• 1
  • 2
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
stefanbg - специалист
Използвам темата и за моя проблем. След като налея масло за веригата (резачката е китайска, от фамилията на VIKI), като я поставя в нормално положение известно количество масло изтича отдолу. Разглобих я и установих, че под капачката, която покрива помпата, горе и вдясно, т.е. горе и отпред има един отвор - до този с резбата за болта, а напречно на отвора лежи някакъв пластмасов щифт, поддържан от една торсионна пружинка. Щифта е около 2 мм диаметър, около 10 мм дълъг и от единия край е като клин, а от другия има цилиндрична глава с отвор по оста и. Стигам до извода, че това е някакъв клапан, откъдето да влиза въздух в резервоара за маслото. При зареждане с масло явно то изтича оттам и като я изправя поема надолу.
Ако някой е наясно, моля да ми обясни как трябва да се монтира щифта и има ли към него още нещо - съчма или друго. Как пружинката го крепи и каквото друго знае, за да го възстановя.
Благодаря предварително!
lov - майстор
Аз не съм видял резачка дето като я оставиш да не тече масло от нея а то и няма как защото помпата е доста на вътре и това което е останало в каналчето за мазане винаги изтича.По конкретния модел не мога да се изкажа но въпросния отвор за връзка с атмосферата се прави в капачката на резервоарчето и ми се струва че нещо се заблуждаваш.
stefanbg - специалист
Възможно е да се заблуждавам, утре ще проверя капачката на масления резервоар, но все пак устройството, за което питам е факт и трябва някак да го сглобя. А това, че е за засмукване на въздух беше предположение. Все пак маслото, което изтича не е малко - визуално е доста сериозно. Не става въпрос за омасляване или капки, а няколко секунди тече на струйка, по-дебела от тази на ракията от казана!
kuger - майстор
lov написа:
Аз не съм видял резачка дето като я оставиш да не тече масло от нея а то и няма как защото помпата е доста на вътре и това което е останало в каналчето за мазане винаги изтича.По конкретния модел не мога да се изкажа но въпросния отвор за връзка с атмосферата се прави в капачката на резервоарчето и ми се струва че нещо се заблуждаваш.
Изтича, но 10-20 милилитра, не като моята да празни резервоара. Ако я поставя с капачето за масло надолу, и от него тече. Добре, че я ползвам рядко!
lov - майстор
Разглабял съм няколко модела помпички за масло основно китайчета но и на маркови принципа е почти еднакъв. При маскимална настройка за подаване на маслото или много тънко масло просто няма как да не тече но това е друга тема. А относно капачката малко творчество с маслоустойчива гума, а ако не можеш продават нови. :lol:
koveslav - майстор
Когато отдушника е в капачката,тя е значително по-голяма като дебелина,тъй като в нея има клапанче състоящо се от пружина и съчма или тапичка.До сега такива съм виждал само на малките Партнери и производните им марки и модели.При повечето по-високи класове машини и при въпросните китайци клапаните са в корпусите.
Доколкото схванах на колегата резачката не тече през отвора за подване масло на шината,а точно през отдушника.Резервоара за масло на този китаец е метален,представлява обем в картерните капаци и маслото се нагрява сериозно.Най-вероятно при зареждане на гореща машина е препълнил масления резервоар(оставяй по 1см. празнина,когато машината е гореща),маслото се е разширило от топлината и е пробило(изплюло) това клапанче.То трябва да е тип възвратно и трябва да пропуска само навътре към резервоара,а обратно трябва да затваря.
За пример-когато презаредя горещ Партнера през лятото,напълня горивото догоре и не запаля машината веднага,се е случвало да създаде такова налягане в резервоара,че не само протича от клапана на капачката,а дори ми е изплювал и единия бензинов маркуч от щуцера на подкачващата помпичка.
stefanbg - специалист
Маслото, което изтича определено е повече от 10-20 мл. По-скоро бих го определил като 50-100. Тече, дори когато резачката е студена.
Капачката е дибидюс плоска и тънка - не е възможно да има нащо в нея. В сравнение с капачката за гориво на храстореза, на която се вижда отворчето и клапана. И за да не ми капе масло, често при транспорт и съхранение оставям резачката с капачката надолу. В този случай и капка не излиза от нея.
Конструкцията е, както описва koveslav - резервоара е едно с картера, отдушника е в горната част. Но конструкцията на клапана е такава, че пропуска само отвътре навън, в обратна посока затваря. Наистина има логика да е за компенсиране на разширението и изпаренията на маслото. В този случай всичко е наред, ще го монтирам така. Аз обаче помислих, че от там трябва да засмуква въздух, когато помпата изтегля масло. Може би въпроса с подналягането в резервоара е решен по друг начин.
koveslav - майстор
Аз също предположих,и ти обясних,че трябва да пропуска отвън навътре,а не наобратно.Нещо не сме се разбрали-резервоара трябва да взима въздух и в него да не се създава вакуум,а не да пропуска навън.Да няма и втори отдушник,но не съм виждал чак толкова усложнена конструкция?
stefanbg - специалист
koveslav написа:
Аз също предположих,и ти обясних,че трябва да пропуска отвън навътре,а не наобратно.Нещо не сме се разбрали-резервоара трябва да взима въздух и в него да не се създава вакуум,а не да пропуска навън.Да няма и втори отдушник,но не съм виждал чак толкова усложнена конструкция?
Ако има втори отдушник, то трябва да е скрит някъде на майка си в..., ама не е логично да не може да се обслужва. Монтирах въпросното клапанче - то е елементарно и единствения начин е да се пъхне подобно на запушалка в отвора. Над него, в уширена част около 10 мм влиза една пружинка около 1 навивка, подобно на "О" пръстен, но единия край е огънат и минава по диаметъра на пружинката. След като се вкара в отвора, този край придържа клапанчето да не падне. Леглото на клапанчето е изработено доста грубо и неравно, т.е. повърхността е както си е от отливката и предполагам, че от там ще влиза достатъчно въздух, когато помпичката изпомпва масло. Все пак дебитът е много малък. Но при препълване на резервоара и последващо загряване при работа, маслото ще се разшири и ще окаже голямо налягане на картера. Вероятно тук вече трябва да се намеси клапана. И тъй като клапана не затваря перфектно отвора, то винаги е възможно от там да излезе малко масло. Това би могло да обясни защо от китайските резачки често капе масло, дори и да не работят. Това масло от отдушника попада под пластмасовата капачка, която покрива помпата, събира се там и после бавно и продължително, капка по капка може да изтича.
Пиша всичко това, както за да ти отговоря, така и за да ориентирам всички останали, които имат такъв проблем.
  • 1
  • 2

Тема "Проблем с бензинова резачка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: