Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
agj - майстор
pansim написа:

Знам че не съм ти симпатичен, но ти благодаря за квалификацията.
Безразличен си ми !
Безразличен щеше ди ми е и този пост: viewtopic.php?f=56&t=45514&start=20#p679939 ако не беше го изакал в неподходящата тема! Сега предполагам че си доволен ,че успя все пак да привлечеш внимание към особата си , след поредното затишие по темите за заваряване , още по доволен трябва да си, че успя да одрискаш и още една прекрасна тема!!!И естествено не пропусна отново да си похвалиш какъв гооолям специалист си!!
Аз не желая повече да са занимавам с теб !
Последна промяна от agj на нед мар 22, 2015 8:28 pm, променено общо 1 път.
Avas_co - майстор
Ей, пак не си пиете хапчетата!
gogo7777 - майстор
Бреййй,значи производителите са магьосници,щото нито прегрява,нито се предава.А пък не е един такъв електрожен
Стой на сянка и си трай.........като се преебе машинката я дай на Пансим да ти я оправи, защото друг няма да успее :-D
fore - майстор
Кво става бе. Веселите се пак без мене ?!

Миналата седмица пробвах Райдера-Кендо или каквото е там в действие. Кажи речи 3 дена заваряване в най отвратителната Асма която може да се измисли. Верно красива стой, но за заваряване е страшно.
Та си научих урока- дойде ли есента- орязвам асмата, щото иначе тежкият сняг + листата и асмата се смазала.
За първа година е това чудо от както я помня и Дядото я е поръчал и са я турнали в къщата тази асма. Не е мърдала до сега никога. Но винаги има първи път. Носещите греди - арматурни железа-18ки сгънати като солети и откъртени от основата им в следствие на сгъването.

Асмата е особена защото - е кръгла, в средата има Рибарниче-кръгло и е тясно между двете-за един човек да върти там. Дядото и Бащата -табятлии направили разни убавини. Та асмата в кръг и с козирка като шапка навън издадена.

Чичото дойде да орежеме виновника и се почна едно. Добре че купих соларна маска и беше тоя Райдер- 30 електрода на 3,2мм заминаха-гори ги като цигари машината. Взех поцинковани тръби на 3/4 и замени смазаните арматурини колонки. Само на едната ръка се изгорих от падащите пръски -имаше дупка там точно. Смених ръкавиците с по нови и това е.
Ако не беше маската и инвертора щеше да ми се разкаже играта- заварява се на тясно, пада ти гореща маса на главата и поцинкованата тръба и миниума от арматурите пуши и смърди. А и ръждата да не я забравяме + влагата от лошото време. Супер готино.
И ако трябваше да вдигана Веженският 40 килограмов тотмак който си стоеше на топло в старята, просот ............. А Райдърката си я слагах на столове, стълби, и на рибарника на борда.

Стана работата и даже добавих Ферми за да поема още тежестта отвън. Но има ли голяма тежест по периферията на шапката и сгъне ли поцинкованите тръби пак ще ги откърти.

За едно ме е яд- таман започнах да схващам кака се правят вертикални заварки и то свърши. Видях че трябва да вървя от долу на горе и за да става добре иска да се кара действително на зиг-заг, както си го пише по книгите. Рибя кост да става. Съседа бил преподавател по заваряване каза че може и с леки въртеливи движения по вертикалата. Също ми каза че можело и с 2,6 мм електроди да съм заварявал, макар че тръбите са 3/4 и са с цинк.
Незнам дали е разумно ?
Каза ми че така нямало да пробивам профила и съм щял да вкарам материал между детайлите в повече.
Абе нали го заварих, пък ще го парна пак ако не съм се справил с някой от заварките.

=============

Как се кара хоризонтален шев и шев около тръба ?

Вертикалният как го правите вие ?
koveslav - майстор
Колега Форе,за такива ситуации си вземи OK46.00 2.5мм, и ще намразиш Вежен.Днес и аз бях на асмата,надявам се това лято да компенсираме слабия добив от миналата година.Този електрод работи стабилно,а дъгата не завихря и на променлив и на прав ток и на двете полярности.Пали си като рутилов,а налива като базичен.Точно фугите между тръбите се наливат като с ЦО.С него става идеален и вертикалния и таванния шев по тези железарии,а от цинка не че не му пука,но се справя много по-добре.По-тънкообмазан е то Вежен и при ъглови шевове се "бърка" много по-добре.Мен много ме кефи заварката с него.Ще си харесаш заварките и ще се убедиш,че не е само до умение и машина.А колкото до Райдъра-съвсем скоро,докато чаках на една автомивка,гледах едни пичове които правеха разширение на конструкцията.Заваряваха здраво с някакъв китаец и ги заприказвах на темата машина.Казаха,че са доволни от китаеца си,но ми препоръчват Райдър.Което много ме учуди,но като ги гледах какви количества електроди изразходват,явно имаха нещо впредвид.
fore - майстор
Бе то стана ясно че Райдъра е Кендо с доста добра схема + бобини за базичните. Но това не е най важното. Въпроса е че машината се справя в критични условия и е маневрена. Пали лесно по ръжда, миниум и цинк. С влажни електроди и тнт. Три дена цялата машинария стоя на вън под навеса към мазето между къщите на 5 градуса + влага. Но ме мързеше да ги прибирам в лятната кухня.

Електродите са Хюндай 6013 имам и базични 70.... на 2.6 мм не им помня номера.
Последна промяна от fore на пон мар 23, 2015 12:59 pm, променено общо 2 пъти.
koveslav - майстор
gogo7777 написа:
Бреййй,значи производителите са магьосници,щото нито прегрява,нито се предава.А пък не е един такъв електрожен
Стой на сянка и си трай.........като се преебе машинката я дай на Пансим да ти я оправи, защото друг няма да успее :-D
Колега Гого,благодаря за съвета.Аз не открих случайно,нито с незнание "грешката" на колегата.По-важното е,че има един принцип на потребителя,на клиента-чуеш ли някой да си плюе конкуренцията,бягай далече! И в този принцип има много истина.Добре е всички да го знаят,било то търговци,било то майстори,било то производители.
Предполагам няма да е далече времето,когато примерно и Пансимска машина ще попадне в чужд сервиз,щото хората от "села и паланки" също не обичат да "пращат по куриер за всяка дреболия".Тогава каква ли ще е мътна и кървава,въобще ще приемат ли неизвестна самоделка(дори и да им е известна) в сервиз,а пък дали някой няма да се изцепи и тук с подобна рецензия....
През цялото време и с повечето си постове се опитвам да обясня,че вместо тези изцепки,ако примерно изтъкнеш предимствата на конкуренцията и на тази база представиш своя продукт,като още по-добър и решаващ проблемите на конкурента,можеш да спечелиш в пъти повече.Малко трябва,но......"у Бугарско сме",братле.
Заваряването ми е повече хоби,отколкото работа,колега.Разполагам с достатъчно средства,но в смисъл,че е хоби,влагам и много емоции в тази дейност и мога да си позволя да експериментирам.Вече съм с четири машини и дали малкото инверторче ще се издъни или не-все ми е едно,ще си го ремонтирам,защото ми е любимец.Но то пък не ще да се дъни,въпреки издевателствата над него и против всички тук изтъкнати теории.По-важния въпрос,обаче е,че не се навих да купя нито една машина от тук препоръчаните,дори и да се окаже,че стават.Защо ли?
pansim - майстор
Ццццццц....да не сподели нещо човек.
То обиди започват да се сипят, намеци, за некомпетентност, съвети как да стане по-добре. А никой от "доброжелателите" не пожела да забележи, че машината е дошла така от ВТОРИ гаранционен ремонт. Е сега вече този проблем няма да го има поради простата причина че са поставени два /2/ броя 150А диоди.
Уж големи, трезво мислещи хора...
Честно казано съм разочарован за пореден път. Информацията драги съфорумци е ценно нещо. Може би най-ценното на този свят.
Опитайте се това което Ви се дава тук, от първа ръка да не го приемате като "плюене" и нездрава реклама, защото не ми е това целта. Може и да не ми вярвате, но е така.
Идеята ми е запознаване с тънки, слаби места в някои модели. Както виждате, не пиша постоянно, а само при по-интересни и нетипични случки с ремонт. Имам и още много неща които бих могъл да споделя, но явно на един - двама човека това не се харесва.
Даже мислех да направя нова тема посветена единствено на ремонт и проблемни /слаби/ места в заваръчни инвертори. А вярвайте ми - такива има.
Но като гледам реакциите - май няма смисъл да търкам клавиатурата. :)

Към koveslav - пожелавам още много кутии с електроди да изгориш без авария.
И да знаеш че наглед лесния ремонт на тези машини се затруднява силно от черната гадост с която е залята платката. Преди около 30-40 дни ремонтирах точно ВИКИ 130А като твоя.
Смяна на транзистори + проблеми в драйвера на горния ИГБТ...и лек проблем в захранването, от където всъщност е дошла и аварията.
Между другото - в 130А модел няма собствен захранващ блок спестен е от китайците. И ако сега някой опонира, че и така е добре, то нека се запита ЗАЩО във всички останали модели ИМА!
И още - премахването на заливката бе 3/4 от времето за ремонт... Това от мен - за лесното ремонтиране на тези инвертори
В добавка ще кажа че например фирми като ФРОНИУС, ЕСАБ Линкълн, никога не заливат с подобни гадости елементите.
Там има само специален лак, който НЕ пречи на разпояването на елементите.

Към "доброжелателите" - не се чувствайте задължени на пишете след всяко мое мнение!
Има и други хора които четат - не сте само вие.
koveslav - майстор
pansim написа:
Преди около 30-40 дни ремонтирах точно ВИКИ 130А като твоя.
Смяна на транзистори + проблеми в драйвера на горния ИГБТ...и лек проблем в захранването, от където всъщност е дошла и аварията.
Но преди два дни не познаваше "залятата" платка на моите снимки........
pansim написа:
Koveslav - твоята машина не бе ли 130А...ако да - то пo два диода там са достатъчни..опаааа сега видях че са само два т.е. един прав и един обратен. Ми ...запали една свещичка ако го караш често на максимален ток. Ако искаш ми вярвай.

Бъди жив и здрав! Много такива повреди и оборот занапред ти желая!Няма да те притеснявам повече за напред,изводите ще си остават за мен.Обмисли и ти казаното и просто бъди коректен.Колкото до темата-не е лоша идея ремонти и повреди да са отделно,за да тръгне най-после някъде разговор по това кое и как работи,а не как се разваля.От гледна точка на сервизите винаги всичко е в черни краски,а в същото време на всяка марка и модел машини съществуващи в този свят има безброй щастливи ползватели. Успех!
fore - майстор
В темата - главен герой Пансим и около него "почитателите" му във второстепенните роли. Филма е драма с нотки на сатира.
Тук там има разни статисти които питат за дадена машина и им се съобщава от главният герой колко скапани са Китайците, а второстепенните им казват да четат в темата че има инфо и от там се почва Драмата.

Е не ви ли писна тоя Турски сериал ??? Ми все един и същи е.

Аз лично от тоя сериал разбрах че Пансим е единственият и оторизиран майстор на подобна техника в България и на Балканите и че Китайските не стават, няма значение Кендо ли е или друг по некачествен такъв инвертор.

Ще видя да ви пусна някоя снимка от асмата да се разведри малко тоя филм.

Тема "Избор на инверторен електрожен" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: