Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
FM STEREO - специалист
За това трябва да го види специалист. :wink:
p.s.Нищо лично :|
beretta - помощник
Аз не приемам думите ви за заяждане или обида и се надявам и вие да не приемате моите за такива. Човек се учи докато е жив, аз научих че подаръците понякога са си проклятия :-D
Взема ли заплата отива на майстор, ако може да ми препоръчате някой добър бобиньор в района на София, ще ви бъда искрено благодарен.
Най-добре на лично, за да не се приеме за реклама.
Благодаря!
valentino76bs - майстор
valentino76bs написа:
Прикачен файл:
att-43afd4c7d12c8220V.gif
По тази схема сметките стават други ,а всъщност не зная дали се смятат при мощност на мотора при монофазно захранване.Сиреч ако е 3 киловата Cр 180-240 мф а пусковия отива 360-480мф ....как е някой знае ли?
Тука няма отговор а е важно .....
Krelion - специалист
Питам тук,за да не отварям нова тема.
Това е схемата,но какъв е кондензатора.Ясно е че е работен,но колко микрофарада?Двигателят е 0.09 КW.

Прикачен файл

condensator.jpg
condensator.jpg (9.85 KиБ) Видяна 2483 пъти
Krelion - специалист
Току що намерих,някакво правило-70 микро на киловат.Така ли се смята?
fikata - майстор
Krelion написа:
Току що намерих,някакво правило-70 микро на киловат.Така ли се смята?
За нуждите на практика ориентировъчно е така при свързване в "триъгълник"
или :
Cр = 2800•I/U при свързване "звезда"
Cр = 4800•I/U при свързване "триъгълник"

Правилният избор на капацитета на работния кондензатор се проверява от резултатите при експлоатацията на двигателя. Ако капацитета е по голям,отколкото е необходим при дадена експлоатация/товар/ двигателят ще започва да прегрява. При по малък капацитет от необходимия, мощността на двигателя ще бъде много ниска.
Практически при подбора на оптималния капацитет на работния кондензатор се започва от по малък капацитет и постепенно се увеличава до оптимална стойност.
При възможност най добре се избира капацитета чрез измерване на тока в проводниците включени в мрежата и към работния кондензатор /например с токоизмервателни клещи/.
Стойностите на тока при тези измервания трябва да са най близки и измерването да се извършва в този режим на натоварването,в който двигателят ще работи обикновено.
Последна промяна от fikata на пон юли 13, 2015 2:57 pm, променено общо 4 пъти.
lov - майстор
Приблизително толкова е но само ако е пусков. В твоя случай за това двигателче вържи едно кондензаторче 2 микрофарада и пробвай дали ще тръгне и грее. То зависи и как ще го ползваш. Ако тръгва без товар и развърта няма проблеми да е само с работен.
fikata - майстор
Приблизително толкова е но само ако е пусков.
НЕ!Данните по горе важат САМО за РАБОТЕН кондензатор
При пусков и работен кондензатор в момента на пускането капацитетите на двата кондензатора се сумират.
При лек пуск на двигателя,т.е без товар се приема,че капацитета на пусковия кондензатор е равен на този на работния. Т.е при лек пуск даже няма нужда от пусков кондензатор.
При пускане под товар,близък до номиналния за осигуряване на голям пусков момент пусковият кондензатор трябва да е с капацитет 2-3 пъти по голям от работния.
Пример:при такъв пуск,ако работния кондензатор е 80 μF,то капацитета на пусковия кондензатор трябва да бъде 80-160 μF , което ще даде пусков капацитет/сумата от капацитетите на работния и пусков кондензатори/ 160-240 μF
Krelion - специалист
Става въпрос за вентилатор,който ще се включва рядко и за малко /може и никога/.Имам 3мФ и 8мФ,ще пробвам с малкия.Благодаря за компетентните мнения. :)

Тема "И пак трифазен мотор в монофазна мрежа." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: