Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Здравейте,
Имам Опел Вектра А, модел 1989 г.
При нея няма кранче за спиране на течността към
радиатора на парното т.е. радиатора на парното е постоянно
включен към охладителната система.
Регулирането на топлината става с клапа "топло-студено".
Тази клапа се управлява от едно ел.моторче, монтирано в кутия
със система от зъбни колела.
Регулирането е електронно - на таблото има плъзгач -
потенциометър, а няма жила и врътки.
В самата кутия на моторчето има елетроника - компаратор,
изграден с L272M. Елементите съм ги измервал многократно с
мултицет, но така и не разбрах защо не работи коректно - уж
всичко е "здраво".
Въпросът ми е - случайно някой да има схема
на електрониката? Моля за помощ.
Kогато е работело (работеше) нормално при преместване на плъзгача
на таблото за парното се осъществява завъртане на моторчето, което позиционира
клапата на определени положение и спира де се върти.
Със завъртане на моторчето, песредством система от зъбни колела се завърта и
един потенциометър на платката за управление в кутийката на моторчето. Предполагам
така се "изравнява" компаратора.

Сега, като се постави плъзгача в крайно ляво положение, моторчето не спира и е изронило зъб от едното зъбно колело.
По някаква причина компаратора е спрял да се "изравнява" и да спре въртенето на моторчето.
От два месеца обикалям по морги и магазини и не мога да си купя! Това е за обяснение, че не искам "да се права на интересен".
sstefanov - майстор
Провери напреженията на входовете на компаратора при различни положения на потенциометрите.
После провери изходното напрежение на компаратора дали е както трябва.
Ако компаратрът е наред, може проблема да е в силовите елементи, които управляват моторчето.
kozl - майстор
llyubomirov написа:
Сега, като се постави плъзгача в крайно ляво положение, моторчето не спира и е изронило зъб от едното зъбно колело.
По някаква причина компаратора е спрял да се "изравнява" и да спре въртенето на моторчето.
Ако само в крайно положение на плъзгача не спира моторчето - съмнението е в потенциометрите. Провери ли ги какви съпротивления имат във крайни и средно положение?
dyaneff - майстор
Има още една възможност. Клапите ако се управляват по температурен датчик, същия да си е променил стойностите и да води до грешни действия. Дай снимка на управлението.

Тема "Молба за помощ!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: