• 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 49
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
unicata - специалист
Колега, защо не пробваш да вържеш входа и изхода на двата края на колектора, така хидравличното съпротивление ще се изравни и дебита през тръбите ще е що-годе равномерен.
Имам предвид отляво влиза водата, а отдясно излиза, по този начин ще избегнеш по-големия дебит който се върти на късо през най-близките тръби.
Ето така:

Прикачен файл

solar panel.JPG
Стиви - специалист
Другото нещо за което се сетих е, да направиш по голяма денивелация на колектора на студената и топлата вода, както сам се сещаш студения трябва да е по-ниско :wink:

По този начин ще предизвикаш и подпомогнеш естествената конвекция.
a4o_ivanov - специалист
Може би ако се постави хоризонтално или с лек наклон целия колектор и входа е долу-ляво а изхода горе-дясно на тръбите ще се получи естествена циркулация да помага на помпата.То 3-4 см. не са голяма денивелация ,но все пак -вариант. Ако има подходящо място за поставяне на колектора, разбира се.
ivanovbg - майстор
шоп написа:

калкулацията е лесна:

20 тръби х 10.50лв = 210лв
72 метра гофре х 2.93лв = 211лв
40 гайки за гофре 1/2 х 1.05лв = 42лв
поцинковани фитинги по цени от нета 145лв
тефлон за резби 10ролки х 0.3лв = 3лв
тотал 611 лв

ще трябва още шале за 19 лв и една монтажна пяна за ТИ за опенване.
Като се има в предвид, че цената на тръбата вече не е 10,50 и не влиза и цената на стойката по добре да си вземеш готов заводски http://www.bgsolarhome.com/bg/produkti.html Освен това е много зле от към ремонтопригодност. Ако една връзка прокапе ще се утепаш от работа да смениш тефлоновата лента. И помисли как се сменя тръба на покрива ако се наложи, но сам ще се увериш при сглобяването.
:partyman:
шоп - майстор
unicata написа:
Колега, защо не пробваш да вържеш входа и изхода на двата края на колектора, така хидравличното съпротивление ще се изравни и дебита през тръбите ще е що-годе равномерен.
Имам предвид отляво влиза водата, а отдясно излиза, по този начин ще избегнеш по-големия дебит който се върти на късо през най-близките тръби.
Ето така:
Точно както пишеш колега ще е. На снимката колекторите съм ги сложил само колкото да хвана разтоянията и размера на кутията за изолация.


Стиви, прав си, мислих за това и ще има разлика в нивата. Няма да е голяма 4-5 см, така е по-лесен монтажа


a4o_ivanov, ше има и такъв наклон. 5-6 см на 1.45. От където може ще облекчавам помпата. Тя ще се задвижва от фотоволтаичен панел

Иванов, не гледам цените. Пари си имам, а кефа да направя нещо сам за мен няма цена. Профилактиките с термо паста Heat pipe са характерни с катерене по покривите :-D

гофрето има работно налягане до 16 бара и налагане при което се разрушава 150 бара. Работната температура му е 150 градуса. За всяка една резба гарантирам, че няма да протече.

Впрочем намерих интересен начин да тествам за течове. Понеже имам много ниско налягане във водопровода ( 1 бар) и цяло лято съм на хидрофор, напълних всичко с вода, сложих манометър до 12 бара и затапих. След 40 мин водата се загря, разшири и манометъра удари и задмина леко 12 бара. Теч нямаше никаде. =D>
Evgeniy - майстор
Баба викаше на на подобни коментари и забележки "да му сееш на дъното ряпа"...

@ Шоп - като проучвах U pipe се оказа, че голяма част от тях имат по две последователно свързани тръби и чак след това са в паралел. Това и ме отказа да го ползвам за дрейн бек в обратен монтаж с тръбите нагоре.
шоп - майстор
Много ми се иска да направя колектор с обърнати тръби. Супер компактен и здрав ще е. Но според мен няма да може да се обезвъздуши... :?
шоп - майстор
Такааа... съмненията на Стиви ( аз също имах лекички съмнения ) не се оправдаха. Циркулацията е перфектна през всички 20 бр U тръби. Колектора от 3-4 дни топли един 240 литров буфер.
Няма завиране, значи във всяка тръба има циркулация. Отделих над 2-3 часа и при силно слънцегреене спусках термометър със сонда ВЪВ ВСЯКА една вакумна тръба. При температура на водата в гофрето и буфера около 40 градуса температурата на въздуха в тръбите е около 70 градуса + - 3 градуса.

2-3 градуса разлика означава, че във всяка една U гофрирана неръждавейка има циркулация

Определено схемата по-долу РАБОТИ

Прикачен файл

prod-collector2.png
prod-collector2.png (43.89 KиБ) Видяна 2335 пъти
шоп - майстор
Разбира се, не спирам дотук, имам желание за усъвършенстване на системата.

Много ми се иска да направя схемата като на скицата, но това че досега това не е правено лееееко ме спира.

Притеснява ме обезвъздушаването. Трябва да има доста по-мошна помпа, която буквално да "продуха" системата и да стане обезвъздушаването.

Колеги, как мислите, дали е възможна тази схема?аз намирам само + в нея.
Дали ще работи на практика?

Прикачен файл

prod-collector2fff.PNG
prod-collector2fff.PNG (43.57 KиБ) Видяна 2331 пъти
unicata - специалист
Колега къде виждаш само плюсове, както сам каза като за начало обезвъздушаването няма да е лесно, после го има момента че играеш малко напреко на природата, едно е да влиза студената вода и като се затопли да излезе нагоре, но студената да се изкачва, а топлата да слиза надолу :? малко ме съмнява крайния резултат, то пак ще грее де, няма къде да ходи, но мисля че или натоварването на помпата ще е по-голямо или водата ще е с 1-2 градуса по-студена, все пак топлото бяга нагоре а студеното слиза надолу, а ти се опитваш да направиш обратното. Евала за идеята много ми е любопитно какъв ще е крайния резултат, можеш ли по някакъв начин да замериш точния дебит на водата, защото все си мисля, че да накараш топла вода да слиза надолу малко ще забави системата като че ли. Ако не дебитомер поне топломер, така ще имаш по-точни данни, той и без това мери дебит и температура за да даде енергия.
Успех и пиши какви са резултатите.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 49

Тема "Въздушно слънчево отопление с вакумни тръби" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: