Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
nikolovvd - майстор
koveslav написа:
Абсолютно нищо не може да се случи на мотора при отказ на електромагнит.
Електромагнита е просто устройство, но управляващият елемент - транзистора, когато пробие пуска захранване към електромагнита и клапана се отваря. Докато намотката на електромагнита изгори, буталото ще го е набило и изкривило талкова яко, че никоя пружина на света няма да може да го върне на мястото му.
Когато се разработва двигател, в процеса се включват не само инженери по ДВГ, а още поне дузина специалисти от различни области.
Като начало си направи една подобна установка - клапан, пружина, електромагнит и се опитай да го отваряш с електромагнит поне по 25 пъти в секунда.
htopalov - напреднал
А защо управлението трябва да включва транзистор, а и кой е казал че клапана ще е реализиран по същия начин както се слага в нормално ДВГ, и да мога да подам сигнал не 25 пъти, а 100 пъти максимално поне теоретично в секунда(на всеки 10 ms) друг въпрос е колко че издържат елементите, но там вече трябва да се пробва практически...отделно консумацията на електроенергия не я дискутирам, защото не съм и наясно така или иначе...
koveslav - майстор
Наистина електрониката не е силната ми страна,но и не твърдя обратното.Но пък с днешните технологии-да не искаш да кажеш,че всяка автоматизирана система управлявана по подобен начин е опасна при пробив на краен транзистор. ....Не вярвам да не може да се предпази от такива ситуации.Има сума ти и действащи автоматизирани машини с хидравлика с подобно управление,например.Ако дори и един от управляващите я електромагнитни клапани има шанс да остане отворен постоянно,ще е опасно не само за машината,а и за хората наоколо,а тези клапани също се управляват с електроника. Допреди 20-на години и ел.дюзите за високо налягане в двигателя също бяха мечта,но вече са ежедневие,а бързодействието им не е никакъв проблем.
DundyTheCroc - майстор
Няма нужда да се открива топлата вода. Във F1 са тествали с електро-магнитно командвана не клапаните и са стигнали до извода, че не става. В момента използват електро-пневматично управление, пружина изобщо няма, но при 15-20к оборота именно в нея е проблема, че не може да затвори клапана.
Изображение
htopalov - напреднал
Аз не се и стремя към 15-20к обороти, защото така или иначе конструкцията там предполагам е доста по- специфична. Ето и една мозъчна пръдня на първи мнооооого далечен етап чисто и просто умален прототип, който да показва начина на работа. Обаче все още има доста неща за добавяне, изчисление и симулиране...даже не знам дали би изглеждало по подобен начин....липсват и електромагнити,а бе доста неща липсват :lol:

Изображение

Изображение

Изображение
ESPACE - майстор
Иии, какво точно трябва да е това на чертежа? И как си го представяш да работи като гръмне експлозията ИЗотдолу?
MamaMy - майстор
htopalov написа:
Аз не се и стремя към 15-20к обороти, защото така или иначе конструкцията там предполагам е доста по- специфична. Ето и една мозъчна пръдня на първи мнооооого далечен етап чисто и просто умален прототип, който да показва начина на работа. Обаче все още има доста неща за добавяне, изчисление и симулиране...даже не знам дали би изглеждало по подобен начин....липсват и електромагнити,а бе доста неща липсват :lol:
Колега, като гледам рисунката, си мисля, че ти липсва съвсем ясна представа за нормалната работа на клапаните в един двигател. Замисли се защо са на конус и защо гърбиците ги отварят, а не ги затварят.
nikolovvd - майстор
MamaMy написа:
Замисли се защо са на конус и защо гърбиците ги отварят, а не ги затварят.
Поради същата причина, поради която "прозорците" на дълбочинните научно-изследователски подводници са във вид на пресечен конус - трансформиране на налягането към стените.
DundyTheCroc - майстор
Дадох за пример F1 понеже там се експериментира много и се вкарват всякакви иновации, разполагат с много пари и могат да тестват много неща. Надявам се си отварял глава на автомобил и си сменял клапани, или поне гумички, и знаеш колко натегната е пружината там? Умален и опростен модел на това, което искаш да направиш, са клапаните в рейката на газов инжекцион, там пружинката е доста мека, е електромагнита е към 1.5 ома. Това са към 10А ток, не ми се мисли за отварянето на клапан колко ще е необходим, а за 16 в най простия двигател?
MrMurdjo - майстор
Аз не случайно попитах дали някой може да изчисли нужната електроенергия. Защото тя ще трябва да се произведе, отнемайки мощност от двигателя. Да не се окаже, че ще трябва да е повече, отколкото сега са загубите от механичното задвижване ...
Колкото до клапанов механизъм с класически тип клапан (poppet valve му викат на английски), но без пружина, съществува т.н. дезмодромен механизъм. Изобретен е в зората на двигателостроенето, прилаган е в самолетни двигатели, а в наши дни в мотоциклетните двигатели на "Дукати", защото елиминира резонансните процеси при пружините при високооборотни двигатели.
Уикипедия - Desmodromic valve
Изображение

Тема "Конструиране на електромагнити, ДВГ и странна идея?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: