• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всичко за компютрите, компютърните мрежи.
lov - майстор
DundyTheCroc написа:
За въздушния поток не съм съгласен, вентилаторите, изкарващи топлия въздух, трябва да са с по-голям дебит от вкарващите студен и в самата кутия да става зона на по-ниско налягане......
Обаче има един доста интересен малко на пръв поглед нелогичен факт който си има и обяснение но то е друга тема. Един вентилатор има по голям дебит в смукателен режим от колкото ако работи в надувен. Тъй че спокойно може да си ползваш съвсем еднакви вентилатори.
geordgeo - специалист
Темата е много интересна и за мен, и за повечето от четящите тук, ама това мерене на пи*ки не ми харесва - половината постове са за това кой бил прав и кой не... Няма ли начин тази особена българска черта да бъде спряна? Това не е факт само в този форум, а по принцип...
kozl - майстор
lov написа:
DundyTheCroc написа:
За въздушния поток не съм съгласен, вентилаторите, изкарващи топлия въздух, трябва да са с по-голям дебит от вкарващите студен и в самата кутия да става зона на по-ниско налягане......
Обаче има един доста интересен малко на пръв поглед нелогичен факт който си има и обяснение но то е друга тема. Един вентилатор има по голям дебит в смукателен режим от колкото ако работи в надувен. Тъй че спокойно може да си ползваш съвсем еднакви вентилатори.
А как да различаваме двата режима, щото всеки вентилатор от едната страна го смуче, а от другата го духа :?
DundyTheCroc - майстор
Предполагам колегата е имал предвид, че ако на една затворена кутия се монтира един и същ вентилатор в двата режима, то налягането при нагнетяване ще е по-малко от подналягането при изсмукване. Лично не бих разчитал на това, тъй като дори два еднакви като марка и модел вентилатора едва ли ще работят еднакво.
lov - майстор
По съндъка дето е карантията която ще охлаждаме. Ако съвсем сериозно ти е питането де.
kozl - майстор
DundyTheCroc написа:
то налягането при нагнетяване ще е по-малко от подналягането при изсмукване.
Не е ли точно обратното :? Налягането при нагетателната част да е винаги по-голямо от смукателната част :?
Какво ще стане ако един вентилатор вкарва в кутията (надува), а друг изкарва (смуче), колко ще е дебита на единия и колко на другия при едновременна работа?
DundyTheCroc - майстор
Колегата по-горе твърди, че поради някакви физично особености изсмукването е повече, не аз :) Предполагам ще обясни защо?
fox_vt - майстор
kozl написа:
DundyTheCroc написа:
то налягането при нагнетяване ще е по-малко от подналягането при изсмукване.
Не е ли точно обратното :? Налягането при нагетателната част да е винаги по-голямо от смукателната част :?
Какво ще стане ако един вентилатор вкарва в кутията (надува), а друг изкарва (смуче), колко ще е дебита на единия и колко на другия при едновременна работа?
При помпи със по голям входен отвор спрямо изходния да,важи и за вентилатори.Тук обаче вентилатора е с еднакъв диаметър от двете страни така че няма разлика нито във смукане нито в духане.Пък и за налягане при тези вентилатори не се говори а само за дебит.
montoya - майстор
Не съм много навътре в нещата, но ако направим аналогия с автомобилните вентилатори, повечето са монтирани да дърпат въздух от вън, но пък има и такива които го нагнетяват, там обаче има движение на колата през повечето време и въздух на "самотек" Разликата би трябвало да са я смятали инженерите на производителите, ако има изобщо такава разлика
lov - майстор
Колеги твърдя го защото съм го чел по дебелите книги по вентилация и климатизационна техника. Не ми е професия но за себе си съм се убедил че е я вярно и съм го приел малко като даденост. Свързано е с формата на перките, оборотите на двигателя и какви завихряния се получава в двата режима. На който му е интересно и има желание вероятно ще го намери. Не напразно много труд се хвърля да се подобри КПД и намали шума и бая сложни сметки се правят и си е цяла наука. Те и за това са така изчанчени вече перките на вентилаторите че даже и на витловите самолети.
И още един казус за размисъл какво ще се получи ако в место двата вентилатора да са вързани последователно тоест единия вкарва а другия изкарва направим така че двата да работят в паралел. Тоест или надуват или изсмукват въздуха от една кутия. Като входа или изхода разбирай за двата варианта според случая, отвора е доста по голям от сумарното светло сечения на двата вентилатора тоест не оказва съпротивление.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Смяна на термопаста" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: