Аз си мислех, че проумявам нещо от акумулатори и зарядни, но след днешната случка  
 
От известно време престана индикатора (очото) да е зелено и вече е постоянно черно. Акумулатора по книжка е в гаранция. Закупен на 07.07.2013 с 24 месеца гаранция. Полски AUTOPART 100Ah/900A. С колата отивам в сервиза-магазин, премериха напрежение при работещ двигател беше 14.14 по техния уред. Премериха ток на утечка в покой = 0,06А. Отвиха капачката на индикатора и премериха гъстотата 1,22, даже са я записали. Техните изводи, понеже колата се кара изключително градско - недозареден акумулатор. Препоръчаха да го дозаредя. И така оставих я цяла нощ на автоматичното зарядно. На сутринта направих проверка на работата му. При достигане на 14,5 V изключва. При спадане на напрежението до 13,4 - включва. Една особеност на зарядното. Максимален ток 6А. При повишаване на напрежението на зареждания акумулатор зарядния ток намалява до 1 А. Очото продължава да е черно и съответно днес съм пак в сервиза-магазин. Следва същата операция по замерите и същата констатация, че акумулатора е недозареден. Обвиниха зарядното, че не работи, но аз пък го носех и помолих да ми покажат как не работи. Еми сложиха го на един ужким разреден акумулатор и замериха зарядния ток - 1 А напрежението в този момент 14,3 V и след малко зарядното изключи. Обади се вещата госпожица, че зарядно с такъв ток не може да зареди акумулатора и тока на заряд е 1/10 от капацитета и трябва да го оставя при тях на дозаряд срещу 12 лв. Един от служителите пък изръси, че акумулатора се зарежда с ток, а 1А не е ток. Е аз не му останах длъжен и го попитах колко трябва да е максималното напрежение на заряд и нека да ми демонстрират как ще зареждат с 1/10 от капацитета без да надвишават максималното зарядно напрежение акумулатор, който при заряд с 1А е достигнал 14,5V.
Общо взето аз останах с вЧепетление, че тази точно клетка е пътник, а гарания - Франция. И понеже си позволих да разговарям с тях на ти, това много ги обиди и рекоха, че по принцип давали акумулатор в 30 дневния срок на дозареждане, но на мен няма да дадат.
Отскочих и до друг сервиз. Закачиха уред с р-р около 30/30/40 см и отчетоха,че акумулатора е супер и зареден. Премериха и зарядния ток, който излезе 600А с 33% по малко от каталожния.
В крайна сметка гъстотата не излиза, напрежението излиза - що е то
								
															
																															
																								
															 
 От известно време престана индикатора (очото) да е зелено и вече е постоянно черно. Акумулатора по книжка е в гаранция. Закупен на 07.07.2013 с 24 месеца гаранция. Полски AUTOPART 100Ah/900A. С колата отивам в сервиза-магазин, премериха напрежение при работещ двигател беше 14.14 по техния уред. Премериха ток на утечка в покой = 0,06А. Отвиха капачката на индикатора и премериха гъстотата 1,22, даже са я записали. Техните изводи, понеже колата се кара изключително градско - недозареден акумулатор. Препоръчаха да го дозаредя. И така оставих я цяла нощ на автоматичното зарядно. На сутринта направих проверка на работата му. При достигане на 14,5 V изключва. При спадане на напрежението до 13,4 - включва. Една особеност на зарядното. Максимален ток 6А. При повишаване на напрежението на зареждания акумулатор зарядния ток намалява до 1 А. Очото продължава да е черно и съответно днес съм пак в сервиза-магазин. Следва същата операция по замерите и същата констатация, че акумулатора е недозареден. Обвиниха зарядното, че не работи, но аз пък го носех и помолих да ми покажат как не работи. Еми сложиха го на един ужким разреден акумулатор и замериха зарядния ток - 1 А напрежението в този момент 14,3 V и след малко зарядното изключи. Обади се вещата госпожица, че зарядно с такъв ток не може да зареди акумулатора и тока на заряд е 1/10 от капацитета и трябва да го оставя при тях на дозаряд срещу 12 лв. Един от служителите пък изръси, че акумулатора се зарежда с ток, а 1А не е ток. Е аз не му останах длъжен и го попитах колко трябва да е максималното напрежение на заряд и нека да ми демонстрират как ще зареждат с 1/10 от капацитета без да надвишават максималното зарядно напрежение акумулатор, който при заряд с 1А е достигнал 14,5V.
Общо взето аз останах с вЧепетление, че тази точно клетка е пътник, а гарания - Франция. И понеже си позволих да разговарям с тях на ти, това много ги обиди и рекоха, че по принцип давали акумулатор в 30 дневния срок на дозареждане, но на мен няма да дадат.
Отскочих и до друг сервиз. Закачиха уред с р-р около 30/30/40 см и отчетоха,че акумулатора е супер и зареден. Премериха и зарядния ток, който излезе 600А с 33% по малко от каталожния.
В крайна сметка гъстотата не излиза, напрежението излиза - що е то

 (а то при мен става при плътност над 1.26) . Аз и отпреди си знам(на стария ми акумулатор), че с автоматично зарядно, което изключва при 14.4V акумулатора не може да се зареди напълно. Може би ще се зареди напълно, но ако това напрежение се поддържа докато тока стане някакви милиампери, ама това ще стане след седмица зареждане сигурно.
 (а то при мен става при плътност над 1.26) . Аз и отпреди си знам(на стария ми акумулатор), че с автоматично зарядно, което изключва при 14.4V акумулатора не може да се зареди напълно. Може би ще се зареди напълно, но ако това напрежение се поддържа докато тока стане някакви милиампери, ама това ще стане след седмица зареждане сигурно. 
 