От мобилни телефони до цифрови камери
Колеги някой има ли идея за схемата на устройство,което пали плавно и загася плавно крушки? В интернет има доста такива решения,че даже и готови устройства.Не знам дали ми вършат работа,защото всичките са за 220 волта и стартират от около 60 волта и плавно вдигат до 220. А на мен ми трябва за 12 волта,както и да е поне за 60 вата или 5 ампера,
за късите светлини в колата,че ми омръзна да сменявам крушки,а и плавното палене,както и леко забавеното и плавно загасяне е по-готинио! Иска ми се да е нещо по простичко,по възможност без да се налага програмиране на чипове.
shotik - майстор
Над 32 години съм шофьор и на всичките ми коли ,които съм имал ,много редко е горяла лампа.
Мисля ,че проблема е в електрическата система на колата ,който трябва да се диагностицира и отстрани - дали ще е от генератора,релето за зареждане ,лоши контакти и ред други неща.
Единствено на последната ми кола има екстрата ,да гасне лампата в плафона е купето със закъснение , не знам за всяка лампа да има такова устройство и дали е оправдано да го има.
kr1100 - майстор
"за късите светлини в колата,че ми омръзна да сменявам крушки,а и плавното палене"
купи си DRL модул от L&R - http://smartdrl.com
sashot - специалист
kr1100 написа:
"за късите светлини в колата,че ми омръзна да сменявам крушки,а и плавното палене"
купи си DRL модул от L&R - http://smartdrl.com
Поддържам на 200%. Монтирал съм тези устройства, в различните им версии на 4 автомобила, 2 ФВ Пасат 5 рестайл и 2 Паджеро 2. И четирите работят безупречно. Впрочем както и дружелюбният мигач. Да не се счита за реклама.
Модула се каня да го купя вече 2 години, но едва преди няколко дни успях да го взема. Той обаче няма никаква връзка с късите.И както писах,просто ме кефи плавния старт/стоп.Благодаря на колегата за схемата! :)
sashot - специалист
За липсата на връзка с късите съгласен. Просто с колегата сме направили "обосновано предположение" :), че изгарянето на крушките се дължи на ползването им през деня, в качество им на "дневни светлини".

Разгледах схемата на руснаците. Всичко по нея е ок, с едно НО. Концепцията е "леко икономична". В едно докрай изпипано устройство би трябвало силовата верига да е дублирана и с реле и алгоритъмът на действие да е следният:
Включване: плавно отпушване на транзистора -> пълно отпушване на транзистора -> сработване на релето, което с контактите си шунтира сорс-дрейн (или емитер-колектор, ако се ползва биполярен) -> бързо и пълно запушване на транзистора.
Изключване: бързо и пълно отпушване на транзистора -> изключване на релето -> плавно запушване на транзистора.

Смисълът на това усложняване. Избягва се продължителната работа с отпушен транзистор, което неизбежно е съпроводено с нагряване и лек пад на напрежение върху прехода му, като се запазва плавността на включване-изключване, намаля се до минимум искренето върху контактите на релето. Повишава се надеждността: в случай на пробив в транзистора, фаровете си работят, макар и с леко забавяне при включване.
dyaneff - майстор
Ако погледнеш характеристиките на транзистора, ще видиш, че в отпушено състояние прехода му има съпротивление 0.02 Ома.
sashot - специалист
А колко става съпротивлението на прехода му, при късо съединение в товара? Защото във варианта със затворени контакти на реле ще изгори предпазителя, но ако реле няма, ще изгори не само той, ако изобщо изгори.
dyaneff - майстор
sashot написа:
А колко става съпротивлението на прехода му, при късо съединение в товара? Защото във варианта със затворени контакти на реле ще изгори предпазителя, но ако реле няма, ще изгори не само той, ако изобщо изгори.
Интересни разсъждения. :)
А защо в приложената схема да не се сложи предпазител ? Или предпазител се слага само на вериги комутирани от реле ?

Тема "Плавно палене на крушки на 12 волта" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: