• 1
  • 2
Напишете въпрос свързан със санирането.
Мишо
Монтажа на изолационните платна - за да бъде ефективна изолацията, трябва да се използват топлоизолационни платна с
дебелина минимум 4см за XPS и мин. 5см за EPS. Топлоизолационните платна се закрепват към фасадата посредством лепило и дюбели. Лепилото се нанася "на гребен" с назъбена маламашка, равномерно по цялото платно. Монтажа на платната се извършва в посока отдолу-нагоре, с което се гарантира по-доброто уплътняване на фугите между отделните платна. След залепването, платната се занитват с
помоща на специални дюбели, като се поставят толкова на брой, колкото е небходимо, но не по-малко от 10 на квадратен метър. При тухла се използват специализирани дюбели за тухла. Около прозорците се залепват ленти от XPS 2см, ако позволява дограмата. Важен момент при монтажа на платната е, че трябва да се покрие поне 20см горната панелна фуга, за да се гарантира непроникването на вода в жилището. На фигурата е показан процеса на монтаж на изолационните платна.

Прикачен файл

1.jpg
Монтаж на изолационните платна
1.jpg (62.11 KиБ) Видяна 7571 пъти
Мишо
Ъглови профили и предварителна шпаковка -
След монтажа на топлоизолационните платна се прави първата шпакловка със специализирано лепило за топлоизолации ("Armacol"). Това лепило освен повишена якост на сцеплене с полистироловта основа, съдържа и полипропиленови или полиестерни фибри, които повишават пукнатиноустойчивостта на шпакловката. Предварителната шпаковка се извършва само с лепило и има за цел да създаде добра основа за втората шпакловка с мрежа, а също така и да запълни фугите между платната, както и да изравни някои неравности свързани с грапавостта на основата. Заедно с шпакловката се монтират и пластмасови ъгълчета с мрежа на всички ръбове (без долния, с изключение на балконите). Целта им е от една страна да заздравят тези най-слаби места, а от друга да придадат по-добър естетически вид. Това е демонстрирано на фигурата.

Прикачен файл

2.jpg
Ъглови профили и предварителна шпаковка
2.jpg (43.37 KиБ) Видяна 7572 пъти
Мишо
Основна шпакловка с мрежа -
След изсъхване на първата шпакловка се извършва основната, която се прави със стъклена алкалоустойчива армираща мрежа с тегло 145 гр./м. Мрежата трябва да покрива цялата изолация - не трябва да остават места без мрежа. Застъпването между отделните мрежи трябва на е мин. 5см, за да се гарантира хомогенноста на структурата. За шпакловката отново се използва специализирано лепило за топлоизолация, тъй като освен по-добрите си механични свойства, то има и повишена водоотблъскваща способност. Друг важен елемент от изолацията е защитата на горния ръб, тъй като той е най-силно подложен на ерозионното действие на стичащата се по фасадата вода. Освен непосредствената опасност от попадане на вода зад изолацията и измиването на мазилката в горната част, съществува опасност и от замръзване на мократа мазилка зимно време, при което тя лесно се пропуква. За да се защити изолацията от тези наблагоприятни въздействия, горният ръб се намазва с хидроизолационна силиконова паста, след което се монтира козирка с водокап от поцинкована ламарина с ширина 14см. Козирката се закрепя плътно към фасадата с помоща на дюбел-пирони, след което отново се уплътнява с хидроизолационната паста. Така направената хидрозащита гарантира, че водата няма да прониква зад изолацията и няма да мокри ръба, а ще бъде изхвърляна навън от водокапа. Друг специфичен момент е долния край на прозореца - там задължително се монтира перваз (ако няма такъв), който трябва да излиза от 2-5 см напред спрямо повърхноста на изолацията. Первазът предпазва както от проникване на вода в жилището и зад изолацията, така и от интензивното мокрене на мазилаката под прозореца

Прикачен файл

3.jpg
Основна шпакловка с мрежа
3.jpg (52.34 KиБ) Видяна 7572 пъти
Мишо
Мазилка
След завършването на изолацията, тя трябва да бъде защитена от въздействието на водата и слънчевите UV лъчи, а също така да и се придаде добър външен вид. Това се постига с нанасянето на мазилка. Мазилката трябва да е здрава с добра пукантиноустойчивост, а същевременно и паропропусклива, за да не запечатва изолацията. На пазара има голямо разнообразие от видове с различни цени и качества, но не всички са подходящи за фасадната топлоизолация. Ние изработваме върху изолацията структурирана минерална акрилно-циментова мазилка с дебелина на надиращият камък 2-3мм на фирма "Стром21" или "Теразид". Тази мазилка има висока механична якост на сцепление с основата, добра паропропускливост и естетичен външен вид. Мазилката е снежно бяла и се оцветява с оксидни бои. Ние можем да оцветим мазилката в цвят по желание на клиента, но препоръчваме цветът да е близък до основния цвят на фасадата, от една страна заради естетични съображения, от друга страна не е препоръчително да се промненя вида на фасадата на сградата. Все пак избора на цвят остава на вас. Мазилката от този тип е по-добра от пръсканата мазилка, тъй като се мокри много по-малко и съхне бързо. Друго предимство е, че когато се изцапа след години, може да бъде боядисана лесно с фасадна боя и да възвърне добрия си вид.

Прикачен файл

4.jpg
Мазилка
4.jpg (44.08 KиБ) Видяна 7572 пъти
Louis_Cypher - напреднал
А къде остана нивелацията на изолацията? Не всички сгради са панелни блокове със пръскана мазилка, която едвам се държи. А и като щесе задълбочаваме толкова много, трябва да се знае, че около прозорците на нови сгради се поставят ленти по диагоналите, които предотвратяват пропукването при слягане.
Louis_Cypher - напреднал
А къде остана нивелацията на изолацията? Не всички сгради са панелни блокове със пръскана мазилка, която едвам се държи. А и като щесе задълбочаваме толкова много, трябва да се знае, че около прозорците на нови сгради се поставят ленти по диагоналите, които предотвратяват пропукването при слягане.
EDI - майстор
Луис, нивата се правят по древния метод - с канап.Аз го правя така - забивам 20 сантиметрови пирони над предполагаемия най-горен ръб.Първо пускам канап за да хвана нивото на линията на лепене на панела.Получава се при най-изпъкналата част на стената, като обикновено това са бетонните трегери, които стърчат като.... :lol: След това по пирона измервам разстояние, равно на дебелината на панела, плюс около 1 сантиметър за лепило, премествам и връзвам канапа здраво.Лепя най-долния панел, нивелирам го с канапа, след което нататък е песен. :pfeif:
Стефан - майстор
Въпроси към Мишо, тъй като не е дал координати.
1. Как се закрепва армеращата мрежа, с нови дюбели, или с някакви скоби
2. Каква е цената на кв. м. с Ваши материали и труд и Вие правите ли такава изолация
3. Апартамента ми е на 5 етаж
EDI - майстор
Здравей, градски.Мрежата се захваща направо в шпакловката, без други крепежи.Виждал съм да слагат дюбелите върху мрежата, но това е грешка, защото мрежата остава долепена на сухо до стиропора, а отгоре остава само слой шпакловка, без армиране.Аз слагам с гребена или с равното на маламашката шпакловка, слагам мрежата отгоре, леко натискам и заглаждам върху мрежата.Така остава в шпакловката и става здраво.Като гледам височината ти, сигурно ще струва от 40 лева нагора с материала. :wuah:
Стефан - майстор
Никой не им прече да поискат и по 80 лв., нали?
  • 1
  • 2

Тема "Технология на топлоизолирането" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: