Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
PLD - помощник
Да, наистина не съм схванал.
Става и така. Въпрос на уточняване на детайлите и оценка плюс/минус предварително.

Защо аз бих го направил във варианта с последващо рязане:
1. дъските могат да са предварително заложени или да се поставят по време на бетонирането. Втория вариант е доста труден при гъст, вибриран бетон и много вероятно ще пречат при евентуалното пердашене. При предварително заложени дъски те някакси ще са укрепени вертикално, например с колове, което пък ще направи ваденето им още по-трудно без да се разкъртва бетона.
2. кофражните дъски са 2 - 2,5 см дебели, диамантината на фугореза е /по спомен/ 5мм. Ако се реже, ще се мине с една, максимум две торби асфалт за тази площ. С дъски е 5 пъти повече. Торбата /по спомен/ е 24-25 лв. Отделно топене, разливане на катрана, т.е. удоволствието да се чувстваш като дявол от ада. Разбира се, може да сипваш и по малко пясък за пълнеж, ама ще има ли кой да се занимава с всичките глупости.
3. рязането на двудневен бетон не е толкова бавно, въпроса е дали се намират подходящи машинки в района

Май малко стана като чесане на езици, дано помагаме на автора на темата. :yawinkle:
bulhomes2 - майстор
Паркинга съм си го правил с чамови дъски за сачак за полетата. И не съм ги вадил - още са си там вече 7-8 години. И няма проблеми с нацепване и прочие. Понеделнишкия бетон го шлайфах с хеликоптер (под наем няма да му свърши работа - трябва си човек, който знае как се работи с него, а и за открито - изобщо не му трябва, даже е лошо) и си викам - с фугорез ще е, че да не бъркат дъските хеликоптера. И много неприятно се изненадах, че фугореза по нашия край бил по 5-7 лв на линеен метър и си върви с фугорезача.
PLD - помощник
bulhomes2 написа:
... а и за открито - изобщо не му трябва, даже е лошо) ... .
??? :rolleyes:
Някакси съм на диаметрално противоположно мнение. Може пък и да греша, ама си мисля, че съществената полза от пердашката/хеликоптер е именно при хоризонтален бетон, подложен на атмосферни условия.
bulhomes2 написа:
... И много неприятно се изненадах, че фугореза по нашия край бил по 5-7 лв на линеен метър и си върви с фугорезача.
Офертата изобщо не е толкоз лоша. Даже и в Голямото село фугорез с откарване/докарване ще дойде на 100 лв/ден, сложи и бензина и надника на фугорезача ... И нямаш рисковете да счупиш нещо, например зъб на диамантината и да ти излезе още 200 отгоре.

Ето още една идея, ако по която и да било причина фугореза не е опция:
Режеш и залепваш на дъските, с които ограничаваш полетата, стиропор или фибран (препоръчително) с най-малката дебелина, която намериш, да кажем 1 см. След това, в зависимост от значимостта на проекта, или го оставяш така - стиропора/фибрана е достатъчно мек, за да поеме линейните разширения, или след 1-2 седмици с помощта на газова горелка изгаряш стиропора, изваждаш дъската и по-нататък ясно: катран и перушина :razz:
lov - майстор
Май някой ще преоткрие топлата вода. :cool:
1см. фибран па и стиропор може и една по дебеличка ламарина и няколко парчета арматурка за колчета. Който не се сеща за останалото да си вика майстор.
:partyman:
bulhomes2 - майстор
Шлайфания бетон не е добър за открито, защото се пързаля много повече от другия. Преди доста време гледах филмче за строеж на магистрала в щатите. Там като излеят бетона с едни големи гребла по около 2 метра специално му набраздяват повърхността за да не е гладък.
PLD - помощник
Е нали става въпрос за бетонова алея, а не за магистрала. Предполага се, че няма да дрифти по нея. Това първо.
После, искам да го видя този шлайфан бетон, направен по почина "Направи си сам" дето е гладък като стъкло, ако ме разбирате ...

Пердашенето на бетона е за да се затворят порите и (микро-)пукнатините по повърхността му. Затова се хвърля и топинг, или поне цимент. Гладкостта е страничен ефект, в повечето случаи желан. Ако толкова е голям проблем: пердаши се само с тавата, не се минава с перките - наполовина работа, и ефекта е наполовина. Или пък след две-три седмици се нагрубява с флекса и диск за камък.

Още един път: читава бетонна алея се прави с гъст бетон, пластификатор, фибри, заварена мрежа, вибратор, пердашене, грижи за бетона, рязане и заливане с асфалт на фуги.
bulhomes2 - майстор
Още по-лошо. По-лошо е да се подхлъзнеш и паднеш пеша, отколкото да ти пребуксува колата. Викам да не разводняваме повече темата - автора не пита за шлайфане, а за армировка.
PLD - помощник
Пердашенето на бетоновата настилка с "хеликоптер" водело до опасност от подхлъзване и падане като вървиш по нея ... :shock: ... Даа, с едно съм съгласен - време е да спрем с глупостите!

А иначе останах с впечатлението, че питащия се интересува от всичко, свързано с бетонирането на алеята към къщата на родителите му.
ivanovbg - майстор
В интерес на истината много зависи къде е алеята. На места с чести пролетно-есенни слани и мразове е нормално риска от подхлъзване да е голям. Колегата bulhomes2 си е в троянския балкан и дава този съвет от опит.

Да дам и аз един съвет. Ако е на равно да направи с лек наклон бетона и с отводнителна канавка, че напоследък с тия дъждове. 50 литра на квадрат са си едни 5 кубика дето трябва да се оттекат от алеята и е задължително да им се определи пътя предварително.
:partyman:
VLADO66 - майстор
Не е лошо бетона да е сулфатоустойчив,все пак автомобилите внасят луга зимата,която разрушава бетона

Тема "Бетон - стоманена армировка или фибри?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: