Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
engineer - специалист
Ето тук намерих един бабешки методи за изчисляване на елекртомагнит:
http://subscribe.ru/archive/tech.electr ... 70523.html
http://imlab.narod.ru/MechSys/EMD_Calc/EMD_Calc.htm
Като направиш опитната конструкция може да се пробваме да сметнем останалото.
Също така въздушната междина намалява притегателната сила. Идея си нямам колко е хода на клапана.

Има и по-бабешки метод: като оформиш конструкцията може да навиеш определено число навивки, да подадеш 12 V и да видиш колко килограма ще успее да повдигне. Предполагам че знаеш колко килограма са необходими да преодолееш пружината.
Усилието на магнита зависи пряко от ампервитките. Примерно имаш 10 навивки и 10 ампера. Същата сила ще постигнеш със 100 навивки и 1 ампер. От ампервитките оперделяш сечението на магнитопровода. Ако е прекалено малко може да отидеш в зоната на насищане и силата няма да се увеличава при увеличаване на ампервитките.
ivanovbg - майстор
engineer написа:
Мдааааа. Интересна тема. Учудваме че повече от половината съфорумци обясняват как НЯМА да стане. Кофти. Имах добро мнение за този форум...
То с подобни на твоето некомпетентно мнение се разваля доброто име на форума. Едно време имахме къде къде по компетентни engineer

Некомпетенцията идва от пълното непознаване на материята. Не е въпроса само кога и колко да се отворят клапаните. Свалете и една диаграма и помислете. Ще видите , че понякога е нужно клапана да е отворен малко - най малкото по простата причина, че буталото е прекалено близко. Да не говорим и за инертност на въздуха, резонансно напомпване, обратно налягане и ... То това е най голямата трудност - да вкараш повече въздух в цилиндъра. Фазите не са най големия проблем. Надежността също е фактор, износване, отслабване на пружините и ... Я отворковците да кажат-как ще гаранират нужната степен на отваряне в различните фази на клапана 10-15 пъти в секунда в продължение на поне 1000 часа примерно с този електромагнит.

Мнения от рода на: Аз не разбирам , но мисля че ... и подобни си ги оставете за себе си!
:partyman:
engineer - специалист
Ще видите , че понякога е нужно клапана да е отворен малко - най малкото по простата причина, че буталото е прекалено близко. Я отворковците да кажат-как ще гаранират нужната степен на отваряне в различните фази на клапана 10-15 пъти в секунда
Я ме светни ти как регулираш колко да се отваря клапана с разпределителния вал? Ако искаш ползвай картинката на колегата MrMurdjo. Освен това май не си наясно с природата на електромагнита. Дори много тежка система можеш да я задвижиш над 100 пъти в секунда.
ivanovbg - майстор
Клапана следва гърбицата engineer-е. С нейната форма се гарантира нужната отвореност във всеки един момент. Формата на гърбицата е различна и затова има няколко вида валове за всеки един автомобил - нормални и няколко вида спортни.
Последна промяна от ivanovbg на вт мар 17, 2015 9:28 pm, променено общо 1 път.
Leon - специалист
ivanovbg написа:
То с подобни на твоето некомпетентно мнение се разваля доброто име на форума. Едно време имахме къде къде по компетентни engineer
.......
Мнения от рода на: Аз не разбирам , но мисля че ... и подобни си ги оставете за себе си!
:partyman:
E ... има и engineer-и по опазване на околната среда!
:wink:
engineer - специалист
Аха. Да разбирам значи, чекато ти е необходимо по-малко отварянена клапана си сменяш автомобила. Ти си бил велик инженер.
ivanovbg - майстор
Как мислиш сме направили това : http://vbox7.com/play:c004472770 :wink:
Имам по някое пръстче в направата му.
engineer - специалист
Много те бива да даваш акъли, като нети ги искат. И само приказваш без да слушаш.
Колегата htopalov още в първия си пост неколкократно споменава, че искада направи работещ прототип, цитирам
един може би сравнително евтин прототип, колкото да си начеша крастата
Нищо не е споменал, че ще сесъстезава на Силвърстоун. И на мен ми е ясно, че няма да изкара максималните коне и обороти, но и половината да докара, това ще си го отбележи като личен успех.

Заради такива като теб обществото деградира. И също така отрицателния опит също е опит. При това в доста случаи полезен.

Силно подкрепям ентусиазма на htopalov
Поздрави от Инженера
engineer - специалист
Аааааа ivanovbg
Сега се сетих . . . ти май беше експерта с кондензаторите в контактите. Сега вече ще ми е забавно да вляза в спор с теб. Ама колегата Тинки що го няма в тая тема...
ivanovbg - майстор
engineer написа:
Ама колегата Тинки що го няма в тая тема...
Щот е наясно с електромагнитите :lol: :lol: :lol:

Иначе близо година си плащах по 20 лева ток с кондензаторите. Но смениха електромера и далаверата умря :cry: Иначе в темата съм публикувал извадката от сметките ми в Чез.

Тема "Конструиране на електромагнити, ДВГ и странна идея?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: