jordanvass написа: Изправителят ти е еднополупериоден, което означава ниско ефективен и трансформаторът ще ти работи в лош режим..Защо режимът на трансформатора е "лош"?
От мобилни телефони до цифрови камери
		
		
		
		
		
	
		
		
			 
		
	
		Найденов 
	
				- специалист			
				
				294 мнения в "Схема на зарядно"
		
		
			 
		
	
		novgradski 
	
				- специалист			
				
				- Мнения: 455
 
Реших да "модернизирам" и аз моето зарядно,но по схемата от 1-вия пост(кръстил съм я "batVenci")
http://www.vwclub.bg/forum/download/fil ... &id=172731
,като сложих и един амперметър. Имам стари тиристори Т7-3 (300v 10А) -по малки са, ценера 1N4744 (15V 1w)и съпротивление 470 ома(2w)...но в началото схемата не проработи.И понеже във форума на VW казват че "в началото схемата работи все едно че ценера го няма" -аз му разпоих единия край и ...зарядното започна да зарежда.Така реших,че проблема може и да е някъде там.
Запоих още един ценер (" но срещу него -с обратен поляритет),но зарядното пак не изкаше да зарежда....тогава го запоих последователно и в "същата посока"(като на схемата) и...пак проба- заработи.Усъмних се че може би 1-вият е бил дефектен и го махнах и оставих само 2-рия,но -не.
Тогава -оставих и двата....щом работи си казвам 0,20лв повече -не е проблем,но трябва и да изключи.Започнах да следя напрежението (с мултицета от време на време)....Та като стигна 14,3V...не мина много време (около 15мин) и ...зарядното "спря да бръмчи", стрелката на амперметъра "падна" -зареждането спря.Значи това 14,4V тряба да е вярно (си казвам).
Та да не би това съпротивление да не е подходящо за тоя тиристор?.Някой ден ако ми дойде музата...
Ето го зарядното:
								
															
																																	http://www.vwclub.bg/forum/download/fil ... &id=172731
,като сложих и един амперметър. Имам стари тиристори Т7-3 (300v 10А) -по малки са, ценера 1N4744 (15V 1w)и съпротивление 470 ома(2w)...но в началото схемата не проработи.И понеже във форума на VW казват че "в началото схемата работи все едно че ценера го няма" -аз му разпоих единия край и ...зарядното започна да зарежда.Така реших,че проблема може и да е някъде там.
Запоих още един ценер (" но срещу него -с обратен поляритет),но зарядното пак не изкаше да зарежда....тогава го запоих последователно и в "същата посока"(като на схемата) и...пак проба- заработи.Усъмних се че може би 1-вият е бил дефектен и го махнах и оставих само 2-рия,но -не.
Тогава -оставих и двата....щом работи си казвам 0,20лв повече -не е проблем,но трябва и да изключи.Започнах да следя напрежението (с мултицета от време на време)....Та като стигна 14,3V...не мина много време (около 15мин) и ...зарядното "спря да бръмчи", стрелката на амперметъра "падна" -зареждането спря.Значи това 14,4V тряба да е вярно (си казвам).
Та да не би това съпротивление да не е подходящо за тоя тиристор?.Някой ден ако ми дойде музата...
Ето го зарядното:
										Последна промяна от novgradski на чет апр 23, 2015 7:18 pm, променено общо 3 пъти.
																			
															
																								
															
		
		
			 
		
	
		П. Петков 
	
				- специалист			
				
				- Мнения: 675
 
Мек старт на вече известната схема.

accumulator1.JPG (54.74 KиБ) Видяна 2298 пъти
Схемата има два недостатъка:
При задаване на ток над определена стойност и откачване на акумулатора, релето не изключва. Това е предпоставка за протичане на ток на късо съединение при окъсяване на вече откачените изводи.
Второ:
При отпадане на мрежовото напрежение, релето също не изключва, като остава включено до разреждане на акумулатора до напрежение равно или по-голямо от това на удържане (по-скоро става въпрос за протичане на тока на удържане на релето - ампер-навивките му, или I.w).
А ето и малко по-сложната схема, в която всички недостатъци вече са отстранени. Схемата зарежда акумулатора всеки полупериод с асиметричен ток - "заряд -разряд".
Разрядният ток е около 1/10 от максималния заряден ток, а при задаване на нулев заряден ток има подзаряд, чиято средна стойност е по-голяма с около 100mA от средния ток на разряд за полупериода.
Разбира се, разрядът се извършва в безтоковите паузи на тиристора.
При включване на разрядния ток, токът на дозаряд се изключва автоматично.
Всички останали "изисквания" са удовлетворени.
Включването се извършва единствено с мрежовия трипозиционен ключ, който определя три състояния - "автоматичен режим", "ръчен режим" и изключено устройство.
При ръчен режим се правят неограничен брой цикли "асиметричен заряд - разряд", като времето за разряд е 30 сек., а разрядният ток е 0,67А (определя се от двойната лампа - 20w/7W).
При автоматичен режим има само асиметричен заряд, който съществува до достигане на прага за изключване. След това схемата се изключва напълно от мрежата, като и акумулаторът също се отделя галванично от нея.
Първоначално зарядният цикъл се стартира в ръчен режим, при което се прави проверка за обратна полярност, късо съединение на изводите, минимално и максимално напрежение, както и наличие въобще на акумулатор (включва се само релето К2). След изтичане времето за "тест", ако условията за нормална работа са спазени, следва включване на релето К1 и сработване на схемата за фазово управление, с последващ мек старт на зададения ток.
Разбира се има и регулируема токова отсечка.
Превключването в автоматичен режим може да стане едва след изтичане на тестовото време и започване на зарядния процес.
Светодиодните индикации са пет на брой, като предназначението им е написано в схемата. Има и визуално определяне на режимите "асиметричен разряд" -"разряд", за което се съди по яркостта на светене на двойната, товарна лампа. За удължаване живота на лампата тя е избрана за напрежение 24V.
Краят на автоматичния режим се индикира с мигаща "глим"-ка. Поради използването на "Шуко" и наличието само на един мрежов предпазител, светенето на "глим"-ката, при първоначално включване в ръчен режим и мигането в автоматичен, указва "сфазирането" на "Шуко"-то.
Останалите "трикове" са разбираеми от схемата.
По време на експериментите се появяваха неочаквано различни ефекти, анализът на които довеждаше до съответните изменения.
Като примери са диодът D6 и резисторът R36, кондензаторът C3, кондензаторът C12, резисторът R33, кондензаторът C18, резисторът R7 заедно с кондензатора C5, транзисторът Т5 заедно с резистора R12 и т.н., и т.н. Известно време отне и "измислянето" на мекият старт за фазовото управление и прочее глупотевици.
С други думи (чужди): "Живот ли бе да го опишеш!"
P.S.
Купих си за по пет лева и две копчета за балтона - две течнокристални волтметърчета (200mV), като се чудя дали да не спретна една топология на "Кадстар"-а?
								
															
																															
																								
															Прикачен файл:
			
		
					accumulator1.JPG (54.74 KиБ) Видяна 2298 пъти
При задаване на ток над определена стойност и откачване на акумулатора, релето не изключва. Това е предпоставка за протичане на ток на късо съединение при окъсяване на вече откачените изводи.
Второ:
При отпадане на мрежовото напрежение, релето също не изключва, като остава включено до разреждане на акумулатора до напрежение равно или по-голямо от това на удържане (по-скоро става въпрос за протичане на тока на удържане на релето - ампер-навивките му, или I.w).
А ето и малко по-сложната схема, в която всички недостатъци вече са отстранени. Схемата зарежда акумулатора всеки полупериод с асиметричен ток - "заряд -разряд".
Разрядният ток е около 1/10 от максималния заряден ток, а при задаване на нулев заряден ток има подзаряд, чиято средна стойност е по-голяма с около 100mA от средния ток на разряд за полупериода.
Разбира се, разрядът се извършва в безтоковите паузи на тиристора.
При включване на разрядния ток, токът на дозаряд се изключва автоматично.
Всички останали "изисквания" са удовлетворени.
Включването се извършва единствено с мрежовия трипозиционен ключ, който определя три състояния - "автоматичен режим", "ръчен режим" и изключено устройство.
При ръчен режим се правят неограничен брой цикли "асиметричен заряд - разряд", като времето за разряд е 30 сек., а разрядният ток е 0,67А (определя се от двойната лампа - 20w/7W).
При автоматичен режим има само асиметричен заряд, който съществува до достигане на прага за изключване. След това схемата се изключва напълно от мрежата, като и акумулаторът също се отделя галванично от нея.
Първоначално зарядният цикъл се стартира в ръчен режим, при което се прави проверка за обратна полярност, късо съединение на изводите, минимално и максимално напрежение, както и наличие въобще на акумулатор (включва се само релето К2). След изтичане времето за "тест", ако условията за нормална работа са спазени, следва включване на релето К1 и сработване на схемата за фазово управление, с последващ мек старт на зададения ток.
Разбира се има и регулируема токова отсечка.
Превключването в автоматичен режим може да стане едва след изтичане на тестовото време и започване на зарядния процес.
Светодиодните индикации са пет на брой, като предназначението им е написано в схемата. Има и визуално определяне на режимите "асиметричен разряд" -"разряд", за което се съди по яркостта на светене на двойната, товарна лампа. За удължаване живота на лампата тя е избрана за напрежение 24V.
Краят на автоматичния режим се индикира с мигаща "глим"-ка. Поради използването на "Шуко" и наличието само на един мрежов предпазител, светенето на "глим"-ката, при първоначално включване в ръчен режим и мигането в автоматичен, указва "сфазирането" на "Шуко"-то.
Останалите "трикове" са разбираеми от схемата.
По време на експериментите се появяваха неочаквано различни ефекти, анализът на които довеждаше до съответните изменения.
Като примери са диодът D6 и резисторът R36, кондензаторът C3, кондензаторът C12, резисторът R33, кондензаторът C18, резисторът R7 заедно с кондензатора C5, транзисторът Т5 заедно с резистора R12 и т.н., и т.н. Известно време отне и "измислянето" на мекият старт за фазовото управление и прочее глупотевици.
С други думи (чужди): "Живот ли бе да го опишеш!"
P.S.
Купих си за по пет лева и две копчета за балтона - две течнокристални волтметърчета (200mV), като се чудя дали да не спретна една топология на "Кадстар"-а?
		
		
			 
		
	
		petkomz 
	
				- специалист			
				
				- Мнения: 430
 
novgradski написа: Имам стари тиристори Т7-3 (300v 10А) -........Та като стигна 14,3V...не мина много време (около 15мин) и ...зарядното "спря да бръмчи", стрелката на амперметъра "падна" -зареждането спря.Значи това 14,4V тряба да е вярно (си казвам).Много е вероятно да си опукал тиристора. По спомен ако не бъркам, тия зарядни изкарват около 21,5 волта изправено напрежение на празен ход. С резистор 470 ома, имаш около 46 мА на управляващия електрод, докато за Т7-3 го дават максимум 12 мА. Смени тиристора, сложи ценер 1,3 вата или по-мощен и резистор/и около 1,8 кОма. И зареждай смело.
Та да не би това съпротивление да не е подходящо за тоя тиристор?.Някой ден ако ми дойде музата...
Ето го зарядното:Прикачен файл:зарядно 2.jpg
		
		
			 
		
	
		jordanvass 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 1026
 
Поне 100 мА е максимално допустимият ток през управляващия електрод на Т7-3. Няма да изгори от 46. Нещо друго е. А и как ги сметна тия 46 мА, ум не ми го побира. Нямат нищо общо с истината.
								
															
																															
																								
															Тема "Схема на зарядно" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
 - ↳ Вашите ремонти
 - ↳ Кухня
 - ↳ Баня
 - ↳ Дневна
 - ↳ Спалня
 - ↳ Детска
 - ↳ Градина
 - ↳ Коридор
 - ↳ Тераса и балкон
 - Направи сам
 - ↳ Направи сам
 - ↳ Ремонтирай сам
 - ↳ Къде е по-евтино?
 - ↳ Дърводелство
 - ↳ Ел. инструменти
 - ↳ Металообработване
 - ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
 - Строителство
 - ↳ Всичко за вилата
 - ↳ Къщи
 - ↳ Саниране
 - ↳ Хидроизолация
 - ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
 - Сухо строителство
 - ↳ Окачени тавани
 - ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
 - ↳ Сухи и повдигнати подове
 - ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
 - ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
 - Въпроси и Отговори
 - ↳ Полезни съвети
 - ↳ Автомобили
 - ↳ Партньори
 - ↳ Боядисване и Декориране
 - ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
 - ↳ Водоснабдяване и канализация.
 - ↳ Всичко за ремонта
 - ↳ Електротехника
 - ↳ Отопление
 - ↳ Газификация
 - ↳ Електроника и Схеми
 - ↳ Газобетон
 - ↳ От всичко по малко
 - ↳ Компютри и периферия
 - ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
 - ↳ Мобилни устройства, GSM-и
 - ↳ Нека се запознаем
 - ↳ Recycle Bin
 - Статии
 - ↳ Практични решения
 - ↳ Качване на снимки
 - ↳ Какви статии искате?
 - ↳ Готварство, туршии и зимнина
 - ↳ Отмора и шеги
 - ↳ От нищо нещо
 - ↳ Не е за вярване
 - ↳ Литература
 - ↳ Връзки към Интересни сайтове
 - Магазин
 - ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
 - ↳ Крадeни инструменти !!!
 

