• 1
  • 2
От мобилни телефони до цифрови камери
манихеин - специалист
Накратко - автономно захранване на GPS tracker. Налага ми се да зареждам блок батерии от акумулатор (всичко на 12 волта). Идеята е следната: GPS tracker, захранван от презареждаеми батерии по 1,5 волта, свъзани в блок, който пък трябва да се зарежда от постоянно свързан акумулатор. Консумацията е около 0,2 - 0,4 мА (милиампера)/час, батериите още не съм купил, но ще са такива, че да осигуряват около 2-3 дни автономно захранване, ако акумулаторът издъхне. Интересува ме има ли някаква готова схема, която да следи за напрежението/тока на блока батерии (не съм сигурен, но ми се струва, че трябва да следи за тока), и при падане да се включва зареждане от акумулатора. Същата (или друга) схема трябва да следи и за изклюване при зареждане на батериите, за да не се презаредят.
ESPACE - майстор
Защо е нужна тази гимнастика, а не захраниш тракера директно от акумулатора с DC-DC конвертор
манихеин - специалист
Защото не знам какво е това животно :) Ей сега ще погледна.
манихеин - специалист
Доколкото можах да се ориентирам, ДС-ДС конверторът ми дава възможност да преобразувам ток и напрежение. Хубаво, ама тези батерии ако са постоянно свързани към акумулатора, без да се следи за зареждане-разреждане, няма ли да се скапят бързо-бързо?
dyaneff - майстор
Интересен въпрос. Нека да започнем от начало. Какъв е консуматора и каква е батерията. "Стандартните" акумулатори с размер АА, ААА са с номинално напрежение 1.2 Волта. Когато такава батерия се разреди напрежението и е 1 Волт. Въпроса е колко е минималното работно напрежение на "устройството".
Lisko - майстор
манихеин написа:
Доколкото можах да се ориентирам, ДС-ДС конверторът ми дава възможност да преобразувам ток и напрежение. Хубаво, ама тези батерии ако са постоянно свързани към акумулатора, без да се следи за зареждане-разреждане, няма ли да се скапят бързо-бързо?
Espace имаше предвид, че въобще не ти трябват "тези батерии". Пример - ако джипиес устройството работи с 4 волта, а акумулатора ти е 12 волта - настройваш dc-dc конвертора да вади 4 волта на изхода и свързваш джипиеса към него.
Това е ! Просто и евтино.
манихеин - специалист
Lisko, съгласен съм, но искам да имам автономно захранване, независимо от акумулатора, което да държи поне 2-3 дни, ако основният се скапе или някой го откачи. Затова са ми нужни тези батерии.

dyaneff, батериите още не съм ги купил, точно защото не знам каква ще е електрониката. Тракерът работи от 9 до 48 волта ДС, с консумация в стендбай 0,2 милиампера (китайски ампери, така че пускам резерва и се получава някъде около 0,3-0,4 мА).
hidrazin - майстор
Гледай сега, след като тракера може да работи с напрежение от 9 до 48V ти трябва само още един малък 12-волтов акумулатор.
Нищо друго. Предполагам става дума за тракер монтиран на кола и се притесняваш че ако я откраднат и откачат акумулатора, ще спре и тракера?
Просто тоя втория малък акумулатор го свързваш към основния или мрежата на автомобила през един шотки диод.
Те са с малък пад на напрежението. Така допълнителния акумулатор няма да се разреди през мрежата на автомобила ако другия бъде откачен.
Освен това ще се зарежда заедно с основния акумулатор и винаги ще е достатъчно зареден.
:partyman:
манихеин - специалист
Място за малък акумулатор няма - има за няколко реда малки батерийки. Понеже не съм в час с акумулаторните истории, ме притесняват следните неща: литиево-йонни батерии не искам да ползвам, защото твърде много ме е страх от презареждане, съответно - от избухване или пламъци. Другите видове презареждаеми батерии, доколкото знам, искат да бъдат максимално разредени, преди да бъдат заредени отново. Така че, задачата, според мен си е същата, както я описах в началото - зареждане от голям акумлатор на батерии, и електроника, която да следи всичко да е наред.
  • 1
  • 2

Тема "Зареждане на батерии от акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: