Може и по-просто! "Духалка" 2 kW и последователно на нея "Грец". В изправителния диагонал - акумулатор. През зимата, когато всеки зиморничав акумулатор не върти (и всеки обидчив автомобил не пали), КПД-то е 100%!
Има и още по-просто. Май накъде назад в темата съм го писал или поне някъде из форума.
Печка "Лъч" , един диод за 10-тина ампера и акумулатора. Всичко това свързано последователно.
На един нагревател от 800W изкарва заряден ток от около 1,5-2А.
Ама не е никак издържано от гледна точка на безопасност. И това вече сме го коментирали.
Споменах го само като вариант когато си в режим "Неволя".
Лично пробвано в една студена плевенска зима. Имах печка с изгорял един нагревател, извадих някакъв 5А диод и малко жици.
Спаси положението. След само няколко часа заряд дизела запали от раз.
Колега hrpankov,
Погледни схемата ми от страница 3 от темата, а също и схемата на колегата petkomz от същата страница.
Това са двете схеми, които съм направил, тествал и използвам и в момента! Железни са!
Разликата между двете е, че при схемата с двата тиристора (на petkomz), при нарастване на напрежението на акумулатора, токът намалява пропорционално.
Първата схема поддържа зарядния ток еднакъв, докато се достигне напрежението на пълен заряд от 14.4V.
Ако те сърбят ръчичките, направи ги и двете. Работещи са и специфични по своему всяка!
П.П. Използвай трансформатори с вторично напрежение минимум 20V!
....сериознощеобмислявсичкипредложения .....
...та за схемката на гого7777....
Т2 трябва да се обърне емитера с колектора... когато трябва як ток, се пуска Т3... а когато тябва дозаряд се пуска Т2...
токът на дозаряд е ( 4,7 - 0,7 ) / 3,3ома = низнам колку???... и да се сложи по един защитен диод на Т1 и Т3, че да стане феншуйско....
и пак повтарям: ....сериозно ще обмисля всички предложения !!!!!!!!!!.... их чи мъ кефи туй шаринкуту!......