Ел. инструментите. Консумативи.
пишман_майстор - майстор
За ключа от флекс, абе як да е :-D малък-голям , все тая , да пасне там пък....и колкото може по-плътно да е наместен.
Стартерния капак- демонтажа ясен , при монтаж- леко наместваш и предръпваш въженцето му , да "влезе" на местото си .
За въртенето - което ти е удобно , аз си имам технология , дори със сглобен стартер ( не го демонтирвам , спец заради стягането на съединителя ) просто се издърпва без стопер една прилична дължина въженцето и "обирам" леко наобратно с монтиран стопер, хода на вала ( както е монтиран съединителя ) , като същевременно не освобождавам въженцето- само го държа леко опънато , докато не опре в стопера буталото . След това пускам въженцето и стягам съединителя . Първи проби задължително с капак , инак фръква :axe: при отнемане на газта ( не винаги ама ...)
Няма пробиеш буталото , то чак толко не е кекаво , само не блъскай с дорник/чук ! Стягаш без удари ! А за развиването му, ако позволява полването на гайковерт - ползвам него ,без стопер разбира се .
koveslav - майстор
fore написа:
Също ми е интересно като се махне стартерният капак, с кое се върти на ляво/надясно вала за да опира в стопера ??? С монтираният вече съединител ?

==========================

И мене ме притеснява да не пробия буталото и тнт. Че верно сакатлъците са бързи.
Сега разбрах за стартера че пречи за обратното завиване. Тоест или чупиш механиката на стартера или буталото заминава или и двете. :)
За обратната резба знам.
Мерси !!!
Ако си свалил стартера,маховика е удобен за превъртане с ръка.Резачките са малки двигателчета,дори да компресират,като въртиш плавно лесно се превъртат.
koveslav - майстор
пишман_майстор написа:
За ключа от флекс, абе як да е :-D малък-голям , все тая , да пасне там пък....и колкото може по-плътно да е наместен.
Стартерния капак- демонтажа ясен , при монтаж- леко наместваш и предръпваш въженцето му , да "влезе" на местото си .
За въртенето - което ти е удобно , аз си имам технология , дори със сглобен стартер ( не го демонтирвам , спец заради стягането на съединителя ) просто се издърпва без стопер една прилична дължина въженцето и "обирам" леко наобратно с монтиран стопер, хода на вала ( както е монтиран съединителя ) , като същевременно не освобождавам въженцето- само го държа леко опънато , докато не опре в стопера буталото . След това пускам въженцето и стягам съединителя . Първи проби задължително с капак , инак фръква :axe: при отнемане на газта ( не винаги ама ...)
Няма пробиеш буталото , то чак толко не е кекаво , само не блъскай с дорник/чук ! Стягаш без удари ! А за развиването му, ако позволява полването на гайковерт - ползвам него ,без стопер разбира се .
Колега прав си за всичко,но според мен когато се обяснява нещо на хора,които не са го правили,трябва да се презастраховаме.На мен би ми било крайно неприятно,ако някой си счупи нещо по мой съвет,просто защото не съм дообяснил или съм пропуснал подробност....
fore - майстор
Абе то ще е добре да се науча да го демонтирам стартерният капак, за да мога да си сменям и въжето. Щото съм купил една дължина. Понеже и то не е сменяно до сега и леко е закъсано, ама много малко.

Нещо се обърках с тия посоки, на дясно се отвива съединителят. Също на дясно се върти съединителят мисля заедно с вала.

Та по посока на отвиването на съединителят не товари стартерният механизъм, нали така.
Обаче в обратната се контрира от съединителят и се товари - той го блокира и може да се строши тресчотката.

При затягане Ти отвиваш стопера и после нещо се обърквам.

koveslav е прав, че без да съм го правил трудно ще го разбера.

И все пак ако пробваш още веднъж по подробно може и да го разбера, ако не ще сваля и капака и това е .
пишман_майстор - майстор
fore написа:
ещо се обърках с тия посоки, на дясно се отвива съединителят. Също на дясно се върти съединителят мисля заедно с вала.

Та по посока на отвиването на съединителят не товари стартерният механизъм, нали така.
Обаче в обратната се контрира от съединителят и се товари - той го блокира и може да се строши тресчотката.
Точно !
По час.стрелка се отвива , обратно на час.стрелка се затяга !
fore написа:
При затягане Ти отвиваш стопера и после нещо се обърквам.

Най-добре махни си стартерния капак :-D , стегни си стоперчето на мястото на свещта и си стегни съединителя.
fore - майстор
Ок

Ще го правя така.

Но ще погледна като се дръпне стартовото въже при махнат стопер какво се случва по твоето описание. И може и да разбера какво искаш да кажеш по отношение -без махане на стартера.

=====

Майче се досетих- ти махаш стопера, дърпаш въжето, и после завиваш стопера и затягаш леко монтираният съединител в посока на ляво държейки въжето на стартера опънато- така докато опре в стопера. После пускаш въжето и стягаш още на ляво естествено.
Само не си обяснявам защо при тази ситуация не се товари стартера, но ще разбера.
Можеби защото мотовилковият механизъм е блокирал наобратно в стопера ?
koveslav - майстор
fore написа:
Ок

Ще го правя така.

Но ще погледна като се дръпне стартовото въже при махнат стопер какво се случва по твоето описание. И може и да разбера какво искаш да кажеш по отношение -без махане на стартера.

=====

Майче се досетих- ти махаш стопера, дърпаш въжето, и после завиваш стопера и затягаш леко монтираният съединител в посока на ляво държейки въжето на стартера опънато- така докато опре в стопера. После пускаш въжето и стягаш още на ляво естествено.
Само не си обяснявам защо при тази ситуация не се товари стартера, но ще разбера.
Можеби защото мотовилковият механизъм е блокирал наобратно в стопера ?
Стартера е зацепил през цялото време,но част от въжето е вече навън
и като започнеш да въртиш наляво за да опре буталото в стопера просто прибираш част от предварително изтегленото въже а не натоварваш самия стартер.Така си сигурен че вече цялото натоварване е поето от стопера и можеш да пуснеш въжето.Ще му свикнеш,но недей от първия път да се вкарваш в много филми едновременно,за да не те боли глава.Развий още четири винтчета,свали стартера и като свикнеш с едната операция,другата сама ще ти се изясни.
bigdragon - майстор
За стопер може да ползваш някакво въженце.
Подходящият диаметър е, след като му навържеш няколко възела на по 2...3 см, възлите да влизат през отвора за свещта.
За мен това е по-добрият стопор. Така усилието върху челото на буталото се придава в няколко точки и не в центъра, където е най-слабото сечение...
fore - майстор
Майстора ме предупреди че не може да се слага какво и да е въже, трябва да е специално. Мисля конопено или незнам. Понеже другото може да не може повече да се извади от там после.
Мисля че найлоновите не са подходящи.

Нека Ковеслав или запоснатите да кажат какъв беше проблема точно с това въже.

То и чука и секача не бяха проблем за демонтиране на съединителя, пък ...............!

Хората за измислили Стопери, даже на майстора беше метален, но го загуби и като ми взе на мене си взе и за него пластмасов за двата типа свещи. Някой от новите машини били с по малки отвори и резби. Респективно по малки свещи.

Колега ти какво точно въже ползваш ? Понеже и този съвет е от типа- може, ама може и бела да стане.
koveslav - майстор
fore написа:
Майстора ме предупреди че не може да се слага какво и да е въже, трябва да е специално. Мисля конопено или незнам. Понеже другото може да не може повече да се извади от там после.
Мисля че найлоновите не са подходящи.

Нека Ковеслав или запоснатите да кажат какъв беше проблема точно с това въже.

То и чука и секача не бяха проблем за демонтиране на съединителя, пък ...............!

Хората за измислили Стопери, даже на майстора беше метален, но го загуби и като ми взе на мене си взе и за него пластмасов за двата типа свещи. Някой от новите машини били с по малки отвори и резби. Респективно по малки свещи.

Колега ти какво точно въже ползваш ? Понеже и този съвет е от типа- може, ама може и бела да стане.
Всякак става,но ако е оправдан риска.Ако ще правиш загуби за стотици левове оборот и си някъде на кънда.... и трябва да сапсяваш деня,всичко е оправдано.Но за едното нищо да се поемат рискове,хей така щото сме решили,че бързаме.....аз бих предпочел да го направя без рискове,по технология.Въже не съм ползвал и нямам мнение по въпроса,а моя стопер също е пластмасов и няма проблеми.
Да не ви плаша излишно,но за стара двутактова машина е важно и да не се накъртват много нагарите от главата и буталото,защото в този случай парченцата си остават вътре и ако са много...В процес на нормална работа те периодично изгарят и се изхвърлят,но ако се накъртят на люспи вътре?Въжето опира и в главата и в буталото а стопера само в буталото и по тази причина той е по-правилния избор според мен.Но много хора работят и с въже.И в двата случая не трябва да се действа хамалската.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: