От мобилни телефони до цифрови камери
Кики - специалист
Малиии! транзистори, преходи, релета, предпазители и какво ли не :? я слагай това: http://cardrl.eu/cardrl%20-%20s.htm и проблема с плавното палене и гасене е решен че и силата на светене може да се регулира. Аз карам с такова вече 4 год. и нямам дертове, на старата кола 3 год. и на новата вече година само че при новата имаше една особеност че регулатора на фаровете се захранва от късите светлини та модула го пуснах на дългите с 25% интензитет.
todortv - майстор
Кики написа:
.... я слагай това: http://cardrl.eu/cardrl%20-%20s.htm и проблема с плавното палене и гасене е решен ...
До колкото разбрах човекът иска плавно палене на късите и 100% мощност.
При 100%, този модул няма плавен старт.
Кики - специалист
При 100% има и плавен и нормален старт заради ксенон системите, а това дали ще е на къси или дълги няма значение където го свърже там ще свети.
todortv - майстор
Taka e. Монтирал съм няколко, но не съм ги слагал на 100%.
http://cardrl.eu/CarDRL4S.pdf
sashot - специалист
Нещата очевидно отиват в много серозна посока, от гледна точка на емоциите. Искрено съжалявам, ако съм засегнал някого или предизвикал нечие справедливо негодувание.

Обяснявам още веднъж позицията си:
В случай на късо съединение във веригата след устройството за плавен старт в този му вид (руския), транзисторът с много голяма вероятност ще изгори. В зависимост от това дали пробивът ще е с окъсяване на силовата му верига или с прекъсването и, ще изгори или няма да изгори и щатния предпазител. Случилото ще се дължи на това, че стандартните стопяеми предпазители са сравнително инертни, за разлика от процесите, които настъпват в подобна ситуация в полупроводниковите елементи. Не напразно се казва, че в едно полупроводниково устройство, стандартните предпазители спасяват само от пожар. Наличието на реле в схемата ще позволи: 1. Запазване на работоспособността на фаровете, при дефектирал мощен транзистор, макар и без плавен старт и с леко забавяне на включването, което не е маловажно, особено ако случката се случи през нощта на пътя. 2 Спасяване на транзистора (защото той ще е запушен и токът на к.с., предизвикващ изгарянето на предпазителя ще протече през контактите на релето), в случай, че късото настъпи по време на работа на фаровете в режим 100%, а чисто статистически то е най-вероятно, особено предвид задължението да се кара на къси и през деня. Независимо от, на практика, символичната си цена, смяната на транзистор, особено нощем на пътя не е от най-приятните занимания.

Това, което съм предложил, е решение, макар и да не съм предложил схема. Освен това съвсем не съм отрекъл предложеното от руснаците, а просто съм изразил определени резерви и пожелания.

Понеже стана дума и за това, да дам своите 5 стотинки в темата защо съвременните крушки горят по-често от някогашните. Според мен:
1. Пазарът е залят с евтина, нонейм или погледнато-и-изчетено-на-тавана-нейм продукция, която си е обикновен боклук, но поради ниската си цена е популярна. Има и немалко фалшификати на маркови продукти.
2. Дори и сериозните производители не са заинтересовани в предлагането и продажбата на "вечни" стоки, като това важи за практически всичко, предлагано днес на пазара, вкл. крушки. Привържениците на теориите за конспирации говорят, и май с право, за политика на програмирани откази. Освен това, подложени на натиска на немарковите изделия, са принудени да правят икономии, вкл. в спиралата. Волфрамът, използван в сплавите за спирали, все пак си е скъп.
Това са субективните причини. Обективните:
1. Стремейки се да получат повече светлина, при същата мощност, както и модерното "бяло" светене, производителите предлагат на пазара крушки, работещи в режим на претоварване и по-висока температура на спиралата, което обективно съкращава живота им, особено в комбинация с по-малките балони на крушките (сравнете старите колби на Москвичите и Волгите с H7 или H4. Сериозните производители, като Филипс, Осрам и т.н. си го признават, предполагам сте обръщали внимание на диаграмите, на опаковките на топ продуктите, като Найтбрейкер, например. Самите фарове на съвременните коли също често са по-миниатюрни от някогашните, дали заради мода, дали заради икономии, а значи и по-горещи, когато става дума за такива с нажежаема спирала. Страничен ефект на тези по-горещи и по-малки крушки, е отлагането, в по-голяма степен, на изпарения от спиралата метал, по вътрешната част на колбата, който освен потъмняване, понякога може да стане причина и за късо съединение. Прочее, самият процес на изгаряне на крушката, понякога се съпровожда с процес, практически еквивалентен на краткотрайно късо съединение.

Извинявам се за липсата на лаконичност, желанието ми е да бъда разбран правилно, затова си позволих подобно многословие.
Още веднъж се извинявам, ако волно или неволно съм засегнал някого.

P.S.
И накрая, предложението ми към топик-стартера. Използвай подобно устройство, В ПАРАЛЕЛ с щатния ключ (или релето) за фаровете, на 50-60% мощност, което да се задейства при палене на двигателя, а не заменящо ключа или релето за фаровете. Така ще получиш:
- дневни светлини, които сами плавно ще се включват и изключват,
- щадящ режим на крушките, който ще ги амортизира несъществено, в режим дневни светлини,
- топъл старт на крушките, при включване от ключа за нощно каране, което би трябвало да удължи живота им,
- нисък риск при проблем със самото устройство, най-много при пробив с окъсяване в транзистора фаровете да останат да светят, което би трябвало да забележиш.

Подобно устройство би трябвало да позволява такова включване, но все пак си заслужава изрично да се провери, при производителя му.
jordanvass - майстор
sashot написа:
Колкото пъти даде на късо, толкова пъти ще гори транзистора. ;) Факт, че тази верига в автомобилите винаги е защитена със стопяем предпазител.
Точно този транзистор от руската схема издържа продължителен дрейнов ток над 70 ампера, а пиков импулсен ток 260А. Силно се съмнявам, че сумарното съпротивление на кабелите и съединителите до късото съединение ще е чак толкова ниско, че да протече по-силен от 70А ток. Така че споко, ще изгори бушонът, докато прегрее този транзистор.
Duke_BG - специалист
Мисля че съм го писал някъде но пак :

аз съм си направил дългите да светят последователно - на 25% мощност - схемата иска две релета само и нищо повече вече 3 години без никакви проблеми или откази и където съм я монтирал нямам рекламации

ако някой проявява интерес ще му дам схмеата
jordanvass - майстор
Как ги сметна тия 25% не разбрах. Аз, признавам си, доста си поблъсках главата и накрая реших, че няма начин това да се изчисли с формули. Може само да се премери. Но и без да меря, със сигурност е ясно, че две последователно свързани крушки не светят с по 25% мощност. С по колко точно - това не знам. Не че има някакво значение де...
dyaneff - майстор
Две последователно свързани крушки ( в случая) светят с половината от мощността при паралелно свързване. Съответно на всяка една се пада да свети с четвърт от мощността сравнявана с мощността при паралелно свързване.
jordanvass - майстор
Верно ли? Това би било така, ако бяха обикновени резистори. Но не са. Крушки са. Правиш ли разлика? И смяташ, че и при 1500, и при 2500 градуса жичката ще си е все с едно и също съпротивление, така ли?

Тема "Плавно палене на крушки на 12 волта" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: