• 1
  • 2
Ел. инструментите. Консумативи.
Chefo77 - майстор
Имам си един циркуляр, който съм поразглобил и дал мотора за смяна на лагери. От задната страна на самия мотор има гривна, в която с пружинки са закачени 2 пластмасови елемента. Гривната е закачена на опашката на ротора и пластмасите са притиснати и се търкат в задния край на корпуса на самия мотор, като намаляват оборотите след изключване на мотора. Въпросът е: Някой има ли идея от какво могат да бъдат изработени тези елементи, за да вършат работа. В сервиза на марката нямат (няма и да имат), от друга марка нямам идея дали могат да станат. Ако не друго, поне да занеса подходящия материал на стругар.
lov - майстор
Текстолит.
Но има и друг чалъм като след изключването от захранването дадеш на късо двигателя. Не е голям при работещите на променлив ток двигатели но все пак го има.
Chefo77 - майстор
Текстолитът може ли да се обработи лесно (примерно с мултишлайф или с ножче) и дали ще издържи на триенето без да се запали и достатъчно дълго? Защото пластмаските са опряни нон-стоп в корпуса.
Kirilpm - специалист
Сигурен ли си че това е спирачка?По описанието с тези пружинки ми напомня за центробежен изключвател на монофазен мотор.
Andri01 - майстор
Това е спирачка. Би трябвало материала да е феродо. Трябва да има пружина,която да притиска диска към корпуса при спрян двигател. При развъртане диска се привлича към ротора и така се освобождава.
lov - майстор
Ако беше ударил едно кадро щеше да е по лесно. Текстолита си е корав материал и понеже каза пластмаса че е било за това ти го препоръчах. Като триенето трябва да е напречно на платовете. Но колегата понеже каза че може и да е феродо вече и аз не знам дали ще е удачно.
koveslav - майстор
Моторите на всички ел. косачки за райграс имат вградени спирачки.Не помня конструктивно как бяха изпълнени,макар че съм разглобявал за пренавиване. Може да се окаже,че имат нещо общо като конструкция.
Chefo77 - майстор
Трябва да ида до майстора, за да ги снимам, не съобразих.
Пластмаските са 2 броя, представляват цилиндърчета с диаметър около 5 мм, дълги около сантиметър, които преминават в част с по-малък диаметър, която част влиза в пружинка. Винаги са зацепени, винаги опират в корпуса на мотора, всичко е механично - няма електроника там, няма магнитни сили. Просто пружина, осигуряваща контакт между елемента и мотора. Няма и центробежно изхвърляне, защото като бяха замърсени свиреха зверски .
Andri01 - майстор
Като писах по-горе,точно двигателите от косачките имах в предвид,че са с такива спирачки-плоски. А иначе съм отварял не малко: с електромагнити,конусни,центробежни...!
koveslav - майстор
В старите по-мощни модели стартери с големи и тежки ротори, производство на Лукас,Марели и др. има подобни спирачки.Някои от тях са съставени от два полукръга и се продават като резервна част. Материала на външен вид прилича на бакелит-черна гладка повърхност. Ето снимки на два от видовете.Комплектчетата са по 2-3лв по спомен.В понеделник мога да дам и размери,ако на вид имат нещо общо.Могат да се закупят от големите вериги,предлагащи части за стартер и алтернатор в почти всеки град.

Прикачен файл

spirachka.png
spirachka.png (33.38 KиБ) Видяна 1704 пъти

Прикачен файл

138134.jpg
138134.jpg (17.55 KиБ) Видяна 1704 пъти
  • 1
  • 2

Тема "Материал за спирачки за циркуляр" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: