moimoimoi написа:eлектромобил ? с трифазен мотор?Всички електромобили са с трифазни мотори.Нали не си мислиш че електромобил ще бъде направен с колекторен двигател.ако е за модел да макар че и те минават вече на безколекторни двигатели.може ама само теоретично
tehribo написа:Следва от формулата в механиката за връзка между механичната мощност, въртящия момент и ъгловата скорост при въртеливите движения:П. Петков написа:При работа в режими на постоянен въртящ момент (или ограничаване на въртящия момент), може и без допълнителен вентилатор.защо
P = M*ω;
ω = п*n/30, където n са оборотите на двигателя за минута.
Тъй като двигателят преобразува електическата енергия в механична, механичната мощност е равна на консумираната електрическа (при КПД 100%).
Когато моментът се запазва, а оборотите падат, това значи, че мощността намалява, а от там и токът.
Джауловите загубите в двигателя също ще са малки и няма нужда от допълнителен вентилатор.
(Загубите в двигателя са вентилационни, триене в лагерите, триене в четките (ако има такива), Джаулови загуби в проводниците, загуби от пренамагнитване, токове на Фуко и т.н., като при ниски обороти преобладаващи са Джауловите).
При високи оброти и регулиране с постоянен момент самовентилацията е достатъчна.
При регулаторите с постоянна мощност самовентилацията при ниски обороти не е достатъчна, тъй като, за да се запази постоянна мощността, въртящият момент се увеличава, а от там токът. Джауловите загуби са големи и самовентилацията е недостатъчна.
От друга страна при асинхронните двигатели е в сила и зависимостта
U1/f1 = U2/f2
Тоест, при ниски обороти (ниска честота), захранващото напрежение също трябва да е ниско, но за да бъде мощността постоянна токът трябва да е голям.
Разбира се при ниски обороти и регулиране с постоянна мощност "голям въртящ момент" означава наличие на механичен товар с такъв момент, а не че двигателят сам ще си увеличи тока (Колкото и асинхронният двигател да е "прост" (като конструкция), той не е чак толкова глупав, за да го направи бадева!).
Като ремарка и във връзка с последната зависимост, "американски" двигател, който е проектиран за 60Hz, за да работи що годе прилично при честота 50Hz, захранващото му напрежение трябва да е пропорционално по-ниско.
Това са горе-долу огризките, останали от познанията, получени нявга в МЕИ-то. ("Ел. машини" I и II части ни ги четеше доц. Ангелов, когото всички студенти на шега наричаха "Бимбо"

А дано не бъркам някъде (много)! Ама надали!

P.S.
"т.н."-то означава, че не се сещам за други, но ме е срам публично да си го призная!

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1 ... 0%B5%D0%BB