Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
lov - майстор
За сметка на кинетичната си енергия когато почне да се спуска на долу.
Andri01 - майстор
Да ,прав си за тръба поне 1м. в диаметър и наклон като при ВЕЦ-те,но не и при 1/2" или даже и 2". При 182" триенето на молекулите на водата е по-голямо от кинетичната и енергия. Това е принципа на хидрофора-водата сгъстява въздуха в съда до същото налягане,но не е по-голямо!!
egomen66 - майстор
Ето ви нещо интересно по темата.Извадено от нета... :partyman:

http://dox.bg/files/dw?a=9d83c204f7
Andri01 - майстор
10Х Това се отнася за големи тръбопроводи ,не за 1/2" или даже до 2".
lov - майстор
Andri01 написа:
Да ,прав си за тръба поне 1м. в диаметър и наклон като при ВЕЦ-те,но не и при 1/2" или даже и 2". При 182" триенето на молекулите на водата е по-голямо от кинетичната и енергия. Това е принципа на хидрофора-водата сгъстява въздуха в съда до същото налягане,но не е по-голямо!!

Теорията е едно ама това което се получаваше при мен преди години с режимите на водата показва друго. Смених 2-3 манометъра на 15 атм. щото като я пуснат и стрелката превърти. И е ставало за секунди пред очите ми. Нарочно дебих щото и аз Тома неверни. Да не говорим колко пъти заварявах балона на бойлера. И набързо в голямото нямане тогава сложих редуцир вентил на цялата система щото ми писна. Хидравличните удари са голяма сили колкото и невероятно да изглежда.
chapara - майстор
lov написа:
Хидравличните удари са голяма сили колкото и невероятно да изглежда.
+1 С тяхна помощ онзи ден си отпуших запушен водопровод на студената вода. 50 тина пъти и водата тръгна, а бях скептично настроен и виждах разбиването на плочки. Байпас на запушения отсек м/у топла и студена вода, изтакане на водата през батерията в банята и бой с топла, после със студена вода от спирателните кранове на водомерите. Каква гняс излезна :rolleyes:
romanpm - майстор
Ако колата ви угасне в локва която покрива изхода на ауспуха , НЕ пробвайте да палите мотора защото вероятно ще видите потрошен мотор от хидравличен удар ! Водата не се свива :wink:
hidrazin - майстор
romanpm написа:
Ако колата ви угасне в локва която покрива изхода на ауспуха , НЕ пробвайте да палите мотора ...
Убеден ли си в червеното? :-D
:partyman:
kozl - майстор
mar80 написа:
Здравейте, възникна спор с мои приятели за това, че при въздух в тръбата налягането на мястото на въздушния джоб е по-голямо. Аз не съм съгласен с това мнение, ще помоля някой компетентен да сподели.
Пак се закриви темата, но и въпроса подвеждащ. От кое налягане е по-голямо това при възд.джоб? Ако един съд се напълни с въздух под налягане 1 атм и същия съд с вода под налятане 1 атм, кое налягане и по-голямо на водата или на въздуха :?
Като се има в предвид, че въздуха е по-лек от водата, то мястото му е в екстремна горна точка на тръбата. В статичен режим всяка точка по-ниско от възд.джоб ще е с по-високо налягане. В динамичен режим според зависи от ситуацията.
Налягането при хидравличен удар зависи най-много от ускорението на водния поток. Или иначе обяснено по-голяма скорост на движение на течността и по-бързо затваряне на кранчето произвеждат по-голямо налягане. Хидравличния удар е в зависимост и от еластичността на тръбата. За туй не търсете голяма промяна в налягането при маркуча.
Andri01 - майстор
"...Ако един съд се напълни с въздух под налягане 1 атм и същия съд с вода под налятане 1 атм, кое налягане и по-голямо на водата или на въздуха :? ..." и "...В статичен режим всяка точка по-ниско от възд.джоб ще е с по-високо налягане. ..." :? Нещо май си противоречат двете изречения! / не се заяждам ,де/ :-D :partyman:

Тема "Налягане при въздух в тръбата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: