• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
thinkpad - майстор
И как е работило това зарядно с Траф и селен, без други елементи, освен 2 релета? Да не би селенът да е играл ролята на отоплителен уред?
Найденов - специалист
Няма проблем и така да си стои охладителя, само раздупчи двете страни на кутията и си слагай токоизправителя (зарядното) на "ребро".
thinkpad, вече почнах да си мисля, че се гъбаркаш.
thinkpad - майстор
Найденов написа:
thinkpad, вече почнах да си мисля, че се гъбаркаш.
За отоплителният уред се бъзиках. Просто е било траф и селен, сега е траф и грец. Значи трафчето или не е оразмерено, или селенът е бил печка в сравнение с Грец-а, за да разсейва излишното. Изправителят е на гладката повърхност на радиатора. Тествах го така, съвсем различно е от другият изправител с малкото радиаторче. :) Ако видя нещо, ще правя планка да го обръщам. Въпреки, че в компютрите с принудително охлаждане тип Tower са позиционирани точно така. На тези с пасивното пак са така.
petkomz - специалист
gogo7777 написа:
Бас държа, ще пренася 10А ток в продължение на часове и дори няма да загрее :wink:
Само в мечтите ти с такъв траф ще зареждаш акумулатор с 10 А. Който не вярва да сложи един амперметър и да следи какво се случва - каквито и умрели акумулатори да зареждаш, тока никога няма да превиши 4 А.
pansim - майстор
thinkpad написа:
И как е работило това зарядно с Траф и селен, без други елементи, освен 2 релета? Да не би селенът да е играл ролята на отоплителен уред?
Може да се изненадаш, обаче наистина селена в тези зарядни грее яко. Само в началото, когато тока на зареждане е голям. Но си пече доста. Просто селеновия изправител има по-голям пад на напрежение в права посока от сегашните силициеви диоди.
thinkpad - майстор
pansim написа:
Просто селеновия изправител има по-голям пад на напрежение в права посока от сегашните силициеви диоди.
На селеновите елементи дават пад на напрежение в права посока 0.5-1V. С такива изправители не съм се занимавал. Не ми изглежда обаче да са пекли като печка, защото съм взимал зарядно със същият състав от съседа, преди да купя моето Лидъл-ско. Освен да сложа още 1 брой 20А+ диод на радиатора, понеже има пад на напрежение, да ми го направи 14V и нещо. :lol:
petkomz - специалист
И 13 да го направиш на празен ход, пак не става - в процес на зареждане напрежението ще превишава 14,4 волта, което е недопустимо.
kuger - майстор
petkomz написа:
И 13 да го направиш на празен ход, пак не става - в процес на зареждане напрежението ще превишава 14,4 волта, което е недопустимо.
Това не е вярно!
В колата допустимо напрежение на подзаряд е 14,5V. Допуска се при дълбок заряд напрежението да достига 15,2-15,6V.
petkomz - специалист
Странно? Ами какво прави тогава реле регулатора в автомобилите? Нали работата му е точно тази - да ограничава напрежението.
thinkpad - майстор
petkomz написа:
И 13 да го направиш на празен ход, пак не става - в процес на зареждане напрежението ще превишава 14,4 волта, което е недопустимо.
Петко, падът на напрежение върху селена да не би да е обратно пропорционален на протичащият ток? 2 пъти попитах - Селенът да не би случайно да е бил печка и да е имал пад на напрежение от порядъка на 5V и нагоре? На схемата за контрол имаше 2 броя релета и един потенциометър. Напрежението под товар е по-ниско от напрежението на празен ход. Логично е, че токоизправителят без никакъв контрол на заряда трябва периодично да се наглежда и да се мери напрежението на акумулатора. Може да го снабдя с волтметър на предният панел.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Тема "Струва ли автоматиката в Токоизправител АПС12/3.5 - 2А?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: