• 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 59
Всички имаме коли, нали ?
pipilica - майстор
Ми кво да става като се скъса ангренажа много зависи от мотора, аз лично три пъти късам рамък на ВХ дизел и кво нищо сменяш разпределителен вал щото и той се троши и нов ремък.
Ся верно има мотори дето като се скъса и направо взимаш нов мотор щот си по-насметка отколкото ремонти ама тва е кой квот си купи.
profesionalist_wood - майстор
Хехе само съм се затрупал със вторични суровини както вика майка :-D Ся остава и да прилапам корсичката ако става де.
Ако Хидразин ви разкажеше с какво съм се заринал....ум ще ви зайде :lol:



Видях че по този начин се вадят свещите на корсата,много забутано :?
https://www.youtube.com/watch?v=RU_5KaMbPrc
dadko - майстор
Е, защо той да ни разказва? Разкажи ни ти !
hidrazin - майстор
Ха. Заринал се бил... Хайде да не се оплакваме кой с какво и колко се е заринал. :-D
Който иска нека да се похвали сам.
:partyman:
Kirilpm - специалист
lov написа:
Ми те и ремъците се сменят на по 120 иляди по предписание на завода производител.Ма като гаражния мастор е рекал че трябва и на 20 да ги сменяте, па сменяйте си ги на толкова.
И едното и другото си е конструкторско решение всяко със своите предимства и недостатъци. Ама и те никога не са и мислили че това трябва да е кола след 30 години или половин милион километри.
В една по стара тема ако някой си спомня се дърляхме за маслата. Сипваме масло от 100 лева литъра и после имаме двигател ма купето чурдисало по зле и от снимките пи горе. Та и тука имаме верига или ремък ама то конете пардон магаретата умрели.
Ремъците се сменят според предписанията на производителя на ремъка,които в масовия случай съвпадат с тези на производителя.Има ремъци които се сменят на 60000,на 90000 на 120000 има и такива които се сменят над 200000,това че някой е решил че е по компетентен по въпроса от хората произвели ремъка и хората проектирали ГРМ на дадената кола е съвсем отделен въпрос,аз бих се доверил на производителите.Голяма част от колите с ремък не удрят клапани,имат така наречения недоход,но лошото е че със навлизането на тди-та тдди-та цдти-та и други съвременни дизели тези коли стават все по-малко а почти всички масови дизелови мотори при скъсан ремък трошат нещо,коя клапани,коя кобиличи,коя разпределителен вал,някои блокират хидравличните повдигачи,абе едно доста неприятно приключение в сравнение със смяната на верига.Но и в двата случая проблема идва на 95% от собственика.Рено Лагуна 1.8 16v къса ангренаж и набива клапани,но там направо се чупят не се изкривяват,понеже са със дебелината и здравината на солети,един от тях влиза в буталото,чупи буталото и в резултат мотовилката цъфва навън през блока,резултата е ясен нов двигател.Клиента намира друг двигател,сравнително читав на външен вид и му личи че е обслужван редовно с добро масло през годините за 500лв и при въпроса ще сменяме ли ангренажен ремък и ролки на новия двигател,отговора беше -стига бе аз толкова пари се оръсих ще кара и така.След две години нещата приключиха така и според мен пак много изкара.

Прикачен файл

DSC_145.JPG
DSC_145.JPG (85.88 KиБ) Видяна 1261 пъти
stoianov_n - специалист
lov написа:
Ми те и ремъците се сменят на по 120 иляди по предписание на завода производител.Ма като гаражния мастор е рекал че трябва и на 20 да ги сменяте, па сменяйте си ги на толкова.....
А според теб на колко трябва да се сменя ангренажен ремък от 12 лева?Щото скоро видях такъв, донесен от клиент...не на 20 хил. км. а с всяко сменяне на маслото. :lol:
Българина предписанията на завода производител/често и съветите на майстора/ хич не го интересуват.Той гледа да е евтино и колкото изкара.....после...без вазелин.....ама без да си взема поука.
:partyman:
lov - майстор
Ми те некои си ходят в комплект с кофата с вазелина. Щом са решили че 5 лева е голяма печалба да се подмиват и толкова.Лошото е че има безскруполни търговци и майстори. И после някой друг отнася пешкира.
Случай от преди няколко дена вярно не е свързан с автомобил но става на въпрос за лагер стандартна серия дето оригинален SKF струва 20 и нещо си лева. Ми поискали му тройно повече за някакво бразилско ли португалско вече не помня менте щото бил оригинален.Пък аз със моята скромна практика такъв лагер не съм и виждал. :? Можеше да сложа каквото и да е и после щях да пасувам щото вината няма да е моя и имам с какво да се оправдая.
Но и другия вариант нещо не го разбирам. Искаме като си купим някоя кола и тя да е вечна и да ни зарови.
Kirilpm - специалист
Че случая си е много актуален и с колите,за това ми харесва че в интернет всичкко може да се сравни,много често за цените не са виновни сервизите,но и много често са виновни.В масовия случай надценката на тъговците е висока,аз стандартни лагери,семеринги и клиновидни ремъци рядко пазарувам от автомобилни магазини,най-често ги търся от специализиран магазин за лагери и ремъци и до сега не са ме подвели нито с цените нито с качеството.Е когато някои дойде с ремък от Евро07 гаранцията може да си я поеме сам или да му я поемат в еврото,аз не нося отговорност.
Chefo77 - майстор
Кире, и ние имаме такива снимки. Ама лични. В смисъл - откъм страната с вазелина.
От трета - втора, със 130 или 140- разбира се - погрешка. Резултат - обтяжната ролка (щото е много хубава и майстора много свестен) не успява да обере луфта на ремъка и вала с всмукателите се завърта на 90 градуса. 2 счупени всмукателни клапана, 2 изкъртени повдигача, останалите 6 смукатели с огънати стъбла. 900 лева - честито на печелившите.
Прикачен файл:
DSC00187.JPG
Прикачен файл:
DSC00180.JPG
DSC00180.JPG (103.23 KиБ) Видяна 1186 пъти
Прикачен файл:
DSC00176.JPG
DSC00176.JPG (106.38 KиБ) Видяна 1186 пъти
Kirilpm - специалист
Е при тебе работата е била малшанс.При такъв зор се дънят и вериги.Имах подобен случай със дърт бензинов мерцедес двигател и година не мога да си спомня,веригата здрава,ангренажа точен,валовете здрави,единия цилиндър въври около 0 атмосфери компресия,оказа се че при връщане на скорости пружината не е успяла да прибере клапана навреме и когато буталото го е набило е блокирало и хидравличния повдигач.Мисля че няма нужда да казвам при какво връщане на скорости е станало.И не всички обтяжни ролки са автоматични,ако караш някоя по-опростена кола с механична ролка,няма кой да ти обере луфта на ремъка,особено ако е на километри и се е поразтеглил.Като гледам по снимката ми се струва че са се окривили изпускателните клапани,а всмукателните са здрави и все пак си имал 50% късмет може и 16те да го отнесат.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 59

Тема "Събирам мнения за първа лично моя кола." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: