От доста време на капака на клапаните на камионните двигатели има предупредителен знак за високо напрежение.Т.е.-дюзите им работят на високо напрежение и малък ток.Това е вариант при въпросната идея.А иначе по отношение на загубите-мисля,че алтернатора ще има по-малки загуби от механиката,като естествено това са предположения,тъй като не знаем каква мощност точно е нужна за задвижване на ГРМ.Съдя само по сериозността на ангренажните ремъци,спрямо ремъците на алтернаторите.....
koveslav написа:...-дюзите им работят на високо напрежение и малък ток.Това е вариант при въпросната идея.А иначе по отношение на загубите-мисля,че алтернатора ще има по-малки загуби от механиката...И двете предположения са грешни.
Това за високото напрежение - дали ще захраниш клапана с 12V 10A или 1200V 0,1A е все едно.
И в двата случая ще консумира една и съща мощност.
А за алтернатаора - защо да има по-малки загуби? Първо имаш превръщане на механична енергия в електрическа.
После електрическата в механична. И при двете превръщания имаш загуби.
Пък клапана ще иска необходимата енергия за да работи.
Независимо как му я доставяш - механично, голям ток и ниско напрежение, малък ток и високо напрежение ...
