nv952 написа:Мога да кажа нещо за нещо, когато го видяТани написа:Преди да кажеш нещо виж текста с червено в поста на Тани
http://www.cars.bg/c1040652

nv952 написа:Мога да кажа нещо за нещо, когато го видяТани написа:Преди да кажеш нещо виж текста с червено в поста на Тани
http://www.cars.bg/c1040652
4. Шофирайте при ниски обороти
Карайте на ниски обороти, тоест на по-висока предавка. Ако се движите с 50 км/ч на трета, вместо на четвърта, изразходвате 1 л повече. Ще спестите до 30%, ако се движите на по-висока предавка. Първа е само за потегляне, от 25 км/ч вече може да сте на трета, а при 50 км/ч – и пета скорост. Когато имате възможност, движете се без газ, но на включена предавка – тогава коляновият вал се върти от инерционните сили и разходът на гориво е нула.
nv952 написа:Учили са така, за да избегнат обяснението на това:Мен ме учиха,че на 5-та не трябва да се включва при скорост по малка от 80км/ч
kozl написа: Всичко е относително във времето и пространството, според зависи от момента и гледната точка.Има ситуации, в които и 80 са ниска скорост за включване на 5-а предавка, има и такива, при които 50 е достатъчна. Няма еднозначен отговор - свързан е със спецификата на самия автомобил (реална мощност и въртящ момент на двигателя и оборотен диапазон, в който работи оптимално), предавателни числа на скоростната кутия, наклон на пътя, натоварване на автомобила, дори уменията на водача и опита му с МПС-то...
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: