Най - вълнуващия въпрос зимно време.
geniya - специалист
Някъде в началните страници Lazar Ganev беше обяснил точната работа на РБ20 със стаен термостат.Накратко е следната:
Горелката си запазва степените 10/5/0 и си редува p3, p2 и p1, до достигане на температурата в стаята.Ако е заложена ниска температура на водата в котела то тя си влиза с съспенд и т.н. все едно е без управление от стаен термостат.В момента в който термостата подаде сигнал за достигната температура и горелката е в съспенд, продължава в съспенд.При сигнал от "Т" че темп. е паднала горелката минава на мощност спрямо степените 10/5/0 според темп. на водата в котела.Ако няма сигнал за стартиране изчаква съспенда колкото е зададен /напр.60мин./ и минава в гасене и прочистване.В последващ сигнал пали както при пускане от студен старт.Другия момент който се получава например горелката работи на Р2, термостата подава сигнал за достигната Темп. в стаята, тогава работи 5мин. на Р2, 5мин. на Р1 и минава в съспенд, след което продължава по горе описания начин.
LazarGanev - "Велик майстор"
geniya, така, както обясняваш работата по стаен термостат е добре, но в момента не е така, така ще е ако горелката "вижда" показанията на стайния термостат и се съобразява с тях. Тогава ще има модулация и по стайна температура и аз точно за това се боря, но в момента не е така, в момента горелката се съобразява само с температурата на водата. За да се въобразява и със стайната температура трябва да се доработва софтуера, но съм сигурен, че ще стане, трябва само време и работа. Точно на това му се вика "модулиращ стаен термостат" - стаен термостат, който кара горелката да си намали мощността при доближаване на стайната температура. При сегашното положение горелката си работи на съответната степен според температурата на водата и при достигане на стайната температура си влиза в суспенд (при по-старите версии на софтуера работи по 5 минути на всяка степен в низходящ ред и после загасва). Най-малкото, което може да направи всеки е да увеличи дистанциите 10/5/0, при които горелката минава на по-ниска мощност на по-големи стойности, но това е строго индивидуално за всяка инсталация. Идеята е, ако инсталацията е преоразмерена и бързо се достига стайната температура да се направи така, че горелката по-рано да си понижи мощността и да работи продължително, а не да се гаси често или да влиза често в суспенд. За значително преоразмерени инсталации, каквито много хора имат, особено след като са си санирали жилищата има лекарство и то много добро. Иска кинти, но пък тогава няма нужда от модулиращ стаен термостат. Просто трябва да се усъвършенства инсталацията, като се добави още една помпа и смесителен вентил като за подово отопление. Тогава едната помпа си върти само в котела, а другата си върти в отоплителната инсталация по-ниска температура - такава каквато е нужна и тази температура се променя според нуждите от смесителния вентил - при по-топло време - по-ниска температура, в по-студено време - връткаш на по-висока температура, а котелът си модулира по температура на водата в котелния кръг. Не е кой-знае какво оскъпяване.
Ruseff - специалист
Не стигаме ли до извода,че стайния си го ползваме почти само да включим и изключим горелката,за да не ходим до котелното?Или да кажем сложим многозонов,както колегата скиор.Да,ама моите стаи са 10,какво правим? Отделно задвижки,които не са стотинки също,и отделно термоглави с кранове и адаптори ...И пак става така,че в крайна сметка горелката остава под контрола на Т на водата.Имам и стаен,настроен на макс 35 гр.да не спира горелката,ползвам го както казах он-офф,демек ме мързи да ода до котела,че е на 20 метра от къщи.
LazarGanev - "Велик майстор"
Навсякъде е различно. За жилища над 150м не е трудно да настроиш да работи системата коректно, но за малки жилища под 100-120м2 е по-трудно, тъй като дори минималната мощност идва висока и котелът се налага да изключва. Пък и постоянна работа на минимална мощност пак не е добре, защото горенето не е оптимално и се отлагат разни налепи. Аз по принцип не съм любител на преоразмерен котел и за това винаги препоръчвам по-малкия, ако има избор - така се избягват много главоболия после. Котелът (горелката) трябва да се избере, че в по-голямата част от времето да работи над средна мощност
kalin72 - майстор
При мен системата е така, с Ладомат. Значи в този случай няма нужда от стаен термостат? Горелката ще се управлява по водата в котела, пък трипътния винтил - по външната температура? Тогава горелката как би трябвало да работи? Непрекъснато, при минимална - когато трипътния е затворил, и средна мощност - когато навън е под -5 градуса, да кажем?
maistora1965 - специалист
За значително преоразмерени инсталации, каквито много хора имат, особено след като са си санирали жилищата има лекарство и то много добро. Иска кинти, но пък тогава няма нужда от модулиращ стаен термостат. Просто трябва да се усъвършенства инсталацията, като се добави още една помпа и смесителен вентил като за подово отопление. Тогава едната помпа си върти само в котела, а другата си върти в отоплителната инсталация по-ниска температура - такава каквато е нужна и тази температура се променя според нуждите от смесителния вентил - при по-топло време - по-ниска температура, в по-студено време - връткаш на по-висока температура, а котелът си модулира по температура на водата в котелния кръг. Не е кой-знае какво оскъпяване. :supz: Мога ли да помоля Lazar за една примерна схема как да го направя явно това е решението на моя проблем.Ще съм много благодарен.Ако тук не е редно може и на лични.Благодаря [-o<
kalin72 - майстор
Според мен, ама нека Лазар и другите майстори потвърдят, ето това е желателната конфигурация, както всъщност, е и моята:

Изображение
LazarGanev - "Велик майстор"
Калине, забравил съм как беше твоята схема след Ладомата - имаше смесителен вентил със задвижка, управляван по външна температура и след него помпа отопление ли? Можеш ли да публикуваш схемата?
maistora1965 - специалист
Иииии много сложно бе :shock: без Ладомата не маже ли :?Шега де не искам да обидя никой.
Последна промяна от maistora1965 на нед яну 25, 2015 1:08 pm, променено общо 1 път.
kalin72 - майстор
Точно, както е на схемата от Атмос. Горната помпа е за бойлера. Под нея е управлението на трипътния винтил, който е точно под него, и помпата в дясно е тази за радиаторния кръг.

Изображение

А това долу е Ладомат-а.

Изображение

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: