Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Energyx - специалист
lov написа:
Тъй като си във фаза проектиране пропуснах някои неща.Това за радиаторите под прозорците си е направо задължително, Не слушай какво ти обясняват за загубите от стъклопакетите. Те са най големия бирник в една система ако ще и да са от тройни четворни и от супе-пупер рекламирани джамове :lol: .
Дали радиаторите са под прозорците или не, топлозагубата е една и съща. Въпросът е за създаване на зона с дискомфорт от по-ниска температура около дограмата. При троен стъклопакет /какъвто трябва, а не всякакъв троен/, нещата са по-различни.
lov - майстор
Точно заради комфорта говорим и загубите от прозорците. Който и да ме убеждава че има супер стъклопакети със по малки загуби от една добре изолирана стена няма да му повярвам. :) А и еволюцията ни е научила че трябва да очакваме топлината и светлината влиза през прозореца и тялото очаква това. Може да е лично впечатление но аз по добре се чувствам в такива условия.
Christo - майстор
За помпите..... Едната е циркулационна за самото парно, другата за бойлера. Щото ако включим бойлера като радиатор, и него ще го стоплим на 50 градуса. Освен това, прибираме се цялата къща от някъде кални и ни е студено. Кое по-напред? Банята или стоплянето? Ако сме с двете помпи ще направим както искаме. Ако помпата е една, ще чакаме и да се стоплим и да се къпем. Разликата е около 150 лева, може и по-малко. Третата помпа върти водата от топлия край на котела към студения. Може и без нея, твърдят компетентни хора тук във форума, но глупавите западняци я слагат...не знам...Ако си гледал чешките схеми, циркулационната помпа и тази до котела си вървят всяка с трипътния вентил. Ако парите са проблем, поне остави място всичко да се направи както трябва, пък в бъдеще да се допълват нещата.
hulkbg - помощник
Точно конденза по котела ме притеснява при 50 градуса на водата затова ще слагам и трипътен вентил за да нямам такива проблеми.
Определено системата ще търпи разширение, както казах предвиждам подово отопление, със сигурност пелетна горелка в близко бъдеще и др.
Energyx - специалист
lov написа:
Точно заради комфорта говорим и загубите от прозорците. Който и да ме убеждава че има супер стъклопакети със по малки загуби от една добре изолирана стена няма да му повярвам. :) А и еволюцията ни е научила че трябва да очакваме топлината и светлината влиза през прозореца и тялото очаква това. Може да е лично впечатление но аз по добре се чувствам в такива условия.
Съгласен, но: когато външна стена като площ е повече дограма, отколкото тухла със стиропор отвън-какъв да е подхода ? Удивих се от една вила по нашия край преди 2 години-може би 50% от външните стени бяха остъклени. 8 см. стиропор върху тухлата, и Кьомерлинг с 32 мм двоен стъклопакет дограми. Безмислица някаква.

-----------------------------------------
Големите глупости се правят с големи пари.
lov - майстор
То при мен че има и мързел ама и времето не стига но понеже почти не я гася цяла зима проблема с конденза и катраните считам че е малък. Даже май си правя повече гъдел на душата като вися пред нея и чакам да загрее на макс за 15-20 минути при спряна помпа. А и спазвам принципа нещо което работи и не прави проблеми по добре да не се закача. А и всичко зависи от дървата. Ако са сухи, както процедирам в повечето случаи да горя рязани предната година всичко вътре свети и без занимавки. С пелетните горелки не знам защото нямам опит.


Energyx написа:
Съгласен, но: когато външна стена като площ е повече дограма, отколкото тухла със стиропор отвън-какъв да е подхода ? Удивих се от една вила по нашия край преди 2 години-може би 50% от външните стени бяха остъклени. 8 см. стиропор върху тухлата, и Кьомерлинг с 32 мм двоен стъклопакет дограми. Безмислица някаква.
Не претендирам че знам всичко даже много неща съм научил по трудния начин но с времето шестото чувство и опита ти показват сами какво може или не може без никакви сметки.
И аз имам една стена на остъклена тераса към 8 метра дълга и на 2.20 висока. Студен профил ама двоен стъклопакет и плъзгане. Е ми няма как да стане с други материали. Но пък и всеки ден срещам изгъзеци защото някой решил да мине по тънкия начин или някой търгаш е успял да го убеди колко хубав боклук ще му продаде.
hulkbg - помощник
Christo написа:
..... Разширителният съд се смята от обема вода в цялата система по коефициента на обемно разширение на водата по делта те( примерно 80-10= 70)....
Така е , но не точно :)

Според тази брошура http://site.ecotherm.bg/files/file_1007_1402bg.pdf направих изчисления и излезе, че РС трябва да ми е 18,85л. т.е трябва да избера 24л.

Още не съм си променил мнението за тръбите от котела до колектора да са стабилизирани ППР, единствено ще вдигна диаметъра от ф32 на ф40.
Ruseff - специалист
Слагай смело стабилизирана тръба и не се бой.И без вложка да сложиш,няма да се пукне :) ,прави само линейно разширение.Ако вложката е външна,не забравяй да я зачистиш преди лепенето.Бях видял подобно недоразумение наедно място :lol: .Едно време,за да докажа,че няма да е проблем,и за експеримент,сложих на покрива си селективна батерия с обикновена ППР 20, ЮПС има в котелното,ама ме мързи да го преместя на тавана. :-D (много съм стиснат :lol: ) Ако спре тока,тръбата сама се вие като змия,като дойде,ДТ-то показва 140-150 гр....Вече 12 години си бачка без проблем.
hulkbg - помощник
Котелът който съм си харесал - Bisolid saver w 25 kW, дали ще е подходящ за системата или ще е прекалено голям ?
Харесал съм този котел по две причини, първо е котел на дърва от бункерен тип и второ има панти за втора вратичка за пелетна горелка.
genzlat - специалист
Колега hulkbg, не познавам този котел, по-лошо ,дори не си направих труда да го видя в НЕТА, не съм специалист, а препатил ползвател на ОИ, в този аспект мога да кажа следното:
- и най-лошия котел,ако е изчислен правилно, подвързан за изчислена и правилна арматура може
дълги години да те радва с конфорта си.....
- и най-хубавия, ако е изчислен неправилно, с някаква просто сглобена арматура за ОИ, се превръща в един кошмар, в който честото слугуване на котела за зареждане например е приказка!
- и последно, какво ще стане ако само веднъж,по неведоми пътища този инертен котел се разгори и вдигне 100/110*С- не , не говоря за бомба, а за тръбите/маркучите/ и уплътненията на глидерите на радиаторите ?


О-р, къртиш и сменяваш стопените тръби,изгорелите уплътнения на глидерите,като мен :x

Тема "Съвети за локално парно (водно) отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: