧ но не знам дали няма да се сметне да реклама да дам линк да погледнете и ако някой е работил с тях да даде мнение. :)
MrMurdjo - майстор
Помисли за вдигане на мощността на шпиндела. На пръв поглед малко парадоксално, но като не можеш да натовариш инструмента за оптимална работа - скорост с оптимална стружка, като стружките са тези, които отнасят топлината, прегряваш го. Дори и карбидните не носят на прегряване на режещия ръб. А той прегрява, защото повече трие, отколкото да реже.
Така поне си мисля аз.
kekata - напреднал
http://scosarg.com/cmt-140-router-cutte ... p-1hw.html

ето това е диамантен 10мм (поликристален или PCD) фрезер
Много издръжлив и реално, ако не попадне на камъче или нещо от рода - не се захабаява

иначе аз мисля, че най-рентабилни са тези със сменяема пластина, ползвах един Versofix и работеще перфектно, но се строши при една грешка в програмирането :) и оттогава търся на приемлива цена, ама... ей за това говоря:
http://scosarg.com/8-x20x-1-2-versofix- ... tAodKX4AYw

това също:
http://scosarg.com/cmt-651-replacement- ... -8x20.html

малко са скъпи - определено по-скъпи от обикновените, но като се сметне, че може просто да смениш пластината, нещата си идват на мястото.
brum - майстор
А да попитам - някой сравнявал ли е китайските фрезери срещу тези скъпите?

За 3мм ползвам едни с един режещ ръб (спирален) и титаниево покритие. Счупил съм няколко от тях, но реално не съм успял да захабя нито един към момента. Ползвам ги за пластмаси, плексиглас и подобни.

Ползвам от там и 4мм двуспирални, но с тях съм рязал само дуралуминий и за 2 часа работа на сухо замина единият. Предполагам тука проблема е точно в охлаждащата и смазваща течност.

Ползвам съм и 6мм двуспирален за да изравня масата от MDF която ползвам (фрезовах я цялата 60смх40см на дълбочина между 0.5мм и 0.2мм) Лепилото обаче му разказа играта на него. Но и не съм му смятал оборотите, а директно го пуснах на максимална скорост (2500мм/мин) и 24000 оборота/мин. Та тук не знам дали аз не сгреших нещо.

От там съм вземал:

6мм, двуспирален, HRC55 с ALTiN покритие за около 9 долара,
4мм, двуспирален, HRC55 с ALTiN покритие за около 8 долара,
4мм, четериспирален, HRC60 за около 6 долара
3мм, едноспирален, с титаниево покритие за около 2 долара
V образен, 90 градуса, 6мм опашка с D=10, Tungsten steel за 5 долара
V образен, 90 градуса, 6мм опашка с D=22, Tungsten cobalt alloy за 9 долара

И още разни други. Като цени мисля, че толкова евтини тук няма да намеря. Въпроса е дали качеството им е спрямо цената или просто цените са им ниски защото идват от Китай. До сега не съм имал забележка от работата им като изключа обработването на дуралуминия, ама и нямам база за сравнение...
kekata - напреднал
ами доста от китайските - купувал съм 12.7мм - не отговарят на размера :) варират от 12.2 до 12.9 - примерно
MrMurdjo - майстор
Разлика между китайските и марковите (скъпите) има определено. И понякога е чувствителна, както откъм точност на размерите, така и качеството на материала, заточването и устойчивостта на износване.
Някои модели китайски обаче в практиката показват добри качества. Просто съм го установил в процеса на работа. Обикновено и те са по-скъпи от масовката, но не и колкото германски или американски.
Единствената обща черта им е, че при грешка се чупят еднакво бързо и безвъзвратно :-D
MrMurdjo - майстор
Имаш крава - пиеш мляко, казват хората.
Обаче който има крава, може да има и 3D скенер.
Много оригинален метод :)
https://www.youtube.com/watch?v=XSrW-wAWZe4

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: