• 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 336
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
mindless - специалист
Към правилата, които вече цитирах ги има и на английски в този документ на 52ра страница.

Според другия документ се препоръчва фуга между всички отоплителни кръгове с уговорката, че тя може да се пропусне, когата те са в едно помещение и са с еднакви температури. Личното ми мнение, че фуга между всеки 2 кръга е прекалено. Когато няма фуга между 2 съседни отплителни кръга не се препоръчва единия да бъде спрян, докато другия работи.
Друго интересно е, че се препоръчват компенсаторната лента по стените да обхваща цялата височина от долу до горе, включително изолацията и финишното подовото покритие. Минимална дебелина препоръчват 10мм. Другите препоръки са фуга на всички врати, между отопляемо и неотопляемо помещение. В общи линии е това.
syncho - майстор
Не съм го минавал през софуер да видя дали има необходимост специално за хола ти, а просто предположих, че може да има нужда, защото ми се видя по-голямо помещението. Няма да навреди, ако се сложи, така или иначе ще имаш два кръга там. Разбира се, че не е добре да се пресича фугата, но когато е неизбежно не е фатално. Това имах предвид. Най-добре е да е м/у двата кръга, когато са два. Самата фуга се прави, за да поема линейните разширения при затопляне/охлаждане. Слага се по стените и на вратите задължително.
TsPenchev - помощник
А от какво да е лентата по стените.
Фибран, стиропор или от тази лента, която дават за водно подово?
chano - специалист
Здравейте,
имам въпрос относно водно подово отопление,стаята е 16 кв,има хубава дограма,тавана е изолиран с 3см стиропор,но с пода имам проблем,гредоред е под дъските има около 10 -15 см сгурия .та въпросът ми е как да направя водно подово което да е с височина най много 3 см за да не се получава праг с другите стаи и какъв материал да сложа под подовото и между тръбите за да не се отежнява пода защото и без това се клати доста.Някои ако ме посъветва ще съм много благодарен.Става въпрос за 2 стаи по 16 квадрата защото другите вече имат наредено душаме и не ми се кърти.
Благодаря предварително
lov - майстор
TsPenchev написа:
А от какво да е лентата по стените.
Фибран, стиропор или от тази лента, която дават за водно подово?
Взимаш си стиропор 1см. и си го нарязваш на ивички доста по широки от дебелината на замазката. Нареждаш го по край стената докато заливащ. Чак след окончателното редена на плочки или каквото и да е друго покритие подрязваш с макетен нож излишното.
emilvtc - специалист
TsPenchev написа:
А от какво да е лентата по стените. Фибран, стиропор или от тази лента, която дават за водно подово?
При мен ще е фибран 1см или стереопор 2см. Лентата която продават е много пари и май не си струва парите,, а е и 8мм дебела. Предполагам, че по-лесно ще се работи с нея и лесно ще се положи по стените, защото има лепенка за залепване, но при тази си цена при мен забравям за нея.

Относно фугите - това от ръководството на Рехау е ясно.
Интересен е варианта, когато в стаята има контури с резлична температура (централния контур и този покрай външните стени и под прозорците например). Могат да се отделят с фуги, но фугите после не са ли проблем за керамичното и гранитогресното покритие отгоре? Все си мисля, че многото фуги на често щеса са проблем. Предполагам за това и в рехау говорят за размери над 8метра замазка и т.н.

Някой може ли да даде грамотно и подплатено с практически опит мнение по въпроса с фугите на замазката през средата на стаите?
mindless - специалист
Като е ясно ръководството на Рехау не разбирам, какво точно още питаш, за което вече не е писано.

Ако искаш да слагаш между всеки 2 отоплителни кръга фуги, слагай. Като цяло при малко помещения е тотално излишно според мен, защото фугата покрай стените може да компенсира достатъчно. Това, че покрай прозорците ще имаш не ми е ясно защо точно отделен кръг, обикновенно от там се тръгва, за да бъде най-топла водата в началото на кръга, но както и да го направиш не може да постигнеш повече от 3-4 градуса разлика в температурата на пода, което няма как да ти даде голямо топлинно разширение, за да се оправдае нова фуга на вероятно максимум 1м от тази на стената.

А при сложени вече фуги препоръката е да продължат до края на подовото покритие т.е. гранитогреса като се правят еластични. Само няколко примера: ТУК
lov - майстор
Правих две свързани помещения по 16 квадрата някъде като оставих фуга в замазката между двете 1см. Плочките са редени на диагонал и фаянсаджията предложи да ги нареди първо и после да прореже фугата. Да ама в крайните плочки остана някъде по 2-3 сантиметра щото диска опира в стената. Искаше да ги сваля и да слага нови но понеже много се бързаше така ги оставихме. Но вече трета зима се ползва и още не са се пукнали. Иначе ако се прави такова нещо фугата се запълва със фугираш силикон в същия цвят. Ако има цокли от плочка както при мен се получи ъгъла към пода пак със него. Не са чак толкова големи линейните разширения ако подовото си има добър контрол по температура.
Стиви - специалист
Не гледай само разширенията на замазката - в жилищни помещения почти няма разширения, защото се поддържа почти еднаква температура през всички сезони. Но от друга страна плочата не се разширява, но се свива ако под помещението стане студено. В такива случаи трябва да се вземат всички превантивни мерки.
lov - майстор
Въпроса беше по точно две съединени помещения с различна форма всяко с отделен кръг. Е при правилно управление на подовото и дилатационна фуга по край стените няма проблем. Само констатирам че няма никакво движение щом не са се пукнали крайните плочки които имат малък участък който не е прорязан.
А иначе не вярва някой да си прави подово и от долу да не изолира.
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 336

Тема "Водно подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: