• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
kozl - майстор
Предположения всякакви. Може бойлера на KingLin да се е оказал без занулен корпус и като фазата е окъсила към корпус, през меките връзки и тръбата за топла вода до другия бойлер, който обаче бил със занулен корпус и прас късото набарало нулата на съседите. А нулевите проводници на KingLin изправни :?
Де го чукаш де се пука :shock:
fikata - майстор
KingLin написа:
Да оставим токовете настрана щото с тях си вадя хляба и нямам въпроси :) Нищо и няма на нулата. Аз питам мога ли да проверя целостта на медната тръба в която влиза сондата на терморегулатора без да монтирам фланеца обратно и да тествам с пълнене на бойлера?
Извинявам се за въпросите,които съм ти задал свързани за нулата /работна и защитна / поради прегарянето на меките връзки/твоята и на съседите едновременно.Явно си се почувствал обиден от тези въпроси.
Не знаех, че с токовете си вадиш хляба.
Няма да си изтрия въпросите. Може би ще помогнат на някой,изпаднал в твоята ситуация, който не си "вади хляба с токове".
KingLin - майстор
saraneron написа:
Би ли ни обяснил ,защо късото е реализирано през меките връзки ...
Какъв е проблема с изправна нула и допираща се мека връзка към корпус? Или тока като тръгне да си ходи сам трябва да се ограничи да мине само по защитното зануляване? Това което ми е странно за меките връзки е защо само тези на топлата вода. Нали за да стигне до горния бойлер трябва да мине през тези за студената вода и те също да изфирясат?
Това с нафтата ще ми е полезно надявам се друг път за друго нещо. Благодаря за инфото.
kozl написа:
Ти повдигаш въпроса пък после искаш да не получаваш отговори...
Приемам забележката за въпросите и се извинявам. Просто в нервната ситуация изцяло се бях хванал с нагревателя с цел да приключа по-бързо. Информация за опроводяването на бойлера и занулението не съм давал защото не мисля че е важна за същината на основния въпрос на който исках да намеря отговор.

Това кой какви версии си съставя и от там съди за компетентност (или липса на такава) изобщо не ми е хрумвало че ще се зачекне като тема. Благодаря все пак за загрижеността. И не съм се засягал изобщо. Просто бях нервен. В ситуация като тази го намирам за нормално. Извинявам се че се е усетило в постовете ми.

Сега да приключим темата с резултата от мероприятието. Сутринта вече беше ясно че тече през фланеца на нагревателя. Едва едва ма и толкова е много. Така че не ме огря надеждата последна :(
Нагревател от този тип 3 kW нямаше за това ще се задоволя с 2.5 kW на цена 28 лв. Не намерих неръждаем в първия магазин в който влязох пък не обичам да се разхождам по магазините :). Терморегулатора (уж от по-хубавите) - 25 лв. Гаранция дават хората 3 месеца. Нови уплътнения за големия фланец и анодната - 2 лв. И така в крайна сметка 155 лв. за материали и труд (защото скъпо си взимам) :lol:
За мое и ваше успокоение:
между фаза и нула - 231 V
между фаза и тръбите на парното - 231 V
между фаза и тръбите на водата - 231 V
между нула и тръби - 0 V
съпротивление нула и меки връзки варира около 2-3 ома
съпротивление нула и тръбите на парното клони към безкрайност.
По така задълбочени или лабораторни замервания ще се въздържа да търся.
Като подменях витловия пристегнах гайките на нулевата шина. В таблото на Енерго Зло няма да пипам да не се сърдят комшиите нещо. В разклонителните кутии няма да пипам да не се сърди жената нещо :D
Кажете какво друго да разнищим докато чакам да загрее бойлера :partyman:
hidrazin - майстор
KingLin написа:
..Не намерих неръждаем в първия магазин в който влязох...
И за какъв чеп търсиш неръждаем? Или аз нещо пропускам. :?
:partyman:
kozl - майстор
dadko написа:
Предполагам, че проблемите, които си имал с този бойлер са били с нагревателите. Медните не изкарват много- трябва да си намериш и закупиш неръждаем нагревател.
Е така започна неръждаемата теза. Аз до сега не съм ползвал нагревател с неръждаеми тръби и нямам становище. Но проблими с медни имах с един проточен 5 л, проходен (резервоара не е под наляга) водонагревател. Оригиналния нагревател сдаде по моя вина. Забравил съм да го изключа от мрежата при дълго отсъствие, в резултат водата се изпарила, а от работата на сухо и прегряване беше прекъснал реотана с видими деформации по тръбата без видим пробив. Купих нов нагревател нашенско производство и три пъти го сменях, поради прекъсване на реотана. Е нямаше нераждъвейка тогава да пробвам та смених проточното бойлерче с ново.
Но моятя констатация е, че причината не бе в медната тръба, а в некачестен материал на съпротивителния проводник - реотана. Имаше, може би още има серия реотани, които на керамична ролка за отоплителнити печки при нагряване ставаха като слаб бенгалски огин. Пускат звездички. Е тия реотани докато го смениш и се прекъснал :lol:
Та извода е да случиш на реотан, че да сравняваш медното с неръждаемото. Пък и нищо чудно медното само да прилича на медно. :?
Andri01 - майстор
"...между фаза и нула - 231 V
между фаза и тръбите на парното - 231 V ..." и това: "съпротивление нула и тръбите на парното клони към безкрайност."
Излиза ,че имаш 2 нули,разделени една от друга...нещо не вдявам май? :(
KingLin - майстор
И аз не вдявам ма така показа уреда и не ми се чоплеше повече боята...
dadko - майстор
Я да използвам темата, за да не пускам нова.
Какво ще кажете за тези клапани? От едно време е.Отдавна няма от тях по магазините. Заедно с тях трябва да се монтира и възвратна клапа, щото е само предпазен. Открих един на тавана- чисто нов си е, не е монтиран. Чудя се- дали да го боцна допълнително към предпазно-възвратния, който съм сложил...

Прикачен файл

klapan.jpg
Andri01 - майстор
Една Т-ка и го слагай. При майка ми е така ,само съм му правил профилактика и настройка /мисля че беше на 8Атм./.
mgbagera - специалист
+1 за този клапан. Преди години спаси къщата когато прегря бойлера.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Тема "Спешно питане за бойлер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: